شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در روابطعمومی، هوش مصنوعی نقش های بسیاری را بر عهده گرفته و همچنان کاربردهای جدیدی پیدا میکند. از آنجایی که بسیاری از عملکردهای روابطعمومی به اینترنت متکی هستند، توانایی هوش مصنوعی برای تجزیهوتحلیل حجم وسیعی از دادهها در چند ثانیه، آن را کاملاً مناسب میکند. تجزیهوتحلیل دادههایی که توسط انسانها چند روز طول میکشد، میتواند توسط هوش مصنوعی در چند ثانیه انجام شود و بینشهایی را ارایه دهد که دقیقتر و بهروزتر هستند.
ابزارهای هوش مصنوعی برای روابطعمومی نیز برای خودکارسازی کارهای دستی عالی هستند. هوش مصنوعی میتواند پستهای رسانههای اجتماعی، پیشنویس بیانیههای مطبوعاتی، پاسخگویی به نظرات، ایمیلها و پیامهای مشتریان، ایجاد فهرست رسانهها و یادداشتبرداری را برنامهریزی و مدیریت کند. با افزایش قابلیتهای آن، درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای روابطعمومی ضروریتر میشود.
چگونه از هوش مصنوعی در روابطعمومی استفاده می شود؟
هوش مصنوعی یک فناوری سریع و در حال تغییر است. برای درک واقعی نحوه استفاده از این ابزارها، اجازه دهید به چند نمونه خاص از هوش مصنوعی در روابطعمومی نگاه کنیم.
۱- اتوماسیون رسانههای اجتماعی
مدیریت چندین پلتفرم رسانههای اجتماعی میتواند زمانبر باشد. هوش مصنوعی میتواند این فرآیندها را ساده کند و با خودکار کردن مواردی مانند تهیه تقویم محتوا، ارسال محتوا و پاسخ دادن به نظرات، در زمان صرفهجویی کند. همچنین میتواند به شما کمک کند همکاری با تیم خود را بهبود بخشید و پیامها را در زمان مناسب و به مخاطبان مناسب برنامهریزی و ارسال کنید.
۲- تولید محتوا
هوش مصنوعی مولد، که میتواند محتوای جدیدی مانند متن، تصاویر، یا صدا بر اساس یک اعلان تولید کند، در کانون توجه قرار گرفته است. این هوش مصنوعی شامل ابزارهایی مانند چتجیپیتی از اوپنایآی است. این نوع هوش مصنوعی در روابطعمومی میتواند بیانیههای مطبوعاتی، پستهای رسانههای اجتماعی، سرفصلها، سوالات مصاحبه و طرحهای کلی تولید کند و به سرعت آن را برای مخاطبان هدف مختلف سفارشی کند. با قابلیت تبدیل متن به ویدیو و سایر قابلیتهای بصری، میتواند تصاویر و ویدیوهای سریع و با کیفیتی برای رسانههای اجتماعی، مقالات وبلاگ و موارد دیگر بسازد. با این حال، هوش مصنوعی مولد دارای محدودیتهایی است، بنابراین مطمئن شوید که فرآیند و گردشهای کاری بهینهسازی شده با نظارت انسانی را در اختیار دارید.
۳- گسترش رسانه ها
هوش مصنوعی روابطعمومی میتواند با کمک به شناسایی و ارتباط با افراد مناسب، دسترسی به رسانهها و مدیریت روابط را سادهتر و خودکارتر کند.
هوش مصنوعی روابطعمومی میتواند با استفاده از تحلیل دادهها، تغییراتی را در فعالیتهای روزنامهنگاران شناسایی کند. این فعالیتها میتواند شامل موارد زیر باشد:
• تغییرات در دکلهای خانه روزنامهنگاران: این تغییرات میتواند شامل تغییر در موضوعاتی باشد که روزنامهنگار در مورد آنها مینویسد، تغییر در لحن و سبک نوشتن روزنامهنگار، و تغییر در مخاطبان روزنامهنگار.
• انتشار اخبار: این تغییرات میتواند شامل تغییر در نوع اخباری که روزنامهنگار منتشر میکند، تغییر در زمان انتشار اخبار، و تغییر در نحوه انتشار اخبار.
• اطلاعات تماس خبرنگاران: این تغییرات میتواند شامل تغییر در نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، و آدرس محل کار خبرنگاران باشد.
همچنین میتواند بینشی در مورد نحوه تعامل روزنامهنگاران با یکدیگر و مخاطبانشان ارایه دهد. علاوه بر این، هوش مصنوعی میتواند بر اساس جستجوهای گذشته شما، مخاطبین جدیدی را به شما معرفی کند.
این بدان معناست که شما میتوانید زمان کمتری را صرف جستجوی روزنامهنگاران مناسب و جمعآوری اطلاعات تماس آنها کنید و زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط و ایجاد روابط ارزشمند با آنها کنید.
۴- تحلیل احساسات
تجزیهوتحلیل احساسات برند، فراتر از نظارت رسانهای یا گوش دادن اجتماعی، تصویری از احساسات مردم در مورد برند شما ارائه میدهد. بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای روابطعمومی، گوش دادن اجتماعی سنتی و تجزیهوتحلیل احساسات را به سطح بعدی میرسانند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای متنی کردن کلمات، محاسبه تفاوتهای ظریف و نظرات متعدد در یک پست، و کشف هدف واقعی در پشت مکالمات استفاده میکنند.
۵- کارایی سازمانی
به لطف هوش مصنوعی، تیمهای روابطعمومی به سرعت با کارهای دستی خداحافظی میکنند. هوش مصنوعی میتواند وظایف آسان و روزمره را به طور دقیق و مداوم انجام دهد و تیم شما را آزاد کند تا روی تصویر بزرگ تمرکز کند: استراتژی کمپین و بهینهسازی. شما نه تنها در زمان و منابع از قبل صرفهجویی میکنید، بلکه کمپینهای کارآمدتری را اجرا می کنید که ارزش افزوده شما را افزایش می دهد.
۶- مدیریت شهرت
یکی از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی در روابطعمومی، توانایی مدیریت فعالانه شهرت برند شماست. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به طور مداوم بر احساسات عمومی نظارت کنند و الگوهای مثبت و منفی را شناسایی کنند. سپس میتوانید برای بزرگنمایی خوبیها و مدیریت بدیها، حفظ شهرت خود و ایجاد مشتریان شادتر اقدام کنید.
۷- مدیریت بحران
هوش مصنوعی و روابطعمومی میتوانند در مدیریت بحران به یکدیگر کمک کنند و اطمینانبخشی را در یک چشمانداز نامطمئن تقویت کنند. این ابزارها میتوانند پیشبینی کنند که چگونه و چه زمانی احساسات منفی ممکن است به بحران تبدیل شود. این اطلاعات میتواند برای ایجاد استراتژیهایی برای کاهش این خطرات استفاده شود. علاوه بر این، اگر بحرانی اتفاق بیفتد، هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند تا به سرعت پاسخ دهید و از تشدید آن جلوگیری کنید.
منبع: www.cision.com
انتهای پیام/
|
نظر بدهید