درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54995صفحه نخست » خبر یکشنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:03
سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز و انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی، با حضور مدیران بخش خصوصی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش خصوصی و دولتی و اصحاب رسانه‌های استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
  

 

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز و انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی، با حضور مدیران بخش خصوصی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش خصوصی و دولتی و اصحاب رسانه‌های استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در مجموعه‌ها و سازمان‌ها، هدف از برگزاری این سمینار را تقویت نقش روابط‌عمومی‌ها به‌خصوص در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

وی گفت: در موارد متعددی شاهد استفاده تزیینی از عنوان روابط عمومی در بخش خصوصی و بخش دولتی هستیم، حتی در بسیاری از موارد در مجموعه‌های ما، بخشی به نام روابط عمومی وجود ندارد، این در حالی است که اگر روابط عمومی‌ها نباشند، خروجی تلاش‌های انجام شده در شرکت‌ها و مجموعه‌ها عبث خواهد ماند.

محرم‌پور گردش حجم عظیم اطلاعات و محتوا چه در حوزه دیداری و چه شنیداری را مدیون روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها به‌نوعی کار تصویرسازی از امور را انجام می‌دهند و هر فعل و انفعالی در مجموعه‌های تولیدی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و … صورت بگیرد، بدون حضور روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

دبیر اتاق تبریز، هوش مصنوعی را یکی از چالش‌های مهم چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر ما با مسیر عجیب و غریبی سر و کار داریم و تشخیص سره از ناسره کار آسانی نیست و این می‌تواند چالش جدی برای تولید محتوا به حساب بیاید.

وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌های ما به ابزار هوش مصنوعی مجهز نشوند، شاید در آینده کارکرد خود را از دست بدهند.

 

 



 

وظیفه روابط‌عمومی‌ها، تصمیم‌سازی برای تصمیم‌سازان است

خسرو رفیعی؛ رئیس انجمن روابط عمومی کشور در این سمینار با اشاره به سابقه تشکیل روابط عمومی در جهان گفت: علیرغم اینکه مفهوم روابط عمومی در ایران از کشورهای غربی گرفته شده است، با این حال تفاوت‌های زیادی بین این مفهوم در ایران با سایر کشورها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایران از هزاران سال پیش اقداماتی مشابه بخش روابط عمومی و ارتباطات تحت عناوین دیگری انجام می‌شد، گفت: روابط عمومی علم ناشناخته‌ای است که هر روز وسعت می‌یابد.

رفیعی اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی را تصمیم‌سازی برای تصمیم‌سازان عنوان کرد و افزود: فعالان این بخش می‌توانند با تحلیل مدام محتوا، افکارسنجی، به مدیران ارشد برنامه ارائه دهند.

تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی


ساسان نیک‌رفتار خیابانی، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز نیز به تشریح اهمیت هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از جدیدترین ابزارها در حوزه روابط عمومی‌ها پرداخت و افزود: این ابزار می‌تواند به عنوان عصای دست مدیران و کارشناسان روابط عمومی در جهت تسهیل، تسریع و تنوع‌بخشی به فرایندهای تولید محتوا باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد برگزاری نخستین سلسله نشست‌های تخصصی روابط عمومی توسط اتاق بازرگانی تبریز هستیم و تصمیم داریم امسال در راستای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی گام‌هایی برداشته و نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم و این سمینار، آغاز راهی است برای رسیدن به این هدف.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: یکی از پاشنه‌های آشیل مدیریت کسب و کار در ایران، غفلت در قبال ایجاد واحد روابط عمومی در چارت سازمانی است و اگر این سلسله‌نشست‌ها در طول امسال بتواند موجب ایجاد حتی یک واحد روابط عمومی در ساختار شرکت‌های بخش خصوصی شود، ما به هدف خود دست یافته‌ایم.

نیک‌رفتار خیابانی یادآور شد: طبق اطلاعاتی که از واحدهای عضو اتاق کسب کرده‌ایم، متاسفانه بیش از سه چهارم واحدها، واحد روابط عمومی مستقل ندارند و تعداد قلیلی از این واحدهای بخش خصوصی و کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برخوردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه متصدیان امر روابط عمومی در بخش‌های خصوصی و دولتی از تحصیلات مرتبط و تخصصی با این امر، برخوردار نیستند، یادآور شد: اتاق تبریز قصد دارد در راه احصاء نیازهای روابط‌عمومی‌های بخش خصوصی، به طور مستمر دوره‌های تخصصی و آموزشی برگزار کند.

تشریح کاربرد چت بات‌های هوش مصنوعی در روابط عمومی


در ادامه این سمینار عادل میرشاهی؛ مدرس دانشگاه، با اشاره به انواع کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا، تصویرسازی، ترجمه، ارائه مقاله، ایده‌پردازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، دستیابی آسان و سریع به آخرین داده‌ها و اطلاعات، تبادل اطلاعات، گردآوری اطلاعات، بازآفرینی اخبار و متون و… گفت: روابط عمومی‌ها با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانند محتوای جذابتری ایجاد کرده و با صرف کمترین زمان، به نتایج بهتری برسند.

میرشاهی در ادامه با ذکر مثال‌ به‌طور عملی انواع ابزارهای هوش مصنوعی و سایت‌های داخلی و خارجی را برای بهره‌گیری از آن معرفی کرد و به تشریح کاربردهای چت بات‌های مختلف برای افزایش کارایی کارشناسان روابط‌عمومی پرداخت.

ضرورت درک و استفاده صحیح از هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی

ابراهیم مولائی، رئیس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی، به اهمیت فناوری‌های نوین در روابط عمومی پرداخت. او با تأکید بر ضرورت درک و استفاده صحیح از هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی، خاطرنشان کرد: «استفاده از هوش مصنوعی نباید به عنوان ابزاری تزیینی در روابط عمومی دیده شود، بلکه باید به‌عنوان یک قدرت محرکه برای تحلیل دقیق‌تر داده‌ها، تولید محتوای اثربخش‌تر و ارتقاء تعاملات استراتژیک به کار گرفته شود.»

مولائی افزود: «در دورانی که فناوری های نوین روابط عمومی‌ها را دگرگون ساخته است، نقش هوش مصنوعی در کمک به مدیریت و توزیع هوشمندانه‌تر اطلاعات و محتوا غیرقابل انکار است. این فناوری می‌تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری به مخاطبان‌مان دست یابیم و تأثیری عمیق‌تر و پایدارتر در جامعه ایجاد کنیم.»

او تأکید کرد که آموزش و توسعه مهارت‌های لازم برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی باید در دستور کار مدیران و کارشناسان روابط عمومی قرار گیرد تا از این پتانسیل بزرگ به نحو احسنت استفاده شود.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد