شارا، زهرا بابازادگان- درآمد صنعت جهانی روابط عمومی با هشت درصد رشد به 10 میلیارد دلار رسید.
به گزارش شارا بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط هلمز رپورت، صنعت جهانی روابط عمومی با حدود هشت درصد رشد، سال 2011 را با 10 میلیارد دلار تجارت جهانی به پایان رساند. این نتایج بخشی از گزارش رتبه بندی جهانی سال 2012 هلمز رپورت است که علاوه بر آن 250 شرکت بزرگ جهانی روابط عمومی را رتبه بندی کرده است.
رشد 9/7 درصدی این صنعت در سال 2011 به طور قابل ملاحظه ای شبیه سال 2010 بود وقتی که صنعت روابط عمومی پس از بازگشت ار رکود به رشد هشت درصدی رسید.
شرکت های کوچک، متوسط و مستقل بار دیگر عملکرد بهتری نسبت به سازمان های بزرگ چند ملیتی داشتند. اعداد ارائه شده توسط این شرکت ها در هر دو سال 2010 و 2011 نشان از افزایش درآمدها تا 4/10 درصد داشت.
این رشد در بین شرکت های دولتی کندتر بود که البته اعداد درآمدی خود را به ما ارایه نکردند مانند شرکت های دبیلیو پی پی گروپ، اینترپابلیک، امنیکوم، پابلیسیس گروپ، و هاواس. این شرکت ها که در میان آنها هشت شرکت از بزرگترین شرکت های روابط عمومی در جهان وجود دارند، درآمد روابط عمومی را با رشد متوسط تقریبا کمی کمتر از شش درصد، حدود 4/4 میلیارد دلار گزارش کردند.
با در نظر گرفتن شرکت های مستقل، کمپانی های هولدینگ و درآمد شبکه، هولمز رپورت کمی بیش از 4/9 میلیارد دلار درآمد در صنعت روابط عمومی جهانی شناسایی کرده است.
پل هولمز سردبیر هولمز رپورت می گوید: با توجه به این که هزاران شرکت روابط عمومی کوچکتر در رتبه بندی های دیگر در سراسر جهان وجود دارند، ما می توانیم با اطمینان بگوییم تجارت و کسب و کار روابط عمومی امروز حداقل 10 میلیارد دلار است. تحقیقات نشان می دهد که روابط عمومی یک تجارت مهم جهانی است و در مجموع با سرعتی بیشتر از اقتصاد جهانی در حال رشد است.
این صنعت تقریبا بیش از 66 هزار نفر را در سراسر جهان در استخدام دارد که نسبت به برآورد ما در سال گذشته که 59 هزار نفر بود افزایش داشته است.
|
نظر بدهید