فعالان روابط عمومی قادر به ایجاد حرکت در اجزای سازمان هستند

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی تاکید کرد که فعالان عرصه‌ی روابط عمومی قادر هستند که با افزایش رقابت و پذیرش ریسک، حرکت را در اجزای مختلف یک سازمان جاری کنند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  مدیر روابط عمومی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی تاکید کرد که فعالان عرصه‌ی روابط عمومی قادر هستند که با افزایش رقابت و پذیرش ریسک، حرکت را در اجزای مختلف یک سازمان جاری کنند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، سید علی‌اصغر محدث، با تبریک فرارسیدن روز ارتباطات و هفته‌ی روابط عمومی به فعالان این عرصه، تاکید کرد که مسئولان و کارشناسان روابط عمومی با فعالیت خود، ایستایی و سکون را از سیستم گرفته و به‌جای آن حرکت و رشد را جایگزین کنند.
او در بخشی از این یادداشت نوشته است: بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند، “روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند .”

محدث در بخش دیگری از یادداشت خود اضافه می‌کند: روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد و در عصر حاضر روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست؛ فلسفه مدیریت است، اگر ناکار آمد شود، مدیریت فرسوده و ناکارآمد می شود .

این کارشناس روابط عمومی همچنین با اشاره به اینکه روابط عمومی می تواند با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمانها و با جاری ساختن روح روابط عمومی در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد، زمینه تجلی این نام را در سراسر میهن اسلامی فراهم آورد، بیان داشت: درهای سازمانها، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند و این آغوش باز روابط عمومی هاست که همواره پذیرای اقشار مختلف جامعه بوده و لحظه به لحظه می تواند رسیدن به اهداف عالیه جامعه را دنبال نموده و روح و سرزندگی را در سازمانهای کشورمان جاری سازد .

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این یادداشت آورده است: روز ارتباطات و روابط عمومی، در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند با تقویت حضورمدیرانی دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات واطلاعات از سویی دیگرتلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت نماییم .