درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 20:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21652صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 21:22
دوران خوش روابط عمومی با چک سفید و کارت سبز
گفت و گو با جواد قاسمی عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی - خاطرم هست که به ما گفته بودند شما چک سفید دارید، به این معنی که هر کجا تشخیص می دهید که باید هزینه کنید، می توانید هزینه کنید. این درحالی بود که در اغلب روابط عمومی ها در این خصوص مشکل وجود داشت و معمولا از لحاظ بودجه کمبود داشتند، اما ما کمبود بودجه و مشکلات مالی نداشتیم، بنابراین جذب نیرو به راحتی صورت می گرفت و کارشناسان زیادی را جذب کردیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خاطرم هست که به ما گفته بودند شما چک سفید دارید، به این معنی که هر کجا تشخیص می دهید که باید هزینه کنید، می توانید هزینه کنید. این درحالی بود که در اغلب روابط عمومی ها در این خصوص مشکل وجود داشت و معمولا از لحاظ بودجه کمبود داشتند، اما ما کمبود بودجه و مشکلات مالی نداشتیم، بنابراین جذب نیرو به راحتی صورت می گرفت و کارشناسان زیادی را جذب کردیم.


جواد قاسمی از دانشجویان قدیمی رشته روابط عمومی است که حدود 45 سال قبل در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، تحصیلات آکادمیک خود را در این رشته آغاز کرده است و بعدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مدیرکل روابط عمومی بنیاد مستضعفان عملا وارد این حوزه کاری و اجرایی شده و بقیه سنوات خدمتی خود را با عناوین مدیر کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) و دیگر پست های مدیریتی و اجرایی گذرانده و از اولین دوره تشکیل انجمن روابط عمومی ایران در سال 1371 عضو و 5 دوره نیز رئیس این انجمن بوده است. در ادامه گفت و گوهای پروژه تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران با وی که در حال حاضر مدیر مسئول و سردبیر نشریه روابط عمومی و همچنان دراین حوزه فعال است به گفت و گو نشته ایم که بخش کوتاهی از بیاد مانده های او را در اینجا نقل می کنیم.

 

از این مجموعه قبلا بخش هایی کوتاه از یاد مانده های زنده یاد استاد کاظم متولی، استاد میرزابابا مطهری نژاد، دکتر سید محمد صحفی، دکترمحسن امینی، سید شهاب سید محسنی، حامدرضا اسماعیلی، مجتبی آقایی و دکتر حسنینعلی افخمی  در شارا منتشر شده است. آنچه می خوانید بخشی کوتاه از صحبت ها و نظرات این کارشناس با سابقه حوزه روابط عمومی و ارتباطات است.


گفتنی است از این مجموعه قبلا بخش هایی کوتاه از یاد مانده های زنده یاد استاد کاظم متولی، استاد میرزابابا مطهری نژاد، دکتر سید محمد صحفی(بخش اول و دوم )، دکترمحسن امینی، سید شهاب سید محسنی، حامدرضا اسماعیلی ، مجتبی آقایی و دکتر حسنینعلی افخمی در شارا منتشر شده است.

- در دوره ای و بعد از انقلاب اسلامی رشته روابط عمومی کنار گذاشته شد، احتمالاً نگاه به روابط عمومی دید مثبتی نبود و شاید آن را برگرفته از غرب می دانستند، اما در یک چنین فضایی بنیاد مستضعفان تصمیم می گیرد در مدت زمان کوتاه واحدی به عنوان روابط عمومی را تاسیس و نیرو جذب و فعالیت کند، آیا شما به عنوان مدیر روابط عمومی دراین زمینه با هیچ مخالفتی روبرو نبودید؟
خوشبختانه مدیریتی که در آنجا اعمال می شد، با حضور افراد تحصیل کرده بود و نگاه مثبتی به روابط عمومی داشتند. بنابراین نه تنها مانعی نبود، بلکه امکانات زیادی در اختیار ما می گذاشتند. خاطرم هست دوره ای که مهندس مظاهری که بعدها رییس کل بانک مرکزی و بعد وزیر اقتصاد شدند، حضور داشتند، به ما می گفتند کار شما آنقدر اهمیت دارد که در تمام جلسات محرمانه باید حضور داشته باشید و مدیر روابط عمومی می تواند کارت سبز داشته باشد، تا به مسائل ورود کند و ببیند اوضاع و احوال مؤسسات به چه صورت است و درنتیجه بتواند از آن به نفع سازمان و مشتریان بهره بردای کند و فعالیت های خود را به درستی انجام دهد.

 

خاطرم هست که به ما گفته بودند شما چک سفید دارید، به این معنی که هر کجا تشخیص می دهید که باید هزینه کنید، می توانید هزینه کنید. این درحالی بود که در اغلب روابط عمومی ها در این خصوص مشکل وجود داشت و معمولا از لحاظ بودجه کمبود داشتند، اما ما کمبود بودجه و مشکلات مالی نداشتیم، بنابراین جذب نیرو به راحتی صورت می گرفت و کارشناسان زیادی را جذب کردیم. جالب است که بدانید حدود چهار سال من از مرحوم دکتر نطقی خواهش کردم مشاور ما در آنجا باشند و بیشتر کارهای علمی و تخصصی و برنامه ریزی در سطح کلان با نظارت، هدایت و حمایت مرحوم دکتر نطقی بود. همان دوران یک مجموعه هشت بندی را تحت عنوان اصول و سیاست های ارتباطی سازمان تنظیم کرده بودند که هنوز هم همچنان آن را در برخی مراکز آن را تدریس می کنیم.


- این رویکرد که شما چک سفید و کارت سبز داشتید و می توانستید درهمه جلسات شرکت کنید امتیاز بزرگی بوده است. اما آیا خودتا ن هم کارشناسانی را که جذب کرده بودید رشته روابط عمومی خوانده بودند؟
بله ترجیح این بود که رشته روابط عمومی خوانده باشند ولی به دلیل اینکه برخی از کارهای ما نیاز به تخصص های مختلف داشت، انتخاب های دیگری هم صورت می گرفت. برای مثال برای بخش بین الملل، فارغ التحصیل زبان هم می گرفتیم. من اعتقاد دارم روابط عمومی فقط مربوط به داخل مرزها نیست بلکه بحث ارتباطات به خارج از مرزها نیز مربوط می شود. سازمان ها با این فرض اشتباه، حوزه امور بین الملل را بنا به کارشان به بخش حقوقین یا بازرگانی می دهند. ما اگر بحث رسانه، رسانه های گروهی و مردم را داریم، که مرزی نمی شناسد. در حال حاضر که شبکه های اجتماعی و فناوری های جدید تمامی مرزها را شکسته است که موضوع خیلی فرق می کند و در نتیجه حوزه روابط عمومی مرزی ندارد. داخل یک سازمان، شهر، کشور و حتی بیرون از مرزها نیز باید فعالیت کند، چشمش خوب ببیند، گوشش خوب بشنود تا بتواند مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کند و گزارش های درستی را به مدیریت منتقل کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد