درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:07   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19318صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 10 آبان 1394 - 10:10
آقای روابط عمومی ایران انتخاب شد
بازخوانی اتفاقات روابط عمومی دوران معاصر در پروژه تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران - در ادامه سلسه گفت و گوهای تاریخ شفاهی ایران به سراغ میرزابابا مطهری نژاد رفتیم و خاطرات و بیاد مانده های او را از روابط عمومی معاصر ایران پس از انقلاب اسلامی مرور کردیم. او دربخشی از این گفت و گو از دریافت لقب آقای روابط عمومی ایران و دریافت جایزه رتبه اول روابط عمومی برتر و تشکیل صندوق وام قرض الحسنه برای اعطای وام به همکاران گفت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ادامه سلسه گفت و گوهای تاریخ شفاهی ایران به سراغ میرزابابا مطهری نژاد رفتیم و خاطرات و بیاد مانده های او را از روابط عمومی معاصر ایران پس از انقلاب اسلامی مرور کردیم. او دربخشی از این گفت و گو از دریافت لقب آقای روابط عمومی ایران و دریافت جایزه رتبه اول روابط عمومی برتر و تشکیل صندوق وام قرض الحسنه برای اعطای وام به همکاران گفت. بخش هایی از این گفت و گو را که در آینده ای نزدیک در مجموعه کتاب های تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی تهیه و به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر خواهد شد می خوانید.

... با توجه به خاطره خوشی که از این جشنواره (جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر سال 1370) دارید،‌ لطفا کمی جزئی تردر باره اتفاقات آن و بخصوص جوایز و هدایای آن که در نوع خود بی نظیر بود،‌سخن بگویید.
به دلیل این که تلاش ها و فعالیت های ما درحوزه پژوهش و تحقیق مورد توجه قرارگرفته بود همین حالا و بعد از گذشت حدود 25 سال از آن اتفاق جمعی،‌ حس خوبی نسبت به آن جشنواره دارم. در مراسم اختتامیه این جشنواره که در باشگاه صنعت نفت برگزار شد، نفرات اول تا سوم روابط عمومی برتر انتخاب شدند و یک لوح تقدیر، شش سکه بهار آزادی و ششصد هزار تومان وجه نقد به علاوه یک بورس کارشناسی ارشد تحصیل در رشته "مدیریت ارتباطات" در مرکز آموزش مدیریت دولتی به نفر اول،‌ چهارصد هزار تومان به نفر دوم و دویست هزار تومان هم به نفر سوم اختصاص یافت. این را هم عرض کنم که در اولین دوره جشنواره روابط عمومی‌های کشور، 24 سازمان که بیشتر آن ها را وزارت‌خانه ها تشکیل می دادند، شرکت داشتند.


بنده به عنوان کارشناس برتر در آن دوره و کسب مقام اولی از سوی وزارت پست و تلگراف و تلفن، بورس این رشته را در مرکز آموزش مدیریت دولتی که اکرام جعفری مدیریت آن را بر عهده داشتند، گذاراندم و جالب این که تا قبل از آن چنین گرایشی موجود نبود و اختصاصا به خاطر این بورس چنین دوره و گرایشی برگزار شد تا اهداف آموزشی اهداء کنندگان بورس تحصیلی تعهد شده، محقق شود برای اولین بار در رشته مدیریت در سطح کارشناسی ارشد، گرایش مدیریت ارتباطات در این مرکز در سال ها ی71و 72 برگزار شد که خود این موضوع هم نشان ازاهمیت روابط عمومی و اشتراک نظر برای افزایش توان و قدرت کارشناسی و سواد آکادمیک مدیران این حوزه داشت و نشان می داد همه دستگاه ها و نهادها بخصوص نهادها و مراکز آموزشی هم با این برنامه ها همراه شده اند تا هدف دولت و برگزار کنندگان چنین جشنواره ای در عالی ترین سطح محقق شود و بدنه کارشناسی و مدیریتی این حوزه به صورت اصولی تقویت شود.


بعد از برگزاری این جشنواره هم چند اتفاق درخور توجه واقع شد، از جمله این که روزنامه ابرار خبر این جشنواره را این گونه تیتر کرد: آقای روابط عمومی ایران انتخاب شد. چنین تیتری و همراهی رسانه ها مثل توپ صدا کرد و در صدا و انعکاس خبری آن در جامعه پیچید و تا مدت ها بنده را در مراسم و برنامه های مختلف با عنوان آقای روابط عمومی ایران معرفی می کردند که این امر هم از ناحیه شخصی و هم از زاویه معرفی کارشناسان روابط عمومی به جامعه و در حقیقت معرفی روابط عمومی به عنوان یک حرفه موثر و کارآمد خیلی تاثیر داشت.


در خصوص جوایز این جشنواره هم که آن زمان در نوع خود ارزشمند و حاکی از نگاه کارشناسی و قدرشناسانه برگزار کنندگان این جشنواره و حامیان آن بود، اعتقاد بر این بود که جوایز و یا هدایا و امتیازاتی که در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که باعث انگیزش مدیران، کارشناسان و سازمان ها و نهادهای مرتبط شود و بخصوص این که علاوه بر جوایز مادی حتما جوایز و امتیازاتی که جنبه معنوی و دانش افزایی و افزایش توان کارشناسی افراد را به همراه داشته باشد هم در نظر گرفته شود.


- با شش سکه و ششصد هزارتومان جایزه جشنواره که در واقع نقد نقد بودند چه کارکردید؟
من این جایزه را متعلق به تک تک همکارانم در آن وزارتخانه می دانستم و این است که با معادل وجه آن شش سکه بهار آزادی و 600 هزارتومان وجه نقد،‌ یک صندوق قرض الحسنه در روابط عمومی راه انداختم و در حد وسع خودمان و موجودی صندوق، وام های بدون سود و هیچ مبلغ افزوده ای را به همکارانی که نیاز داشتند، 30 هزار تومان وام پرداخت می کردیم ( که مبلغ خیلی زبادی نبود، اما با توجه به ارزش پول در آن سال ها می توانست گرهی کوچک از مشکلات همکاران بگشاید).


- گمان نمی کنید این تصمیم شما کمی هیجانی و به قول امروزی ها حاصل (جوگیرشدن) بوده؟ آیا اگر دوباره در چنین وضعیتی قرار بگیرید باز هم همین کار را می کنید؟
نه نمی توانم بگویم هیجان و یا به قول امروزی ها جوگیری! راستش این کار خیر هم به نوعی از تبعات و بزرگ اندیشی برگزار کنندگان جشنواره بود که چنین زمینه ای را فراهم کرده بودند و باعث شدند تا بتوانیم با نام روابط عمومی و در قالب یک کار خیر کمک کوچکی به همکاران خود داشته باشیم که این هم خودش اتفاق خوبی برای روابط عمومی و نیک اندیشی کسانی بود که با عنوان روابط عمومی می خواستند به مشتریان و مخاطبان و همکاران خود کمک کنند.

 

از این مجموعه قبلا بخش هایی از یاد مانده های زنده یاد استاد کاظم متولی در شارا منتشر شده است.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد