4 گام استراتژیک برای توسعه فعالیت بازاریابی تأثیرگذار

مدیران برند باید در فعالیتهای بازاریابی خود، دقیقاً بدانند که به چه هدف یا اهدافی می خواهند دست یابند. زیرا این اهداف است که باید استراتژی را هدایت کند، نه چیز دیگر.

  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| چندین گام برای تدوین استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد. در این مطلب به این موارد خواهیم پرداخت:


1. نوع کمپین بازاریابی تأثیرگذار را تعریف کنید

اولین کاری که باید انجام شود تعیین نوع کمپین بازاریابی تأثیرگذار است که به بهترین وجه متناسب با برند مورد نظر باشد. در حالی که ممکن است دو کمپین مرتبط با کالاهای مصرفی مشابه به نظر برسد، تفاوتهای اساسی در بازار، جمعیت، مخاطبان و روش وجود دارد. ممکن است یک برند دریابد که یک سری داستان های ویدیویی به بهترین وجه کار می کنند و دیگری با ارسال تصویری جذاب یا جلب توجه، پیگیر ماجرا باشد. هر یک از این کمپین ها می توانند مخاطبان و مصرف کنندگان را درگیر کرده اما همه آنها برنامه های بهینه دارند.


2. اهداف مشخصی را برای فعالیت بازاریابی تأثیرگذار مشخص کنید

مدیران برند باید در فعالیتهای بازاریابی خود، دقیقاً بدانند که به چه هدف یا اهدافی می خواهند دست یابند. زیرا این اهداف است که باید استراتژی را هدایت کند، نه چیز دیگر.

3. مخاطب را برای فعالیت بازاریابی تأثیرگذار تعریف کنید

قبل از تعیین بهترین نوع تأثیرگذار، برند باید در بازار هدف ایده آل، مخاطب، اهداف و بازارهای مرتبط برای فروش بالقوه را در نظر بگیرد.


4- بهترین تأثیرگذار را استخدام کنید

پس از تصمیم گیری در مورد نوع کمپین، اهداف و معیارها مشخص می شوند و مخاطب تعریف می شود، مرحله بعدی استخدام تأثیرگذار مناسب با آن کمپین است. بهترین تأثیرگذار برای هدفگذاری شامل افرادی است که مخاطبان برند را به اشتراک می گذارند، افرادی که در حال حاضر فعال و دارای بسترهای مناسب هستند و کسانی که به عنوان ایجاد تعامل پایدار دارای مهارت می باشند، بویژه افرادی که توانایی ایجاد تعامل را دارند.