درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 11:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7916صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 25 آذر 1392 - 05:28
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی شرکت‌های بیمه
بهروز میرزایی - کارشناسان و اساتید علوم اجتماعی، در خصوص مسئولیت اجتماعی روابط عمومی معتقدند، روابط عمومی نه تنها نسبت به سیستم مدیریتی سازمان و یا شرکت خود، بلکه باید در قبال کلیه ارکان و ذینفعان شرکت پاسخگو باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولیت اجتماعی از جمله مقولاتی است که از سوی اساتید علم ارتباطات با نگرش توسعه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مسئولیت اجتماعی یا تعهد به خدمات خیرخواهانه، داوطلبانه و نوع‌دوستانه در پیشگیری و بروز آسیب‌های اجتماعی که به شرکت‌های بیمه مربوط می شود، ایجاد‌کننده تصویر مثبت شرکت در اذهان عمومی است.


در تعریفی از روابط عمومی چنین عنوان شده است:«روابط عمومی مجموعه ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از شیوه های علمی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع یابی از نظرهای آنان ، تجزیه و تحلیل گرایش های مخاطبان و افکار عمومی به منظور گفتگو با آنان برای رسیدن به تفاهم با کاربرد روش ها و ابزارهای ارتباطی نوشتاری، گفتاری، دیداری و شنیداری است».
تعریف بالا بیانگر وجود مستتر مسئولیت اجتماعی در ذات روابط عمومی است. روابط عمومی در عمل در بسیاری مسائل و امور اجتماعی به صورت حضوری یا مجازی دخالت دارد ولی به دلیل شرایط حاکم بر فضای کاری روابط‌عمومی‌ها موقعیت لازم برای برخی فراهم و برای بعضی این امکان وجود ندارد.


کارشناسان و اساتید علوم اجتماعی، در خصوص مسئولیت اجتماعی روابط عمومی معتقدند، روابط عمومی نه تنها نسبت به سیستم مدیریتی سازمان و یا شرکت خود، بلکه باید در قبال کلیه ارکان و ذینفعان شرکت پاسخگو باشد.


آنچه که عیان است، روابط عمومی ناگزیر از دنبال‌روی سیاست‌های کلان سازمان‌ها یا شرکت‌هاست، چرا که شرکت‌های تجاری درصدد آنند، با انجام کمترین هزینه زمینه ایجاد سلطه و هژمونی بر مخاطب خود هستند و شاید به همین دلیل کمتر توانسته‌اند از این راه در عرصه اخلاق و مسئولیت اجتماعی به فضاسازی بپردازند. اگر شرکت‌های بیمه و علی‌الخصوص روابط عمومی نتوانند زمینه مشارکت و همکاری شرکت ها را در امور عام‌المنفعه فراهم کنند بی‌شک در شکل‌گیری ذهنیت و تصورات مثبت در خصوص شرکت‌ها در افکار عمومی دچار مشکل خواهند شد.


در انجام تعهدات اجتماعی برای مردم این روابط ‌عمومی شرکت‌های بیمه هستند که باید با شناسایی رخدادهای مورد نظر و مشورت با سیستم مدیریتی زمینه اعمال اخلاق‌مداری شرکت‌ها را فراهم نمایند. همانطور که می‌دانیم حضور شرکت‌های بیمه در کارهای عام‌المنفعه و نوع‌دوستانه ایجاد و تقویت‌کننده نگرش مثبت در بین آحاد جامعه است. با تسلط بر ذهن و افکار عمومی است که شرکت‌های بیمه می‌توانند موجبات ارتقاء جایگاه خود را در بین رقبا فراهم آورده و در کنار آن رضایت سایر ارکان سازمان خود( سهامداران ،کارکنان، نمایندگان و...) را فراهم آورند.


روابط عمومی شرکت‌های بیمه با شناسایی مخاطبان خود از طریق تدوین برنامه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی زمینه تغییر نگرش، باور و عقیده و بعد از آن تغییر رفتار را ایجاد کنند. تغییر رفتار مخاطب به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند به اعتمادسازی و اطمینان خاطر در پذیرش شرکت بین انواع مخاطبان تأثیرگذار باشد.


روابط عمومی شرکت بیمه با ارزیابی وضع موجود مخاطبان از طریق انجام نظرسنجی و پایش طرز نگرش آنها، به برگزاری آموزش های لازم که هدایت‌کننده مخاطب به رفتار مورد انتظار شرکت است اقدام نماید. انجام این امور معمولاً به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد. بر کسی پوشیده نیست که ماهیت شکل‌گیری شرکت‌های تجاری و بیمه‌ای با هدف کسب سود است، با این وجود توجه به اخلاق و مسئولیت اجتماعی هرچند که هزینه‌های مادی را بر شرکت تحمیل می‌کند ولی در آینده بازدهی مناسبی را برای شرکت‌ها خواهد داشت. اینجاست که روابط عمومی‌ شرکت‌های بیمه می توانند با بررسی و شرایط موجود با حضور به موقع استفاده لازم را ببرند و در راستای تقویت روحیه نوع‌دوستی و اخلاق‌مداری منافع جامعه و ذینفعان شرکت را برآورده کنند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد