درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 20:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9628صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 29 اسفند 1392 - 18:29
۴ پرسش از مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دکتر بابک دربیکی مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، وی که دارای دکترای علوم ارتباطات است سوابق اجرایی متعددی همچون معاون اطلاع رسانی و ارتباطات اجتماعی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مدیر گروه سابق علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ، مدیر سابق سایت خبری تحلیلی آفتاب‌نیوز، سردبیر سابق سایت اتاق ایران، کارشناس سابق معاونت اجتماعی فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک و مدیر روابط‌عمومی ستاد دکتر روحانی را در کارنامه خود دارد.

دکتر بابک دربیکی نویسنده و مترجم مقالات و کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با امور رسانه و سیاست فعال حوزه رسانه‌ای است.

وی به ۴ پرسش در راستای معرفی روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داده است که در زیر می‌خوانید.

تعریف “روابط عمومی” چیست؟

روابط عمومی برقرار کننده پیوند اجتماعی یک سازمان، به شکل دو سویه و انسجام بخش چارچوب‌های ارتباطی درون سازمانی با توجه به ظرفیت‌های انسانی موجود است. به عبارت خلاصه، ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمان، و الزامات آن، از طریق روابط عمومی برنامه ریزی و اجرا می‌گردد.

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با ارباب رجوع چه نقشی را ایفا می‌کند؟

علاوه بر اطلاع رسانی شفاف به مراجعان با ارائه اطلاعات از طریق پورتال، بخش ارتباطات مردمی فعالی دارد که در صورت هر گونه مراجعه‌ای به این بخش، موظف به ایجاد سازوکارهای سریع دستیابی مراجعه کننده به بخش‌های مربوط در وزارت خانه است. حتی پی‌گیری نتایج امور مراجعه کنندگان در صورت وجود شرایط خاص نیز از وظایف این مجموعه است.

اصلی‌ترین دغدغه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با رسانه‌ها چیست؟

تنها انتظار از رسانه‌ها، بازتاب دقیق و درست و رعایت اخلاق حرفه‌ای در ارائه اخبار و اطلاعات است.

برنامه آینده روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟

الف) ایجاد سازوکارهای ارتباطی موثرتر با گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف.

ب) ارتباط موثرتر و نزدیک‌تر با رسانه‌ها و حضور فعال‌تر در رسانه‌ها و ایجاد سازوکارهای پاسخگویی مداوم و منظم به رسانه‌ها مانند ایجاد تریبون سخنگویی.

ج) به دلیل تفاوت زیاد در ماهیت فعالیت‌های مختلف معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میل به جزیره‌ای عمل کردن در این وزارتخانه کاملا مشهود است.

تداوم برنامه‌های هم افزایی به منظور ایجاد روابط عمومی یکپارچه از جمله محورهای اصلی برنامه‌های سال آتی است.

منبع: همشهری آنلاین

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد