بازنگری در مشاغل عمومی روابط‌عمومی: ضرورتی انکارناپذیر

استاد محمود اختیاری، در یادداشتی به نکات مهمی در مورد مشاغل عمومی روابط‌عمومی‌ها که اخیراً اعلام شده است، اشاره می‌کنند. ایشان معتقدند که در تهیه این مشاغل، به جزییات شرح وظایف فعلی روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها توجه نشده و این امر می‌تواند مشکلاتی را در اجرای آن به وجود آورد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || استاد محمود اختیاری، در یادداشتی به نکات مهمی در مورد مشاغل عمومی روابط‌عمومی‌ها که اخیراً اعلام شده است، اشاره می‌کنند. ایشان معتقدند که در تهیه این مشاغل، به جزییات شرح وظایف فعلی روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها توجه نشده و این امر می‌تواند مشکلاتی را در اجرای آن به وجود آورد.

خلاصه‌ای از نکات مطرح شده توسط ایشان:

تشابه وظایف کارشناس ارتباطات و کارشناس روابط‌عمومی: به نظر می‌رسد که با کمی دقت در شرح وظایف این دو شغل، می‌توان بسیاری از وظایف کارشناس ارتباطات را به کارشناس روابط‌عمومی نیز واگذار کرد.


تفاوت ساختارهای روابط‌عمومی در سازمان‌های مختلف: مشاغل عمومی روابط‌عمومی باید با توجه به ساختار و وظایف هر سازمان طراحی شوند، چرا که ساختار تشکیلاتی روابط‌عمومی در هر سازمان با توجه به نوع خدمات آن متفاوت است.


نیاز به بازنگری در ساختار تشکیلاتی: اگر قرار باشد مشاغل عمومی روابط‌عمومی برای همه سازمان‌ها اجرا شود، باید یک بازنگری کلی در ساختار تشکیلاتی روابط‌عمومی در نظر گرفته شود و وحدت رویه‌ای برای همه سازمان‌ها ایجاد شود.


پیشنهاد استفاده از نظرات کارشناسی: استاد اختیاری پیشنهاد می‌کنند که دو انجمن موجود روابط‌عمومی با استفاده از نظرات کارشناسی و تجارب پیش‌کسوتان، نظرات اصلاحی و یا تغییرات ساختاری اساسی را برای این طرح ارائه دهند.

در مجموع، ایشان معتقدند که طرح فعلی مشاغل عمومی روابط‌عمومی دارای اشکالاتی است و باید با دقت بیشتری مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR