درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 5 خرداد 1403 - 23:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم
  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها
  مدیر عامل گوگل، تیم رهبری خود را برای عصر هوش مصنوعی تکان داد
  این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد
  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی
  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند
  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!
  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد
  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7460صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 6 آذر 1392 - 22:36
دانلود کتاب گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه
کتاب الکترونیک گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه تازه‌ترین انتشار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته دونالد ماتسون و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب نسخه چاپی ندارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب الکترونیک گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه تازه‌ترین انتشار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته دونالد ماتسون و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب نسخه چاپی ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه در 313 صفحه ترجمه، تنظیم و رایگان در دسترس قرار گرفته است.

 

بنا بر نظر نویسنده گفتمان کتاب پیش رو در صدد است طیفی از دیدگاه‌ها را معرفی کند. پاسخ‌های یک تحلیل‌گر گفتمان به رسانه‌ها هم پاسخ‌های شخصی هستند که سعی دارد الگوها و نظام‌ها را فراتر از پاسخ و علاقة شخصی مشاهده کند و هم پاسخ‌های کسی که در همان فرهنگ زندگی می‌کند و متکی به همان منابع زبانی است. این کتاب تأکیدی ویژه بر دانش انتقادی دارد.

 

ساختار کتاب با اندیشه بهره‌گیری از گفتمان‌هایی چینش شده است که بر اساس آن‌ها طبق نظر مولف بتواند تحلیل مشروح زبان، به ویژه موارد کاربرد آن را با تحلیل ساختار اجتماعی و کارکرد فرهنگی ترکیب کند. هم چنین اصطلاحات و مفاهیم کلیدی در بخش واژه نامه گردآوری شده‌اند.

 

این کتاب در 8 فصل همراه با یک مقدمه تنظیم شده است و فصل نخست ، با تحلیل لغات یا واژگان قاموسی آغاز می‌شود و نیز این که چگونه معنایی را می‌سازند که در راستای منافع سیاسی و فرهنگی خاصی عمل می‌کند. برای این کار هم نگاهی بر زبان خبر و به ویژه اخبار مربوط به جرم می‌اندازد. آخر فصل نیز با یک مطالعة موردی نه تنها به ماهیت متعارف لغات اخبار و متون رسانه‌ای بلکه هم چنین به قدرت بلاغی برای به کارگرفتن این عرف‌ها به شیوه‌ای که فروش بیشتری داشته باشند، اشاره دارد.

 

فصل دوم، راجع به تحلیل بینامتنی است که با استفاده از تبلیغات به عنوان موضوع بررسی، در پی کند و کاو در چگونگی کمک گرفتن متون از متون قبل از خود است. این فصل به ویژه به شیوه‌ای می‌پردازد که انواع رسانه‌ها در تلاش برای دست‌یابی به امتیازی رقابتی، خود را از طریق بینا متن‌های‌شان وارد فرهنگ می‌کنند؛ و برای این کار از تبلیغات نوشابه‌ای رژیمی استفاده می‌کند تا کند و کاوی بکند در این که چگونه تبلیغات در متون خود را جا می‌اندازند.

 

فصل سوم، با استفاده از تحلیل تعدی گفتمان مجلات تبلیغاتی زنان و مردان را تجزیه و تحلیل می‌کند. این فصل نشان می‌دهد که چگونه، در شرح این که چه کسی در فرایندهای تک تک بندها بازنمایی می‌شود، جایگاه‌های هویت مصرف‌گرا و به شدت جنسیتی برای خوانندگان زن و مرد طرح‌ریزی شده است.

 

فصل چهارم ، در مورد نقش روایت در گفتمان بحث می‌کند و نشان می‌دهد چگونه این درک قوی از جهان با دیگر اشکالِ ”پیوستگی“ ارتباط متقابل دارد

 

فصل پنجم، با بحث راجع به بُعد دیداری تلویزیون واقعیت، در تحلیل گفتمان رسانه های دیداری کند و کاو می‌کند. استدلال این است که تلویزیون با واقعیت بیشتر به مشاهدة افراد تحت مشاهده می‌پردازد، سپس از تحلیل گفتمان دیداری برای آشکار نمودن تلویزیون معاصر بهره می‌گیرد.

 

فصل ششم، ”تحلیل مکالمه “؛ به معنای بررسی جزییات آشکار کردن لایه‌های گفت و گو را به منظور کند و کاو در توزیع قدرت در مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی به بحث می‌گذارد.

 

فصل هفتم، با بهره گیری از تفسیرهای ورزشی پخش شده، از نظریة ”شناخت اجتماعی “ استفاده می‌کند تا نشان دهد، به رغم سال‌ها مبارزه، تعصب قومی هنوز در گفت و گوهای ورزشی به وفور یافت می‌شود.

 

فصل هشتم، گفتمان موجود در اینترنت را با توجه به ”تعاملی بودنش “ تحلیل می کند. این فصل از تفکر تحلیل گفتمانی در مورد ایجاد رابطه بین افراد توسط زبان، بهره می‌گیرد تا در مورد میزان متفاوت بودن این به اصطلاح ”رسانه های نوین “ کاوشی کرده باشد. به ویژه استدلال می‌کند که ارتباط بین گزارشگر و مردم و اصحاب مطبوعات و ژورنالیسم پخش شده در اینترنت از نو تعریف می‌شوند. بحث بر وب‌لاگ‌ها تمرکز می‌کند.

 

دانلود کتاب گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، پیش‌بینی می‌کند که قدرتمندترین سیستم‌های هوش مصنوعی ایالات متحده و چین در آینده در پایگاه‌های نظامی محصور و توسط مسلسل محافظت خواهند شد


  هوش مصنوعی: آگاهی، ساخت مسئولانه و سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای بهتر


  مدل‌های هوش مصنوعی جیبی می‌توانند دوران جدیدی از محاسبات را باز کنند


  خبرسازی: اصطلاحا بزرگ جلوه دادن چیزهای کوچک


  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


  حریم خصوصی و شخصی‌سازی: مرز جدید تبلیغات دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد