4 ابزار رایگان در جعبه ابزار روابط عمومی کسب و کارهای خرد

بریتنی برگر- روابط عمومی ها می توانند گران باشند. فقط درباره آنچه در نگارش یک گزارش خبری می گذرد فکر کنید. شما احتمالا نیاز به یک کارمند دارید که تنها کارش نوشتن است.

4 ابزار رایگان در جعبه ابزار روابط عمومی کسب و کارهای خرد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، روابط عمومی ها می توانند گران باشند. فقط درباره آنچه در نگارش یک گزارش خبری می گذرد فکر کنید. شما احتمالا نیاز به یک کارمند دارید که تنها کارش نوشتن است. آنگاه برای اینکه بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما بیایند و گزارش های خودتان را بخوانند، نیاز دارید به یکی از سایت های روابط عمومی هزینه ای را پرداخت کنید که علاوه بر بازتاب اخبار شما، لینک سایتتان را نیز منتشر کند. برای ارسال مستقیم نامه برای متقاعد کردن خبرنگاران، شما احتمالا به اشتراک در یک پایگاه داده رسانه ای دارید.

 

و سپس شما متوجه می شوید که گزارش های خبری تنها یکی از استراتژی هایی هستند که توسط روابط عمومی به کار گرفته می شوند و به همین ترتیب هزینه های دیگری بر شما تحمیل می شود.

 

اما در واقع همه این ها لازم که به این صورت انجام شود.

 

امروزه خدمات رایگان روابط عمومی به شدت رو به گسترش هستند و می توانند برای شرکت هایی که بخش روابط عمومی مستقل ندارند و یا هزینه بودجه برای واگذاری خدمات به شرکت روابط عمومی برایشان مقدور نیست، می توانند از آن استفاده کنند. در این نوشتار چهار مورد از این ابزارها که ما آن را چهار جزیره تبلیغات نامیده ایم، معرفی می شود:

 

«Technorati»- سوخت کمک رسانی به وبلاگ نویسان شما

تکنوراتی یک دارکتوری وبلاگ است که از حدود سال 2002 به فهرست کردن میلیون ها وبلاگ پرداخته است. این وبلاگ ها به ترتیب موضوع و در زیر طبقه هایی طبقه بندی شده اند. و روابط عمومی به راحتی می تواند وبلاگ های مرتبط با بازار شرکت شما را در آن شناسایی کند.

 

بنابراین چگونه می توان از این استفاده کرد؟ بگذارید بگویم که شما یک شرکت تجارت الکترونیکی هستید که لباس ها و تجهیزات گلف می فروشد. شما به دنبال یک کمپین  در خصوص معرفی یک کلوب گلف جدید هستید. شما می توانید به فهرست تکنوکراتی مراجعه کنید و راه خودتان را از میان فهرست شروع کنید. شما باید بر روی هر وبلاگ کلیک کنید و ببنید کدامیک درباره کلوب های گلف می نویسند و یا نظر می دهند.

 

وقتی شما وبلاگ هایی را در این زمینه پیدا کردید، ممکن است که بخواهید استراتژی خود را مبتنی بر برقراری ارتباط با آنها قرار دهید تا آنها نیز درباره کلوب شما مطالبی را منتشر کنند.

 

«HARO»- فرصت های دریافت پوشش رسانه ای در اینباکس شما

ما پیشتر نیز درباره هارو نوشته بودیم، اما دوست داریم که دوباره بیشتر درباره ارزش های آن توضیح دهیم. هارو عالی است. با یک اکانت رایگان، شما می توانید خلاصه ای از فرصت های تبلیغاتی را هر سه روز یکبار از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

ایمیل ها مملو از بلاگرها و خبرنگارهایی هستند که به دنبال منابعی برای داستان بعدی شان می گردند. یکی از آنها را انتخاب کنید و آن را در کسب و کار خرد خود به کار برید، با این کار شما می توانید بدون ارسال حتی یک ایمیل برای انتشار گزارش خبریتان متقاعد کنید.

 

«Twitter Lists»- خبرنگاران صنعت خودتان را نگاه دارید.

اگر به شدت از فهرست توییتر استفاده نمی کنید، چه برای روابط عمومی و یا سایر چیزها، در واقع کار خودتان را برای کار با شبکه های اجتماعی بسیار سخت کرده اید. آنها بهترین راهی هستند که می توانند شبکه شما را در دسته های ویژه ای سازماندهی کنند و به ویژه برای ارتباط با خبرنگاران مفید هستند. شما می توانید کاربرانی را با استفاده از ابزارهای دیگر نیز به فهرست خود اضافه کنید. راه مورد علاقه من به عنوان یک متخصص روابط عمومی استفاده از فهرست های توییتر برای ایجاد فهرست تماس است. هر زمانی که می خواهید با یک خبرنگار یا نشریه ارتباط برقرار کنید و یا آنها را برای انتشار  مطلبتان متقاعد کنید، آنها را در فهرست توییترتان وارد می کنید.

 

آنهایی را که به شرکت شما، رقبایتان، و صنعت شما پوشش خبری می دهند را پیگیری می کند. می توانید فهرستی خصوصی بسازید که سایرین حتی نمی توانند در قسمت تب ها آن را مشاهده کنند. با نگاه داشتن آنها در شبکه های اجتماعی می توانید روابطی را شکل دهید که شانس بیشتری برای دریافت پوشش خبری داشته باشید.

 

«Google Alerts» یا سرویس های مشابه- آنچه دباره کسب و کار خرد شما گفته شده را پیگیری کنید

همه کارهایی که روابط عمومی در فضای مجازی انجام می دهد (از قبیل: هارو، پیگیری رسانه اجتماعی، و …) به خاطر دریافت پوشش خبری است. آنچه شما نیاز دارید راهی برای پیگیری نتایج می باشد. اما نهایتا شما باید دریابید که آیا پوشش خبری دریافت کرده اید یا خیر. این کار را با ابزارهایی نظیر: «Google Alerts, Talkwalker و  Mention»  دریافت می کنید.

 

نام شرکت خودتان، محصولاتتان، رقبا، و کارکنان اصلی تان ار در یکی از ابزارهای فوق قرار دهید. به این ترتیب، شما در جریان آخرین پوشش های خبری که نامی از آنها برده است، قرار می گیرید. اگر خبر مثبت بود، شما می توانید محتوای آن را ترویج کنید. اگر منفی بود، شما در جریان مساله قرار خواهید داشت و می توانید طرح ارتباطات بحران شرکت تان را تعقیب کرده و آن را اجرا کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت شارا مراجعه کنید.

 

منبع: http://www.business2community.com/small-business/4-free-pr-tools-small-business-toolkit-0843937#AiSsDfu0tkfgVe5T.99