روندهای اصلی آموزش در سال 2022

آموزش همیشه چیزی فراتر از یادگیری آکادمیک بوده است. وقتی بچه ها به مدرسه می روند، مهارت های اجتماعی و عاطفی را یاد می گیرند. آنها وقت خود را با دوستان خود می گذرانند. این کاملاً ضروری است که ما گفتگوهای مهمی با والدین، معلمان و دانش پژوهان‌مان داشته باشیم که بر رفاه آنها تمرکز دارد و از معلمان برای مدیریت این شرایط سخت حمایت کنیم.

فراتر از یادگیری آکادمیک


واقعیت این است که آموزش همیشه چیزی فراتر از یادگیری آکادمیک بوده است. وقتی بچه ها به مدرسه می روند، مهارت های اجتماعی و عاطفی را یاد می گیرند. آنها وقت خود را با دوستان خود می گذرانند. این کاملاً ضروری است که ما گفتگوهای مهمی با والدین، معلمان و دانش پژوهان‌مان داشته باشیم که بر رفاه آنها تمرکز دارد و از معلمان برای مدیریت این شرایط سخت حمایت کنیم.

ما از بسیاری از والدین می شنویم که می گویند هرگز فرزندان خود را به مدرسه فیزیکی بازنمی گردانند. آنها در مورد اصطلاحاتی مانند آموزش در خانه و یادگیری آنلاین، بدون درک کامل پیامدهای تصمیمات خود، سر و صدا می کنند. والدین هرگز معلمان آموزش دیده نخواهند بود، و حتی اگر هم باشند، هرگز نمی توانند مهارت های اجتماعی حیاتی را که فرزندشان با حضور در خانه از دست می دهد، جایگزین کنند. این چیزی نیست که بتوان به سادگی به آن پرداخت.

شکاف تحصیلی


دومین روند اصلی در آموزش در سال 2022 – و برای سالهای آینده – همان چیزی خواهد بود که مردم آن را “شکاف تحصیلی” می نامند. سوال بزرگ این است که مدارس چقدر سریع می توانند آموزش را به سطوح قبل از کووید برگردانند. اگر ما یک سال تحصیلی کامل و بدون وقفه داشته باشیم، مطمئن هستیم که می‌توانیم دانش‌آموزان خود را به آن سطوح برگردانیم. اما همه مدارس منابع یا توانایی انجام این کار را ندارند.

نتیجه این امر این خواهد بود که گروهی از دانشمندان به دلیل سطوح پایین یادگیری و پتانسیل آنها برای ترک تحصیل از همتایان خود عقب می مانند. این یک نگرانی بزرگ است. شواهد نشان می دهد ما نمی توانیم اثرات منفی ناشی از وقفه در مدرسه را بر نتایج آموزشی کودکان، مانند کاهش پیشرفت تحصیلی و مهارت های شناختی در طول زندگی آنها تحمل کنیم.

نقش فناوری

آیا فناوری می تواند بخشی از راه حل باشد؟ بدون شک. استفاده روزافزون از فناوری در کلاس درس یک روند مداوم در آموزش است. این امر اساساً نحوه تدریس معلمان و یادگیرندگان را تغییر می دهد و باید نقشی اساسی در ارائه آموزش با کیفیت ایفا کند.

وقتی آنها در مدرسه نیستند، تقریباً هر کاری که جوانان ما انجام می دهند به نوعی شامل فناوری می شود. با ادغام فناوری در کلاس درس، معلمان نه تنها روش تدریس خود را تغییر می دهند، بلکه ابزارهای مهمی را برای ایجاد آینده های معنادار در قرن بیست و یکم به دانش پژوهان می دهند. جالب است که ببینیم دولت در سال های آینده چگونه و چه زمانی اجرای فناوری را در کلاس درس آغاز می کند.

اما هرگز جایگزین معلمان یا محیط دانشگاه نخواهد شد. مدرسه آینده آنلاین نیست و هرگز نخواهد بود. این مدرسه ای است که بر یادگیری شخصی از طریق دستورالعمل های مبتنی بر داده تمرکز دارد که به دانش پژوهان این فرصت را می دهد تا با سرعت و به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب با مطالب آموزشی درگیر شوند. در عین حال، از داده‌ها برای ارائه بازخورد مستقیم به معلمان و والدین در مورد چگونگی پیشرفت دانش‌آموزانشان استفاده می‌کنند.

فناوری نقش کلیدی در آینده آموزش دارد. اما در مدارس زندگی خواهد کرد – و نه برعکس.

 

 

 

منبع انگلیسی: publicrelationstoday

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

20 ژانویه 2022 |