شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عبدالحمید احمدی در نشست روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی با دبیر سرویس ورزشی ایرنا که امروز با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد گفت: در حوزه تعامل رسانه ها با روابط عمومی ها تا زمانی که تکالیف تعریف نشود همیشه حوزه روابط عمومی به رسانه ها بدهکار می ماند.
وی با طرح این سوال که چرا با وجود همه تلاش ها و هزینه ها که انجام می شود، اغلب اوقات رضایت مندی از هر دو طرف روابط عمومی و رسانه وجود ندارد تصریح کرد: این موارد باید جزئی تر و دقیقتر در کار گروه های تخصصی با حضور هر دو حوزه بررسی شود تا به یک چارچوب مشخص برسیم.
احمدی ادامه داد: به دلیل وجود نداشتن چارچوب و قواعد مکتوب در حوزه تعامل رسانه با روابط عمومی، به صورت سلیقه ای عمل می کند و این باعث بروز مشکلاتی می شود.
وی با بیان این مطلب که هیچ تقابلی با رسانه در سطح مدیریت کلان ورزش وجود ندارد افزود: سعی ما همواره در همکاری و تعامل با رسانه ها بوده است. رسانه و روابط عمومی هر دو به هم نیاز دارند و از هم تاثیر می گیرند.
مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان خطاب به جمع حاضر گفت: باید با همفکری یکدیگر تجربیاتمان را به دانش تبدیل کنیم تا بتوانیم از این دانش در جهت پیشبرد اهداف و ارتقاء سطح کارمان استفاده کنیم.
وی افزود: روابط عمومی نقش موثر و کلیدی در برقراری ارتباط دستگاه با رسانه ها دارد و با این نقش دستگاه را قادر می سازد تا از ظرفیت های رسانه ها در جهت اطلاع رسانی صحیح و پیشبرد اهداف و رسالت خود استفاده کند که در این زمینه این انتظار هنوز برآورده نشده و باید بسیار قوی تر عمل کرد.
عبدالحمید احمدی گفت: در برخی از فدراسیون ها در سطح مدیریت، درک درست و صحیحی از جایگاه و ارزش روابط عمومی وجود ندارد. ارزش های همچون درآمدزایی و کاهش هزینه از کارهای اصلی روابط عمومی است که متاسفانه به دلیل نبود شناخت و درک جایگاه روابط عمومی از آن ها استفاده نمی شود. باید بتوانیم مدیران را در این خصوص توجیه کنیم.
وی در پایان با اشاره به وجود توازن تاثیرگذاری و تاثیرپذیری روابط عمومی و رسانه در سطح عالی بین المللی گفت: به همین دلیل آن ها در سطح اول جهانی پا به پای هم رشد کرده اند ولی در کشور ما به دلیل عدم این توازن با مشکلاتی روبرو هستیم.
احمدی همچنین پیشنهاد برگزاری نشست روابط عمومی فدراسیون ها همراه با رئیس یا دبیر فدراسیون ها را ارائه کرد تا بتوان مشکلات و کمبودها را بهتر و دقیقتر مورد بررسی قرار داد.
در ادامه ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، گزارشی از بازدید برخی از روابط عمومی های فدراسیون ها و مشکلات و مسائل آن ها را ارائه داد و نبود ردیف بودجه و امنیت شغلی را مهمترین مشکلات روابط عمومی فدراسیون ها قلمداد کرد.
منبع: برنا
|
نظر بدهید