شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روابط عمومیها بعنوان زبان متقابل مردم و نظام باید صادقانه مسائل را مطرح کنند.
به گزارش شارا؛ آیتالله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مؤسس خانهی روابط عمومی ایران، با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومیها برای بیان حرفهای حاکمیت و مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومیها در سازمانها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکتهها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومیها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیتهایی دارد که فطرت هر انسانی آن را میپذیرد و اگر به پیرایههای غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.
آیتالله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رشد خیره کننده رسانههای مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهتدهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاعرسانی در جوامع گذشته است و رسانههای مجازی بر آن عقیده ی باطل خط بطلان کشیدند که میتوان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.
وی با توصیهی به مسؤولین روابط عمومیهای سازمانها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.
آیتالله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «مسؤولین روابط عمومی وظیفهی سنگینی دارند»، گفت: این که در همهی دستگاهها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسؤولین نهادها و دستگاهها ملزمند در همهی سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرفهای مردم را بشنوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که نقش میانگی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومیها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبونها، بلندگوها و رسانههای نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانههای بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفهای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامههای خویش را به مخاطبین القا میکنند.
وی با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومیها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همهی بخشهای جامعه کار روابط عمومیها را آسان و در عین حال پیچیدهتر کرده، چون اقناع عمومی وظیفهی بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روانشناسی و جامعهشناسی باشد.
|
نظر بدهید