همکاری روابط عمومی شهرداری های کلانشهرها در موضوعات ملی

رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی اقدامات مسئولان شهری در تمامی کلانشهرهای کشور بر عهده دارند. در همین راستا، قرار شد تا همپوشانی میان اقدامات روابط عمومی کلانشهرها در موضوعاتی همچون زباله که وجهه ای ملی دارند، صورت پذیرد تا با همراهی و مشارکت اجتماعی شهروندان در اقصی نقاط کشور رو به رو شویم.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به دستاوردهای بیست و یکمین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل شهرداری کلانشهرهای کشور گفت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی اقدامات مسئولان شهری در تمامی کلانشهرهای کشور بر عهده دارند. در همین راستا، قرار شد تا همپوشانی میان اقدامات روابط عمومی کلانشهرها در موضوعاتی همچون زباله که وجهه ای ملی دارند، صورت پذیرد تا با همراهی و مشارکت اجتماعی شهروندان در اقصی نقاط کشور رو به رو شویم.

آرش ظفری در گفت و گو با خبرنگار “تهران سما” عنوان کرد: بیست و یکمین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل شهرداری کلانشهرها با حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی کلانشهرهایی همچون اصفهان، کرمان، یزد، ارومیه، رشت، همدان، تبریز، مشهد، قم، زاهدان و کرمانشاه به همراه دو تن از کارشناسان حوزه ارتباطات هر یک از کلانشهر ها به میزبانی تهران به مدت دو روز برگزار شد. 


وی افزود: علاوه بر نشست 3 کارگاه آموزشی با عناوین کارگاه آشنایی با محیط بین الملل، استراتژی ارتباطی و استراتژی رسانه ای با توجه به نیاز شهرهای مختلف برگزار شد. برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه ارتباطات، اطلاع رسانی و تبلیغات، ارائه برنامه های کمپین شهرداری تهران مانند آسمان آبی، خط سفید و زمین پاک و معرفی طرح های مهم شهرداری تهران در حوزه مدیریت شهری از دیگر برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود. 


دبیر نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهر ها در ادامه با اشاره به موضوعات مورد بررسی در نشست بیان کرد: تاکید و توجه روابط عمومی شهرداری ها به مسئله زیر ساخت ها، ایجاد شبکه ارتباطات شهروندی که فارغ از رسانه های گروهی است و ارتقای روابط عمومی به ارتباطات از جمله موضوعاتی بود که از سوی مدیران روابط عمومی کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ضمن اینکه، قرار است تا تمامی این موضوعات طی جلسات آتی در کارگروه های مربوط به شکل تخصصی بررسی شده و در آینده تصویب شوند. 


ظفری تصریح کرد: علاوه بر این موارد، به دلیل استرس زا بودن و سختی کار روابط عمومی، قرار است تا در جلسات آینده مدیران روابط عمومی کلانشهرها بحث های ساختاری و سختی کار روابط عمومی مورد بررسی قرار دهند. 


معاون مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر نقش رسانه در ایجاد همراهی و مشارکت اجتماعی شهروندان خاطر نشان کرد: یقیناً، رسانه ها موظف به اطلاع رسانی و پوشش اخبار مربوط به اقدامات شهرداری هستند. در همین راستا، قرار شد تا روابط عمومی شهرداری های کلانشهرها در حوزه هایی همچون تفکیک زباله از مبدا که موضوعی ملی به شمار می رود، همکاری و همپوشانی لازم را داشته باشند تا از این طریق همراهی و مشارکت اجتماعی لازم به این سمت جلب شود. 


وی افزود: علاوه بر موارد فوق، دوستان درصدد هستند تا طرح های لازم به منظور راه اندازی رادیوی شهری، خبرگزاری شهری و نشان شهروندی را طی جلسات آتی به اعضای کمیته ارائه دهند.  


 ظفری اطلاع رسانی در حوزه گردشگری شهری، آشنایی مردم با ظرفیت های گردشگری در کلانشهرها و همکاری روابط عمومی شهرداری های کلانشهرها با بخش های اجتماعی و فرهنگی در موضوع گردشگری را از دیگر مسائل مورد بحث و بررسی در نشست کمیته ارتباطات و بین الملل شهرداری کلانشهرها اعلام کرد.


معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران در پایان با اشاره به درخواست مدیران روابط عمومی مبنی بر استمرار ارتباط روابط عمومی شهرداری های کلانشهرها خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان این نشست خواستار آن بودند تا مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران فارغ از تمامی نشست های رسمی با حضور کارشناسان حوزه ارتباطات به حل مشکلات موجود در سایر کلانشهرها کمک کند. البته، این موضوع مورد توجه و تایید رئیس نشست، آقای دکتر گیل آبادی نیز قرار گرفت و بر این اساس قرار است تا شهرداری تهران از برنامه هایی که وجه ملی دارند در مرحله اول با مشاوره و آموزش و در گام بعدی با ارائه امکانات حمایت لازم را به عمل بیاورد. 


گفتنی است قرار است تا نشست بعدی کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور با حضور مدیران روابط عمومی کلانشهرها در کرج برگزار شود.