شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| محمد امامی| مردم داران ایران: بدون تردید یکی از مهم ترین وظایف مسئولان روابطعمومی ساماندهی ارتباطات درون و برون سازمانی با مسئولان و مدیران است و به لحاظ اهمیت غیر قابل انکار، ارتباطات مردمی از میان سایر نقشهای تعریف شده برای روابطعمومیها نمایانتر و بارزتر است.
رعایت احترام و کرامت انسانی مردم از سوی خدمتگزاران از جمله ابتداییترین ضرورتها در برقراری ارتباط آنان با مردم است و مدیران روابطعمومی به عنوان تسهیلگران این ارتباط باید این مهم را همواره مد نظر داشته باشند و بستر ارتباط مبتنی بر کرامت انسانی را فراهم آورند.
در کلیپ حاضر میبینیم که کشاورز سیستانی که به لحاظ سنی هم از مسئولان بازدیدکننده و استاندار سیستان و بلوچستان، هنگامی که تلاش دارد سخنش را با استاندار در میان بگذارد، هیچگونه واکنش مناسبی از سوی استاندار و تیم روابطعمومی وی دیده نمیشود و حتی عقب عقب رفتن این کشاورز موجب نمیشود تا این تبختر استاندار و بیحرمتی و تحقیر مردم متوقف شود.
فراموش نمیکنیم و مسئولان و مدیران روابطعمومی نباید فراموش کنند که مردم ولی نعمت ما هستند و مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و کمترین حق آنان شنیده شدن صدایشان است.
مدیران روابطعمومی باید همواره از بروز شرایطی که ارتباط بد با مردم را شکل میدهد بپرهیزند و شرایط را تغییر دهند.
▪ رغبت نشان ندادن برای شنیدن سخنان مردم و بیاعتنایی به سخنان آنان نشانه ارتباط بد است
▪ همدلی نکردن با مردم در حین ارتباط و بیتوجهی به احساسات آنان نشانه یک ارتباط بد است
▪ رفتار تحقیرآمیز و نادیده گرفتن کرامت مردم نشانه ارتباط بد است
▪ ناآگاهی از مهارتهای کلامی و تاثیر لحن بیان و ناتوانی در برای برقراری ارتباط مناسب و صمیمانه با مردم از دیگر نشانههای ارتباط بد است
▪ ناتوانی از مهارتهای غیرکلامی و نا آگاهی از تاثیر زبان بدن و وﺿﻌﯿﺖ بدن و ﻣﯿﺰان ارتباط ﭼﺸﻤﯽ با مردم نشانه دیگری از ارتباط بد است
▪ ناآگاهی مسئولان از حقوق مردم در مواجهه با خدمتگزاران زمینهساز ارتباط بد است
امید است مدیران روابطعمومیها با اشراف و آگاهی به این نکات مهم ضمن احترام به کرامت انسانی مردم و حقوق آنان، تسهیلگر خوب و فعال و موثری در ارتباطات مردمی باشند و نگذارند دیگر شاهد چنین صحنههای زشتی باشیم.
۲۲ بهمن ۱۴۰۰
مردمداران ایران
|
نظر بدهید