شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| هر مدیر اجرایی یا سخنگوی شرکت که برای مصاحبه آماده می شود می تواند از توصیه های زیر استفاده کند تا حضور خود را بهبود بخشد:
1. بر روی پیام های کلیدی تمرکز کنید
به سؤالاتی که پرسیده می شود پاسخ دهید، اما به آنها محدود نشوید – پیام های کلیدی مدنظرتان را هم مطرح کنید.
2. به حرکات و بیان صورت خود توجه کنید
این امر بویژه در جلوی دوربین بسیار مهم است. دست ها باید در سطح کمر یا قفسه سینه نگه داشته شوند و حرکات اضافی باید به حداقل برسد چون باعث انحراف مخاطبان می شود.
3. در استفاده از حس شوخ طبعی احتیاط کنید
طنز می تواند ابزاری عالی برای ظاهر کاریزماتیک و تشویق درگیری با مخاطب باشد – با این حال، می تواند خطرناک باشد، بنابراین استفاده بجا از آن بسیار مهم است.
4- از آمارها استفاده کنید
روایتهای عمومی و داستانهای شخصی برای ارتباط با مخاطب بسیار مهم به نظر می رسند، اما ارائه چند آمار برای تهیه نسخه پشتیبان از پیامهای کلیدی نیز مهم است.
5- اظهار نظر کنید
اخیراً دیده ایم که برخی از شرکتهای بزرگ در پاسخ به بحرانها یا پاسخ دادن به سؤالات مربوط به سیاستهای خود، از همین رویکرد در خبرها استفاده می کنند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید