درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 21:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7934صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 25 آذر 1392 - 19:54
اقتصاد بانک محور
علی جهانی، مدیرکل روابط عمومی بانک پارسیان - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کسانی که بانک را به عنوان سازمان خود برگزیدند و یا از قضای حادثه و گذر روزگار در این وادی قرار گرفته اند چه با میل و خواست خود و یا بی اراده، بالاخره در محیطی به کار مشغولند که لازم است الفبای اولیۀ فعالیت در بنگاه های مالی را به عنوان اصول پایه ای و تخصصی و اخبار مرتبط با فضای کسب و کار به خوبی دنبال کرده و دست کم بر آن آگاهی عمومی داشته باشند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  کسانی که بانک را به عنوان سازمان خود برگزیدند و یا از قضای حادثه و گذر روزگار در این وادی قرار گرفته اند چه با میل و خواست خود و یا بی اراده، بالاخره در محیطی به کار مشغولند که لازم است الفبای اولیۀ فعالیت در بنگاه های مالی را به عنوان اصول پایه ای و تخصصی و اخبار مرتبط با فضای کسب و کار به خوبی دنبال کرده و دست کم بر آن آگاهی عمومی داشته باشند. این موضوع مهم اختصاص به همکاران صف یا ستاد و یا سطوح کارمندی و یا مدیریتی ندارد. کارکنان بانکی چه شاغل در ستاد و یا صف، جزو حلقه ای مهم و جدایی ناپذیر از سلسله ی اقتصاد کلان کشور و از شاخه های مهم نظام بانکی محسوب می شوند که هریک با تلاش و تدبیرشان در رشد و رکود اقتصادی، افزایش و کاهش بهاء عمومی کالاها و خدمات، به سامان و نابسامان شدن آن و در نهایت بالا و پایین رفتن هزینه های جامعه، نقش ایفا می کنند.


توجه به شاخص های مهم و کلان اقتصادی در سر تیتر شناخت ها و آگاهی های ضروری ایشان قرار دارد؛ چراکه مجموعه ی یاد شده تحت عنوان شبکه بانکی و مالی کشور، علاوه بر نقش مستقل خود به منزله زیر مجموعه و حلقه ای از شبکه نظام پولی و مالی، در کنار بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به شمار می آیند و در این میدان گسترده و پیچیده فعالانه بازی و نقش ایفا می کنند.


در شرایط کنونی باید این واقعیت را پذیرا باشیم که در سال های گذشته اقتصاد کشور، از "اقتصادی بانک محور" رنج برده و هنوز هم از آن فاصله نگرفته است و اقتصاد ما با فشار سنگین بر روی بانک ها به حرکت خود ادامه داده است. از این مرحله به بعد لازم است بانک ها، بازارهای سرمایه و بخش خصوصی تعامل مثبت و مدبران داشته و به اعداد و ارقام کلان اقتصادی از جمله 7برابر شدن نقدینگی طی این مدت که از 68هزار میلیارد به 500هزار میلیارد تومان افزایش یافته است به عنوان یک عامل مهم تورمزا توجه کنند و آن را صرفا در مسیر تولید و توسعه قرار دهند تا از اثر تورمزای آن کاسته شود. لازم است با مشارکت همه ی کارکنان و شبکه ی بانکی و مالی کشور، تمهیداتی به خرج داده شود تا روحیهی مصرف گرایی و سفته بازی با تولید، پس انداز و اندوخته های دراز مدت برای تامین پروژه های مهم توسعه ای جایگزین شود.


یکی دیگر از شاخص های مهم و قابل اعتنا، "رشد اقتصادی" است که متاسفانه آخرین آمار ارائه شده منفی 8/5 درصد می باشد که در دوران جنگ هم چنین رقمی را نیازمودیم! شاخص دیگر "نرخ تورم" است که در همین دوران بنابر گزارش های رسمی نقطهی اوج آن تورم 40درصدی بوده است که این دو شاخص اخیر، شاخص های انکارناپذیری از یک ساختار اقتصادی غلط را به نمایش می گذارد.


در پایان این نوشتار کوتاه با تاکید بر این نکته که هر چه کنشگران حوزهی پولی و اقتصادی بتوانند جریان نقدینگی کشور را از "اقتصاد بانک محور" دور و ریسک سرمایه گذاری دراز مدت را کم و همچنین اضافه برداشت از بانک مرکزی را کاهش دهند، خواهند توانست موجبات کاهش تورم و رشد اقتصادی را مهیا سازند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد