روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه هدفمند هستند

این روزها سازمان‌ها کم‌وبیش متوجه اهمیت روابط عمومی شده‌اند، متوجه شده‌اند که برای بهبود فعالیت‌های خود نیازمند روابط‌عمومی هستند و فهمیده‌اند که با به‌کارگیری یک روابط‌عمومی درست منافع آن‌ها تأمین می‌شود و با آن‌ها بقای سازمان میسر می‌گردد.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| این روزها سازمان‌ها کم‌وبیش متوجه اهمیت روابط عمومی شده‌اند، متوجه شده‌اند که برای بهبود فعالیت‌های خود نیازمند روابط‌عمومی هستند و فهمیده‌اند که با به‌کارگیری یک روابط‌عمومی درست منافع آن‌ها تأمین می‌شود و با آن‌ها بقای سازمان میسر می‌گردد.
 
 به گزارش شارا، نقش روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها بیشتر احساس می‌شود زیرا روابط‌عمومی حلقه ارتباطی سازمان و مردم است ازاین‌رو است که نوشته‌اند: « بزرگ‌ترین مشاور مدیران سازمان‌ها هستند.»
 
 معتقدم نقش شهرداری‌ها به‌عنوان متولی مدیریت شهری یک نقش تأثیرگذار در جامعه‌ای است که روزبه‌روز توسعه می‌یابد. این توسعه باعث شده که شهرداری‌ها صرفاً یک سازمان خدماتی نمانند و پهنه فعالیتشان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گسترش یافته و به‌عنوان یک نهاد مردمی رونقی دیگر بگیرد. این‌چنین سازمانی ناگزیر به برقراری ارتباط متقابل با مردم هستند و این امر قابل‌انکار به عهده روابط‌عمومی‌ها است.
 
 عدم ارتباط متقابل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مشکلات فراوانی را در روند اجرای امور و وظایف ایجاد می‌کند و یک روابط‌عمومی با برقراری ارتباطی صحیح می‌تواند علاوه بر اطلاع‌رسانی سریع و درست موجب به وجود آوردن احساس مسئولیت در کارکنان و مشارکت شهروندان شود.
 
 ارتباط صحیح قطعاً با حضور روابط‌عمومی صورت می‌گیرد اما تاکنون و به دلایل متعددی روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نتوانسته‌اند با رویکردی مشخص و هدفمند فعالیت کنند و بیشتر نقش یک واحد خبر را داشته‌اند درحالی‌که «خبرنویسی» تنها یکی از وظیفه آن‌ها است.
 
 روابط‌عمومی شهرداری‌های استان یزد نیازمند یک برنامه‌ای جامع، مدون و هدفمند هستند که با پرهیز از هرگونه پراکنده‌کاری بتوانند در مسیری مشخص حرکت کنند و سالم به مقصد برسند و وظیفه خطیرشان را به‌درستی ایفا کنند؛ باید سعی شود با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی معقول و مناسب، مدیران و مخاطبان را با حقایق همراه کنند نه با خود تا در حیطه وظایف درون‌سازمانی، هم‌گرایی سازمان را مدنظر قرار داده و در حوزه وظایف برون‌سازمانی، همراهی رسانه‌ها و مشارکت مردمی را موردتوجه قرار دهند.
 
 مصطفی پورروستائی‌اردکانی کارشناس روابط‌عمومی شهرداری اردکان