درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 10:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53138صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 7 شهریور 1402 - 22:32
در گفت‌وگو با مدیر روابط‌عمومی آیتول
نقش روابط‌عمومی در زمینه برند کارفرمایی بررسی شد
در ساخت برند کارفرمایی روابط‌عمومی می‌تواند در پیامی که قرار است از سوی واحد منابع انسانی یا کل کسب‌وکار به بیرون مخابره ‌شود، نقش برجسته‌ای ایفا کند. همچنین روابط‌عمومی می‌تواند در تبدیل برند کارفرمایی به‌عنوان یک پوزیشن کمک‌کننده باشد و تصویری واقعی از این برند را در بیرون از سازمان به نمایش بگذارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یکی از بخش‌های هر سازمانی که می‌تواند در شکل‌گیری یک برند کارفرمایی موفق به‌صورت عملیاتی کمک‌کننده باشد، واحد روابط‌عمومی است. مریم عسگری، مدیر روابط‌عمومی آیتول در این‌باره به کارنگ می‌گوید: «در ساخت برند کارفرمایی روابط‌عمومی می‌تواند در پیامی که قرار است از سوی واحد منابع انسانی یا کل کسب‌وکار به بیرون مخابره ‌شود، نقش برجسته‌ای ایفا کند. همچنین روابط‌عمومی می‌تواند در تبدیل برند کارفرمایی به‌عنوان یک پوزیشن کمک‌کننده باشد و تصویری واقعی از این برند را در بیرون از سازمان به نمایش بگذارد.»

او ضمن اشاره به اینکه سازمان و کارکنان آن هر کدام از یکدیگر انتظاراتی دارند، عنوان می‌کند که می‌توان انتظارات نیروهای کار از یک مجموعه را به دو دسته مادی و غیرمادی تقسیم‌بندی کرد.

عسگری در ادامه از وجود فضای دوستانه و امکان رشد و پیشرفت در محیط کار به‌عنوان مثال‌هایی در زمینه انتظارات غیرمادی افراد از کارفرما یاد می‌کند.

به نظر او می‌توان مزایای مادی را نیز در چند دسته تقسیم‌بندی کرد. برخی مزایا از جنس تشویق هستند، مانند پاداش‌ها. برخی دیگر از نوع پرداخت هستند که شامل حقوق می‌شوند. در دسته سوم مزایای رفاهی قرار دارند که معمولاً شرایط و فضای کار را با زندگی متعادل می‌کنند، برای مثال برخی شرکت‌ها اقدام به ایجاد مهد کودک برای فرزندان کارمندان کرده و برخی خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهند؛ مزایایی هم مانند بیمه، کارانه، غذای سازمانی و… وجود دارند که واحدهای منابع انسانی می‌توانند با مانور روی آنها جهت جذب و نگهداشت نیروها حرکت کنند.

عسگری تأکید می‌کند: «اینکه چه اندازه این مزایا می‌توانند تأثیرگذار باشند، خیلی قابل اندازه‌گیری نیست و به عوامل دیگری مانند ساختار سازمان، مدل شخصیتی مدیران و همکاران و… بستگی دارد. برای مثال ما نمی‌توانیم از سازمانی که ساختاری سنتی دارد، انتظار فضای دوستانه‌ای داشته باشیم که افراد یکدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند.»

یکی از خطاهایی که سازمان‌ها در حوزه منابع انسانی مرتکب می‌شوند، این است که در زمینه برند کارفرمایی خود بزرگ‌نمایی کرده و حقایق را پنهان می‌کنند و تنها به انعکاس خوبی‌های خود در این زمینه می‌پردازند. مریم عسگری چنین رفتاری را از سوی سازمان‌ها با افرادی مقایسه می‌کند که در شبکه‌های اجتماعی فقط به انعکاس بخش‌های زیبای زندگی‌شان می‌پردازند.

از نظر او شرکت‌ها باید در نظر بگیرند که مخاطبان هوشمندی دارند و به این شکل نیست که هرچه را که به آنها ارائه شود، باور می‌کنند.

عسگری ادامه می‌دهد: «ما می‌دانیم که همه سازمان‌ها چالش‌هایی در حوزه جذب و نگهداشت نیروها دارند. خوب است که سازمان‌ها واقعیت‌هایی را که وجود دارد، مطرح کنند و در کنار گفتن خوبی‌ها، چالش‌هایی را نیز که با آن مواجه هستند، با مخاطبان خود در میان بگذارند و بگویند برای حل آنها چه تلاش‌هایی کرده‌اند و چه راهکارهایی را مد نظر دارند. اینکه شرکت‌ها بخواهند همه‌چیز را به شکل شعارگونه‌ای خوب نشان دهند، برای آنها خطرناک است.»

مدیر روابط‌عمومی آیتول خاطرنشان می‌کند: «روابط‌عمومی علاوه بر اینکه پیام اصلی برند کارفرمایی را از طریق اخبار به مخاطبان مخابره می‌کند، می‌تواند با توجه به اینکه مخاطبان این حوزه مشخص است، با شرکت در برخی رویدادها، از یکسری ابزارها جهت معرفی برند کارفرمایی مجموعه خود استفاده کند.»

او همچنین با اشاره به شکافی که میان فضای کار و فضای تحصیل وجود دارد، می‌گوید: «افرادی که فارغ‌التحصیل می‌شوند یک ذهنیت آرمانی از فضای کار دارند که با واقعیت فاصله دارد. روابط عمومی‌ها می‌توانند واقعیت‌های فضای کار را با برگزاری برنامه‌هایی در راستای بیان تجربه مانند تور، کارگاه و… به این افراد نشان دهند.»
 

نویسنده: زهرا قربانی

 ۵ شهریور سال ۱۴۰۲

منبع: way2pay.ir

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد