آنچه باید بدانیم!/ روابط عمومی و رسانه جدید

در آن هنگام که مارشال مک لوهان، که غالبا به عنوان پیشگوی عصر الکترونیک از او یاد می شود، بیان داشت: “رسانه خود پیام است”، همه فقط گوش کردند. اما نمی دانستند که آنچه در عرصۀ تکنولوژی و ارتباطات از پی می آید نه یک بار، بلکه صدها بار صحت گفتۀ او را اثبات می نماید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) در آن هنگام که مارشال مک لوهان، که غالبا به عنوان پیشگوی عصر الکترونیک از او یاد می شود، بیان داشت: “رسانه خود پیام است”، همه فقط گوش کردند. اما نمی دانستند که آنچه در عرصۀ تکنولوژی و ارتباطات از پی می آید نه یک بار، بلکه صدها بار صحت گفتۀ او را اثبات می نماید.


درجهان امروز ما به عنوان شاهدان منفعل در معرض مقادیر متنابهی از اطلاعات قرارداریم که به هر روش ممکن به طرف ما پرتاب می شود .هر چه ما منفعل تر باشیم این اطلاعات هم بیشتر خواهند بود و وقتی ما مصرف کننده واقعی یا بالقوه باشیم، حجم این اطلاعات و لذا تلاش ها و پول صرف شده برای خیره کردن چشم ها به طورخودکار دو برابر می شود. نکته جالب توجه در این راستا آن استکه امروز بازاریاب ها در هر راهی وارد می شوند تا مطمئن شوند که پیام آنها اگر در مردم تاثیر نکند لااقل به سمع و نظر آنها می رسد.