شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| نشست هماندیشی روابط عمومیهای سازمان حفاظت محیطزیست با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه این سازمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان حفاظت محیطزیست، محسن نقیلو، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیطزیست در نشست هماندیشی روسای ادارات روابط عمومی استانها که روزگذشته (دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401) بهصورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان، گفت: روابط عمومی ها باید تصویری مناسب از فعالیتها و تلاشهای شبانهروزی نیروهای خدوم سازمان در اذهان عموم مردم ایجاد و به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.
اهتمام در جهت گسترش و بهبود عملکرد سازمان
وی در ادامه گفت: ما در اینجا گرد آمدهایم تا روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بداریم و اهتمام خود را در گسترش و بهبود عملکرد سازمانی و تخصصی ارتقا ببخشیم. از همین رو با برگزاری منظم و منسجم این نشستهای هماندیشی در تلاش هستیم که بتوانیم به یک گفتگوی فراگیر درزمینه روابط عمومی و ارتباطات محیطزیست دستیابیم. به اعتقاد من، یکی از مؤلفههای مهم حوزه روابط عمومی، افزایش اعتماد اجتماعی است و شما همکاران پرتلاش روابط عمومی، فرماندهان قرارگاه محیطزیست هستید.
نقیلو با اشاره به موضوع مشارکت های اجتماعی افزود: موضوع مشارکت های اجتماعی از مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود و تلاش شود روابط عمومی جایگاه قوی و حضور چشمگیر و فعالی داشته باشد.
عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجش پذیر باشد
دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی به موقع و اثرگذار اشاره کرد وگفت: اطلاع رسانی سریع، صریح، شفاف و بهموقع در خصوص مسائل و بحرانها از اقدامهای مهم روابط عمومیها در سازمان حفاظت محیط زیست است و عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجشپذیر باشد و در این مسیر ضرورت دارد روابط عمومی به شکل کاملا حرفهای و به روز مدیریت شود.
وی در ادامه تصریح کرد: شما نماینده ادارات کل روابط عمومی محیط زیست در استان ها هستید و در جهت تعالی سازمان گام برمی دارید. من هم به عنوان خادمی کوچک همواره در کنار شما خواهم بود تا از برنامه هایتان حمایت کنم.
ایفای صحیح نقش روابط عمومی ها در بخش سرمایه های اجتماعی
وی بر ایفای صحیح نقش روابط عمومیها در بخش سرمایههای اجتماعی و لزوم اعمال برخی اصلاحات در برنامههای اجرایی به منظور بررسی و رفع چالش ها در این بخش تاکید کرد.
نقیلو ادامه داد: برای بهبود عملکرد و ارتقای فعالیتها نیز تدابیری اندیشیده شده است که شاهد به ثمر نشستن برنامه های تدوینی از جمله تولید محتوا در حوزه رسانه و سایر بخش ها باشیم.
دبیر شورای اطلاعرسانی سازمان حفاظت محیطزیست به ابلاغ دستورالعمل نقشه محیطزیست اشاره کرد و گفت: دبیری جلسات این ستاد در استان با روابط عمومی استانها خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با مساعدت معاونت آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان برای هر استان تخصیص اعتبار با مدیریت و نظارت ابلاغ شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیطزیست تأکید کرد: در اطلاعرسانیها باید از مقام محوری پرهیز کرد تا شائبه تبلیغ برای شخص مدیرکل و مدیران استان به وجود نیاید.
وی تأکید کرد: سن امکانات و تجهیزات سخت افزاری در روابط عمومی ها به دهه هشتاد باز می گردد و نیاز به به روز شدن دارد.
نقیلو افزود: برای تهیه کلیه محصولات بصری در استان می بایست با تایید روابط عمومی اقدام شود.
وی با انتقاد از عدم پیشبینی پست کارشناس روابط عمومی در ادارات شهرستانها گفت: در حال حاضر این نقیصه توسط رابط خبری جبران میشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه با توجه به حجم فعالیتهای روزمره باید حتیالامکان بهصورت تک شغل در اداره کل حضورداشته باشد.
وی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی عضو شورای معاونین ادارات کل استانی هستند و این عضویت به سبب اطلاع از سیاست های کلان اداره کل است.
به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، روابط عمومی استان می تواند نقش مشاور امور فرهنگی را برای مدیرکل ایفا کند.
نقیلو با اشاره به واژهنامه روابط عمومی برخط و 24 ساعته با توجه به فعالیت شبکههای اجتماعی از مدیران ادارات کل محیطزیست استانها خواست تا نسبت به پرداخت سختی کار، اضافهکار و هزینه اینترنت توجه ویژهای داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیطزیست از عدم پیشبینی پیوست رسانه ای-فرهنگی برای 14 طرح کلان سازمان حفاظت محیطزیست انتقاد کرد و گفت: انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحرانهای زیست محیطی زیاد شده است.
نقیلو با احترام به استقلال تصمیم گیری مدیران کل محیط زیست استان ها در خصوص گردش مدیریتی پرسنل، تصریح کرد: برای جابجایی و تغییرات روسای ادارات روابط عمومی در استان ها قبل از انتصاب، نیاز به هماهنگی قبلی و انجام مصاحبه با روابط عمومی سازمان است.
وی با اشاره به اینکه با رشد فناوری و تکنولوژی روابط عمومی امروز دیگر تعریف گذشته را ندارد و توسعه فضای مجازی و دنیای دیجیتال باعث شده است روابط عمومی ها از شکل سنتی خود پوست اندازی کرده و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند افزود: در دنیای امروز روابط عمومی دیجیتال ابزاری پرقدرت و موثر برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خدمات یک سازمان به مخاطبان خود است.
در ادامه این هماندیشی روسای ادارات روابط عمومی و امور رسانه ادارات کل حفاظت محیطزیست استانها به بیان نظرات و ایدهها و انتقادات خود پرداختند که از مهمترین این مباحث تخصیص بودجه مستقل برای روابط عمومی در جهت برنامه ریزی فعالیت های آینده بود. همچنین تأمین نیروی انسانی و پرداخت سختی کار در روابط عمومی از دیگر مواردی بود که حاضرین در این جلسه بر آن تأکید کردند. از دیگر موضوعات مطرحشده، برگزاری دورههای مختلف آموزش در سطوح مدیران ارشد جهت افزایش دانش رسانه ای و آشنایی بیشتر با حوزه عملکردی روابط عمومی بود.
در پایان این مراسم از حاضرین شاغل در حوزه روابط عمومی تقدیر و تشکر به عمل آمد و برای سایر همکاران روابط عمومی استان نیز تقدیرنامه از طریق اتوماسیون اداری ارسال شد.
|
نظر بدهید