شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– در سال 1395 روابط عمومی چگونه خواهد بود؟ چالشهای آن چه خواهند بود؟ بیایید به جایی بنگریم که حرفه روابط عمومی در سال جدید عازم آن است:
1. بدیهیات را بدانید.
بدیهیات موضوعات و ایدههای پایهای هستند که آگاهی از آنها برای تمامی نیروهای کاری الزامی میباشد. مثلاً این که بدانند بررسی و تحلیل گوگل یکدفعه صورت نمیگیرد. اما اولین اقدام، شناخت و درک واژگان تخصصی میباشد؟ هدف چیست؟ دانستن این که چگونه درباره اطلاعات و دادهها و این که ابزارهای مختلف این معیارها را چه مینامند همه بدیهیات هستند.
2. بر اساس سطح، تبیعض قائل نشوید.
وقتی که نقشهای مدیریتی سطح بالا سرانجام سیاستها و ساختارهای گزارشی را اعمال مینمایند، و همچنین وقتی که بینش استراتژیک جمعآوری شده از داده را ارائه میکنند، همچنان مهم است که هر کس در تیم از دانش مشابه برخوردار باشد، دانش درباره چگونگی یافتن داده، این که داده به چه معناست و آگاهی نسبت به نحوه ادغام این داده با طرح روابط عمومی با مشتریان یا برند.
3. سازماندهی و طرح داشته باشید.
آگاهی از این که چه موقع و چگونه شما قرار است که ابتکارات آموزشی (همراه با این که چه کسی آموزش میدهد) را به کار ببندید قدم بعدی میباشد. برای افرادی که با کار با اعداد و سایر نقاط دادهای به صورت پایه آشنایی ندارند، این امر شاید هراسانگیز باشد. با ایجاد طرح و طراحی جلسات آموزشی، از بار ناگزیر اطلاعاتی بالا اجتناب خواهید کرد، امری که در صورت گنجاندن و خواندن اطلاعات بسیار زیاد در یک جلسه، افراد آن را احساس خواهند نمود. کارتان را آهسته آغاز کنید. ابتدا به آموزش و یادگیری بدیهیات بپردازید، سپس ابزارها و معیارها را آموزش دهید.
4. انعطافپذیر باشید.
داده الکترونیک و روشی که شما آن را از شبکهها، ابزارها و کانالهای مختلف استحصال مینمایید، دائماً در حال تغییر خواهد بود. در آموزشهای خود انعطافپذیر باشید و آماده باشید تا با تغییرات احتمالی در تیم خود تعامل داشته باشید. به تیم خود اجازه ندهید که خود را با یک ابزار یا اقدام قدیمی و ناکارآمد خود بیش از حد مشغول نمایند. هیچ چیز بدتر از این نیست که سه ساعت را برای جمعآوری داده حهت یک گزارش صرف نمایید و بعداً متوجه شوید که ابزاری وجود داشته که قادر بوده ظرف 5 دقیقه این کار را انجام دهد.
|
نظر بدهید