روابط عمومی مدرن در مقایسه با روابط عمومی سنتی: چیزهایی که باید بدانید

جنیفر فوتنی – با تشکر از اینترنت، که سبب شد جهان روابط عمومی به طور مستمر متحول شود. اما این تحول، که به نظر می رسد سوالات بیشتری را نسبت به آنچه دقیقا روابط عمومی می توانسته برای یک شرکت به همراه داشته باشد فراروی ذهن هر شخص قرار می دهد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جنیفر فوتنی- با تشکر از اینترنت، که سبب شد جهان روابط عمومی به طور مستمر متحول شود. اما این تحول، که به نظر می رسد سوالات بیشتری را نسبت به آنچه دقیقا روابط عمومی می توانسته برای یک شرکت به همراه داشته باشد فراروی ذهن هر شخص قرار می دهد.


بسیاری از مبلغین ممکن است حساب رسانه اجتماعی ایجاد کنند، به سئو پی آر درآویزند، خبرنامه های الکترونیکی ارسال کنند یا محتوای وبلاگی بنویسند، اما روابط عمومی تنها یک چیز نیست.


خط فروش این است اگر مبلغین شما داستان های رسانه ای تولید نمی کنند و تاکتیک های موثر برای تعامل با مخاطبان خود ایجاد می کنند و آنها را به سوی وبسایت شما هدایت می کنند؛ این کار روابط عمومی نیست.


هنگامی صنعت روابط عمومی در حال شکوفایی بود، این حوزه به جای اینکه همیشه در حالت بحران باشد در برخورد با یک داستان مخرب رسانه ای باشد، به عنوان راهی برای برقراری ارتباط فعالانه با رسانه ایجاد شد. در طول زمان روابط عمومی تبدیل به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی، ایجاد آگاهی و اتصال با مخاطبان با برند از طریق تایید اشخاص ثالث معتبر شد (به عنوان مثال رسانه).


با تشکر از رسانه اجتماعی و سایر ابزارها، امروز روابط عمومی به درستی درباره مرتبط شدن و تعامل با مخاطبان به طور مستقیم و غیر مستقیم است. در حالیکه پیچ کردن سنتی رسانه مبتکرانه هنوز به عنوان اکثریت حرفه ای به عنوان بنیان یک کمپین تلقی می شود، شرکت هایی هستند که استراتژی های دیگری از رسانه اجتماعی را برای پیشبرد در کمپین غنی تر مورد استفاده قرار می دهند.


به طور جداگانه، سئو پی آر، رسانه اجتماعی و وبلاگ نویسی برای رسیدن به اهداف متفاوت به کار می روند. به همراه این ها، آنها می توانند بازخوردهای قدرتمندی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشند. کلید واقعی برای موفقیت، دانستن این است که چگونه این عناصر به گونه ای جداگانه کار می کنند، دانستن و درک مخاطبان شما و نحوه یافتن آنها، و ایجاد یک استراتژی برای طراحی داستان های تاثیرگذاری که پاسخ های احساسی را برای کلیک بر دکمه «خرید» یا برداشتن تلفن بر می انگیزد.


از آن جایی که رویکرد روابط عمومی سنتی قدرت بیشتری داشته است، وفور داستان های رسانه مثبتی درباره شرکت شما لینک های بیشتری را به سمت سایت شما سرازیر می کنند که می تواند به صورت خودکار سئوی سایت شما را بهبود بخشد و وقتی مخاطبان لینک هایی را به این داستان ها در وبسایت یا شبکه اجتماعی شما می بینند، برای شما اعتباری فوق العاده را به همراه دارد. از آنجا که پایان روز هر کسی می تواند به صفحه یک موتورهای جستجو بپردازد، اما هیچ چیز قدرتمندتر از ارجاع از یک منبع قابل اعتماد نیست.


جنیفر فورتی رئیس ارتباطات آبشار، یکی از شرکت های ارتباطات بازاریابی و بوتیک روابط عمومی مجازی در شیکاگو برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های نوپا است. در طول 17 سال فعالیت کاری اش وی برای برخی از 500 شرکت برجسته فورچون و طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک و شرکت های نوپا در سراسر ایالات متحده کار کرده است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)