شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–||ترجمه| شهرزاد عارفی ||| صنعت تبلیغات در حوزه پادکست٬ امسال با 10 درصد رشد مواجه شد و پیش بینی میشود که به ۷۸۹ میلیون دلار برسد و این در حالیست که تبلیغات سایر پلتفرمهای صوتی نظیر رادیو حدود 17 درصد کاهش داشته است.
به گزارش شارا به نقل از publicrelationstoday، در سال ۲۰۱۵ فقط 4/1 درصد از سهم تبلیغات فضای رادیویی مختص پادکستها بود و این رشد تا سالهای آتی ادامه پیدا خواهد کرد و به زودی 44/9 درصد معادل 1/13 میلیارد دلار خواهد شد. در زمان اوج همه گیری کرونا، حجم تبلیغات پادکست به علت محبوبیت این صنعت با کاهش بسیار ناچیزی روبرو شد.
بر اساس تحقیقات The International Advertising Bureau (IAB) در سال گذشته تبلیغات پادکست با پیش بینی در نظر گرفته شده فقط 6 درصد فاصله داشت و این مقدار نسبت به تبلیغات رادیویی که 13 درصد و تبلیغات در فضای آنلاین که ۱۶درصد از پیش بینی دور بود در شرایط بسیار ایده آل تری قرار داشت.
استقبال کمپینهای روابط عمومی برای کاربرد پادکست در افزایش اثربخشی
کاهش تبلیغات در پادکستها در نیمه اول سال بیشتر صورت میگیرد و این در حالی است که انتطار می رود این روند در نیمه دوم سال صعودی شود. بخشی از این علاقه به تبلیغات در فضای پادکست٬ به علت چالشهایی است که زمانی اندازهگیری اثربخشی تبلیغات را با اختلال مواجه کرده بود اما در نیمه دوم ۲۰۱۸ استانداردهایی جهت تولید پادکست در نظر گرفته شد و این عامل مهم٬ پادکست را جدی تر از گذشته وارد رقابت در فضای آنلاین کرد.
مشتریان شیفتهی برندها در پادکست
با تغییرات سبک زندگی مردم٬ پادکستها با قابلیت دسترسیشان٬ بخش بسیار مهم زندگی را در برگرفتهاند. برندها با بیان داستانهایشان از طریق پادکست ارتباط بسیار موثری را برقرار میکنند که همین امر منجر به افزایش مدافعان برند میشود.
خوشبختانه با استانداردسازی جدید، تبلیغکنندگان اعتماد بیشتری به اختصاص دادن بودجه تبلیغات به طور خاص برای این نوع فضاها کسب کردند. علاوه بر این، با انتشار فناوری درج آگهی Spotify، ارائه و اندازه گیری تبلیغات بسیار ساده تر شد که این موضوع نیز به رشد صنعت پادکست کمک می کند.
نویسنده: Ronn Torossian
| Sep 8, 2020 |
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
نظر بدهید