معرفی سایت وزارت راه و شهرسازی

سایت وزارت راه و شهرسازی یکی از تارنماهای مهم دولتی به شمار می رود.

این تارنما بالغ بر 11 هزار صفحه فهرست شده در گوگل دارد و جزو سایت های اطلاع رسانی و کاربردی در این حوزه به شما می رود.

مهمترین ویژگی این سایت طبقه بندی مناسب محتواهای آن می باشد و بهره گیری از خبرخوان RSS، نیز ویژگی مثبت دیگر این سایت است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) سایت وزارت راه و شهرسازی یکی از تارنماهای مهم دولتی به شمار می رود.


این تارنما بالغ بر 11 هزار صفحه فهرست شده در گوگل دارد و جزو سایت های اطلاع رسانی و کاربردی در این حوزه به شما می رود.


مهمترین ویژگی این سایت طبقه بندی مناسب محتواهای آن می باشد و بهره گیری از خبرخوان RSS، نیز ویژگی مثبت دیگر این سایت است.


اما متاسفانه در این سایت از لوگوی ثابت استفاده نشده است. لوگوی این سایت صرف نظر از نوار بالای بنر که به زبان انگلیسی عنوان سایت را نشان می دهد، با بهره گیری از بنر متحرک در پیش زمینه لوگو، حجم سایت را بالا برده است. همچنین این مساله علاوه بر پایین آوردن سرعت لود صفحه باعث شده است که برند وزارت راه و شهرسازی در ذهن مخاطبان کمترین اثر ممکن را باقی بگذارد.


استفاده از رنگ های سرد و خط نستعلیق در لوگو ممنوع است، که در این سایت دقیقا مورد استفاده قرار گرفته و نشان دهنده نا آشنایی طراح با رنگ های گرم و سرد می باشد.


نکته دیگری که در این سایت وجود دارد، عدم کاربرد یکپارچه از حاشیه های CSS در تصاویر سایت است. همین مساله سبب شده که نوعی آشفتگی پنهان در سایت دیده شود که بیننده حس می کند سایت چیزی کم دارد.


سمت راست بخش «رویدادها» به «اطلاعیه ها» اختصاص داده شده است و به نظر می رسد طراح تعریف دیگری از واژه رویداد دارد.


اسلایدر نیز در این سایت، نسبت به حجم محتوا، فضای زیادی را به خود اختصاص داده است. به نظر می رسد بهتر بود که در سمت چپ اسلایدر، بخش گزارش تصویری اضافه شود تا توجه بیشتری را به خود جلب کند.


در واقع طراح این سایت، بخش های مختلف را بدون توجه به نظم هارمونیک و وابستگی هر بخش به بخش دیگر در سایت طراحی کرده است.


این وبسایت علاوه بر این موارد بصری، مشکلات فنی زیادی دارد که در یادداشت های دیگر مورد توجه قرار خواهند گرفت.