شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| نخستین کارگاه آموزشی “روابط عمومی دانش بنیان” با برنامه ریزی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران و تدریس دکتر حمید شکری خانقاه در هفته روابطعمومی ۱۴۰۱ برگزار می شود.
به گزارش شارا، حمید شکری خانقاه نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدرس این کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی در توصیف این حرکت ارتباطی گفت: سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی و فن آوری های نوین ارتباطی به گونه ای که امکان دسترسی به مهارت ها و توانایی ها و آشنایی با فناوری های جدید از طریق آموزش های رسمی و همگانی برای همگان فراهم شود از جمله پیش شرط های اصلی توسعه روابط عمومی دانش بنیان است.
شکری خانقاه اظهار داشت: به عبارتی توسعه روابط عمومی دانش بنیان مستلزم توسعه منابع انسانی خلاق با رویکرد ارتباطات نوین و توسعه سواد ارتباطی است.
وی با تاکید بر توسعه سواد ارتباطی برای مدیران نظام ارتباطات کشور گفت: ایجاد و توسعه روابط عمومی دانش بنیان بستگی به افزایش و توسعه سواد ارتباطی و سواد رسانه ای و نوآوری و خلق ایده های جدید در نظام ارتباطات سازمان ها و جامعه مخاطب دارد. دانش بنیان سازی روابط عمومی مستلزم ایجاد بستری مناسب برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهش های ارتباطی و طرح و برنامه ریزی ارتباطی براساس تحقیق و توسعه است.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با تاکید بر نقش محوری مطالعات ارتباطی بیان داشت: به منظور توجه به مقوله نوآوری و به تبع آن، رشد و توسعه روابط عمومی های دانش بنیان باید سرمایه گذاری و توجه کافی به پژوهش، تحقیق، تولید دانش، جامعه محور بشود و سازمان ها شرایط مناسب را برای توسعه روابط عمومی و اجرای برنامه های ارتباطی دانش محور_ و نه داده محور _ فراهم کنند.
این مشاور و برنامه ریز ارتباطی در ادامه گفت: یکی از شاخص های نظام نوآوری در تعیین میزان روابط عمومی دانش بنیان تعداد محققان این حوزه در هر روابط عمومی نسبت به تعداد روابط عمومی ها و سازمان هاست. البته امیدواریم اساتید و پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی، برای توسعه سواد رسانه ای و سواد ارتباطی و ایجاد روابط عمومی دانش بنیان متمرکز شوند.
حمید شکری خانقاه با تاکید بر نقش سواد روابط عمومی در دانش بنیان سازی روابط عمومی ها تصریح کرد: حرکت به سمت ایجاد و توسعه روابط عمومی دانش بنیان با اشاعه و بکارگیری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و مدیران و متخصصان حوزه روابط عمومی و رسانه امکان پذیر است، در نتیجه روابط عمومی دانش بنیان با توانایی منحصر به فرد ارتباطی خود در استفاده از دانش و نوآوری در فناوری های روز، برای تحقق اهداف سازمانی و جلب اعتماد مردم و هدایت افکار عمومی در زمرهی یک از مشاغل کاملا حرفه ای و تخصصی قرار میگیرند که می توانند موفقیت سازمانی را دو صد چندان کنند.
گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی تخصصی در هفته روابط عمومی ۱۴۰۱ و تاریخ ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ الی ۱۹ که از سوی شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی به نام روابط عمومی دانش بنیان نام گرفته با برنامه ریزی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران به صورت رایگان برگزار و در صورت انجام مراحل اداری به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.
|
نظر بدهید