پیام کوتاه:طولانی یا کوتاه؟

مارک تواین، نویسنده مشهور یک بار گفته بود: “من وقت نداشتم که نامه کوتاهی بنویسم، بنابراین به جای آن، نامه طولانی نوشتم.” عجیب است؟ منظور از تواین این بود که زیاده گویی راحت تر از موجز گفتن است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| مارک تواین، نویسنده مشهور یک بار گفته بود: “من وقت نداشتم که نامه کوتاهی بنویسم، بنابراین به جای آن، نامه طولانی نوشتم.” عجیب است؟ منظور از تواین این بود که زیاده گویی راحت تر از موجز گفتن است.

ارتباط آن با پیامک چیست؟
بدیهی است که به خاطر سپردن یک کد کوتاه و تایپ کردن یک کد پنج یا شش رقمی بر روی تلفن هوشمند راحت تر از کد معمولی شماره تلفن ده رقمی است.
کدهای کوتاه موجود نیز می توانند توسط بازاریابانی انتخاب شوند که غالباً سعی می کنند آنها را با برند یا نام تجاری مطابقت دهند. مانند صفحات بیهوده، هزینه اضافی نیز وجود دارد و برای کدهای کوتاه در حدود هزار دلار در ماه هزینه دارد.

ملاحظات دیگر
اساساً دو برنامه پیامکی و دو نرخ وجود دارد و بازاریان می توانند از آن استفاده کنند. یکی نرخ استاندارد است که در آن ممکن است مشتریان مسئولیت هزینه هرگونه پیام یا داده تحمیل شده را از طریق پیام کوتاه ارسال کنند. مورد دیگر نرخ رایگان یا کاربر نهایی است که در آن شرکت لیزینگ کد کوتاه هزینه ارسال و یا دریافت پیام را پرداخت می کند.

بازاریاب چه کاری باید انجام دهد؟
با یک کد معمولی، بازاریابان می توانند تقریباً بلافاصله در کمپین بازاریابی خود شروع به کار کنند. اگرچه ممکن است برخی از مشتریان از ثبت نام در تبلیغات پیام کوتاه دلسرد شوند، اما این کد به طور نامحدود ادامه می یابد زیرا برخلاف کد کوتاه مشمول شرایط اجاره نامه نیست.


در حال حاضر بر خلاف کدهای کوتاه، می توان از کدهای معمولی با همه حامل های بی سیم استفاده کرد و برای شرکت هایی که تجارت جهانی می کنند، ممکن است از همان کد معمولی در سطح بین المللی استفاده شود. شرکتهایی که از کدهای کوتاه استفاده می کنند باید با شرایط هر کشور مطابقت داشته باشند که اغلب منجر به استفاده از کدهای مختلف می شود.


اگرچه کدهای معمولی مانند راهی برای رسیدن به نظر می رسند، اما معایبی نیز وجود دارد. یکی از خطرات آن این است که کدهای معمولی بیشتر در معرض هرزنامه ها هستند و سرعت کمتری دارند. دومی تمایل دارد اندازه متن شما را محدود کند.
علاوه بر مزایای گفته شده در بالا، کدهای کوتاه سریعتر و قابل اطمینان تر هستند. اگر بازار شما فقط در ایالات متحده است، حجم و فروش شما سریع است و استراتژی شما شامل ارسال پیام کوتاه است. یک کد کوتاه می تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد.

پایان بازی
کدهای منظم، ارتباطات یک به یک بین مشتری و شرکت را ارایه می دهند که در پرورش یک رابطه مهم هستند. کدهای کوتاه یک طرفه هستند و قصد دارند نسل بعدی انفجارهای ایمیل باشند. اگر از کدهای کوتاه استفاده می کنید، حتما گزینه های دیگری را برای برقراری ارتباط با خودتان در نظر بگیرید.


قبل از تصمیم گیری، با متخصصین هر یک آشنا شوید و تعیین کنید که چه چیزی در استراتژی بازاریابی شما مناسب تر است. اگر همتایان دوستانه ای در صنعت دارید، هر دو گزینه را به دست آورید، بویژه اگر آنها در حال حاصر از یکی از این روش استفاده می کنند.


نتایج خود را وارد کنید و به طور مرتب آن نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را با استراتژی بازاریابی پیام کوتاه خود مقایسه کنید. برای تنظیم استراتژی خود آماده باشید.


منبع: https://www.publicrelationstoday.com
نویسنده: رون توروسیان

مترجم: مریم میرعبدااحق