شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، واشینگتن- بر اساس اظهارات مدیران صنایع روابط عمومی و بازاریابی، در حالی که نرخ بیکاری در ایالات متحده امریکا در مارس بدون تغییر بوده است، تقاضا برای متخصصان روابط عمومی همچنان بالاست.
برایان فیفر، مدیر عامل شرکت استعدادهای فیفر و شرکا می گوید: بیشتر آژانس های ارتباطات برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه ها در زمان رکود اقتصادی به دنبال استخدام متخصصان روابط عمومی هستند.
دولت ایالات متحده امریکا 195 هزار شغل جدید در ماه مارچ ایجاد کرده است که تعداد آن توسط اداره آمار نیروی کار در روز جمعه این هفته اعلام شده است. نرخ بیکاری در ماه جدید همانند ماه گذشته روی رقم 6.7 درصد باقی مانده است.
فیفر گفت: با این حال، آژانس های روابط عمومی و بازاریابی همچنان برای یافتن استعدادهای روابط عمومی در انجمن ها جستجو می کنند.
فیفر ادعا می کند: تقاضا برای متخصصان روابط عمومی در طور رکود اقتصادی افزایش یافته است زیرا خدمات روابط عمومی مقرون به صرفه تر از تبلیغات است.
وی افزود: روابط عمومی همچنین یکی از بخش های هوشمند است زیرا به رسانه های دیجیتال و اجتماعی گسترش یافته است.
بر مبنای گزارش وزارت کار امریکا، بخش خصوصی 8.9 میلیون شغل را در 49 ماه متوالی ایجاد کرده است.
توماس پرز وزیر کار در بیانیه ای گفت: «در اوج رکود اقتصادی، برای هر شش جوینده کار یک شغل در دسترس بود.» وی ادامه دادکه «امروز برای هر دو و نیم نفر یک شغل وجود دارد.»
در اوایل این هفته، وزارت کار ایالات متحده تعداد فرصت های شغلی و حقوق و دستمزد برای می 2013 را منتشر کرد. از حداکثر 6.5 میلیون شغل مدیریتی، تبلیغاتی، بازاریابی، ترویجی، روابط عمومی و مدیریت فروش بیش از 608 هزار شغل را به خود اختصاص داده اند. بیش از 53 هزار شغل روابط عمومی و مدیریت مالی وجود دارد.
بر اساس این گزارش، تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و مدیران فروش سالانه 124 هزار و 640 دلار در سال دریافت می کنند و به طور متوسط دستمزد آنها در هر ساعت 53.55 دلار می باشد.
متخصصان روابط عمومی بیش از 202 هزار شغل را در میان 1.7 میلیون شغلی که در هنر، طراحی، سرگرمی، ورزشی و حوزه رسانه دارند، به خود اختصاص داده اند.
این بررسی نشان داد: این متخصصان 63 هزار و 20 دلار در سال درآمد دارند، و دستمزد ساعتی آنها به طور متوسط 26.41 دلار است.
فلیفر می گوید: برای جبران کمبودهای استعدادهای روابط عمومی، آژانس ها بایستی کیفیت زندگی این افراد را بالا ببرند تا بتوانند از روابط عمومی حرفه ای سرگرم کننده و جذاب بسازند.
وی افزود: «جهان بازاریابی واقعا سرگرم کننده است، و همانند یک شغل رویایی تلقی می شود که جهان را سرگرم می کند.» به هر حال خلاقیت در بسیاری از شرکت ها به عنوان راهی برای افزایش ارزش افزوده جایگزین «انجام کارهای بزرگ» شده است.
|
نظر بدهید