شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || تغییر ظاهر لوگوی مزدا، شاید کمترین خبر طراحی شگفتانگیز این هفته باشد، اما به شدت لازم بود. این برند ژاپنی در تلاش است تا جایگاه خود را ارتقا دهد، اما با لوگویی از دهه ۱۹۹۰ که حالا بسیار قدیمی به نظر میرسد، این کار را انجام داده است.
شرکت حالا لوگوی جدیدی با طراحی صافتر و با شکل کمی زاویهدارتر به ثبت رسانده است. این رویکرد همان مسیری را دنبال میکند که در طراحی لوگوهای خودرو در پنج سال گذشته مشاهده کردهایم، اما برای برندی که قصد دارد مدرن شود، کاملاً منطقی به نظر میرسد.
طبق درخواستی برای ثبت علامت تجاری در ژاپن، طراحی جدید لوگوی مزدا بهطور قابل توجهی تغییر نکرده است. این لوگو همچنان “M” بالدار را حفظ کرده، اما با یک حلقه بیرونی گردتر و بالهای زاویهدارتر. شرکت تایید نکرده است که این طراحی برای چه استفادهای خواهد بود، اما انتظار میرود که بخشی از یک تغییر برند جهانی گستردهتر باشد.
این تغییر بعید است که بسیاری را شگفتزده کند. ما دیدهایم که برندهایی مانند بیامو، سیتروئن و اسکودا ظاهر سهبعدی را به نفع طراحی تخت کنار گذاشتهاند. لوگوهای مینیمالیستی به دلیل مد و همچنین نیاز به بازتولید آسان در اندازههای کوچک، به یک استاندارد تبدیل شدهاند.
لوگوی جدید، شاید چرخ را دوباره اختراع نکند، اما به خوبی کار خود را انجام میدهد. این لوگو قابل شناسایی است (برخلاف لوگوی کیا) و به تلاشهای مزدا برای انتقال جذابیت برند از مخاطب جوان به بازار بالاتر کمک میکند. لوگوی قبلی مزدا آخرین بار در سال ۲۰۱۵ تغییر کرد، زمانی که نوعنگاری لوگو به زیر علامت منتقل شد، اما نماد برند از سال ۱۹۹۷ بدون تغییر باقی مانده است و این موضوع در طراحی سهبعدی قدیمی به وضوح مشهود است. یک طراحی مینیمالیستی سادهتر برای بازار لوکس جدید مزدا مناسبتر است.
منبع انگلیسی: creativebloq
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید