ابلاغیه دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی "دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور" از سوی وزیر بهداشت

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

 

به گزارش شارا به نقل از  وب دا؛ سیدحسن هاشمی در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی دانسته و خاطرنشان کرده است: روابط عمومی ها نقش بی بدیل و سازنده ای در تبیین و انعکاس دیدگاه ها و انتظارات حوزه های اجرایی به مخاطبین دارند.

بنابراین گزارش متن کامل این دستورالعمل که به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، به شرح زیر است:

 

 رییس / سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

باسلام

نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی و نقش بی‌بدیل و سازنده آن در تبیین وانعکاس دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین ، ضرورت دارد کلیه دانشگاه‌ها‌و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی، با استناد به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام مقتضی معمول نمایند:

 

1) تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشکده، متشکل از افراد صاحب­نظر در حوزه ارتباطات و با دبیری مدیر روابط عمومی دانشگاه/ دانشکده به منظور تدوین استراتژی­ ارتباطی و ایجاد انسجام و وحدت­رویه در فعالیت‌های اطلاع‌رسانی.

 

2)    انتصاب مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی براساس تخصص، تعهد، خلاقیت و نوآوری و از میان افراد با صلاحیت‌های علمی و آشنا به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و حتی‌الامکان دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی و با اطلاع مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع.


3)   عضویت مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه/ دانشکده و حضور در جلسات هیات رئیسه با توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی در حوزه سیاستگذاری به عنوان مشاور امین دستگاه‌های اجرایی.

 

4)مدیریت و انجام تمام فعالیت‌های مربوط به ارتباطات و انتشارات درحوزه اطلاع رسانی، از جمله پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الکترونیک توسط مدیریت روابط عمومی

 

5) به کارگیری نیروی انسانی ماهر، متخصص، کارآفرین و خلاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی.

 

6)تدوین و ارایه برنامه جامع اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشکده با تعیین اعتبارات مورد نیاز برای تصویب در شورای اطلاع‌رسانی که پس از تائید هیأت رئیسه و تأمین اعتبارات مربوطه لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

7)تقویت جایگاه مدیریت روابط عمومی در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوی که مدیریت روابط عمومی به عنوان حوزه مستقل، زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه/ دانشکده انجام وظیفه نماید.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و مفاد آیین‌نامه های پیوست (موضوع تصویب نامه های شماره 65354/ت37374هـ مورخ 27/4/1386 هیأت محترم وزیران و اصلاحیه آن به شماره 10240/ت45794هـ مورخ 26/1/1391) بر عهده مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خواهد بود.

 

                                                              دکتر سیدحسن هاشمی

                                                                          وزیر