درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43129صفحه نخست » گفتگوجمعه، 2 خرداد 1399 - 22:47
در گفتگو با مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان: اگر مدیری، روابط عمومی را بفهمد و باور کند، فرد لایق و شایسته ای را بر مسند روابط عمومی‌اش می نشاند
مسئول روابط عمومی هرچقدر هم قوی و توانمند باشد اما اگر باور و اعتقاد به روابط عمومی در مدیران ارشد سازمان وجود نداشته باشد، روابط عمومی جایگاهی برایشان ندارد و بالعکس همین هم هست اگر مدیری بر اصل روابط عمومی معتقد باشد و مسئول روابط عمومی لایقی را انتخاب نکند و هزینه لازم برای امور روابط عمومی را در نظر نگیرد، باز هم روابط عمومی جایگاهی نخواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سیدعلی آتش پور گفت: باوجود اینکه سیرجان شهر رسانه ای، صنعتی، فرهنگی و حتی در سالهای دورتر عنوان شهر روابط عمومی را هم داشته است، اما هنوز روابط عمومی در این شهرستان می لنگد و به بلوغ خود نرسیده است.

به گزارش “شارا” ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی است. در این روزهای کرونایی روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی یکی از پرمشغله ترین و موثر ترین روابط عمومی ها در کشور بوده اند از این رو و به بهانه روز روابط عمومی و ارتباطات با سید علی آتشی پور مدیر روابط‌عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می آید.

آتشی پور دانش آموخته رشته روابط عمومی گرایش امور رسانه است و جدای از ۱۵ سال سابقه خبرنگاری و روزنامه نگاری در استان و سیرجان، مسئولیت روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع)، مسئولیت روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری، مسئولیت روابط عمومی ستاد بحران بهداشت و درمان شهرستان و مدیریت روابط عمومی فرمانداری سیرجان را نیز در کارنامه ۸ ساله روابط عمومی خود دارد.

به عنوان سوال اول؛ اگر بخواهید تعریفی از روابط عمومی داشته باشید، آن تعریف چیست؟

تعاریف بسیاری و عناوین زیادی برای روابط عمومی مطرح شده است؛ اینکه روابط عمومی هنر مردم داری است، روابط عمومی پیشانی سازمان است، روابط عمومی پل میان مردم و سازمان، اداره یا نهاد است، روابط عمومی تعامل سازمان و شرکت با رسانه است، روابط عمومی بیان کننده عملکرد سازمان و نهاد است و خیلی از این دست. اما اینکه چه قدر روابط عمومی ها در استان و شهرستان توانسته اند در عمل به وظایف درون سازمانی و برون سازمانی خود موفق باشند، بسیار مهم است. باوجود اینکه سیرجان شهر رسانه ای، صنعتی، فرهنگی و حتی در سالهای دورتر عنوان شهر روابط عمومی را هم داشته است، اما هنوز روابط عمومی در این شهرستان می لنگد و به بلوغ خود نرسیده است.

چرا فکر می کنید روابط عمومی در سیرجان آنطور که باید به بلوغ خود نرسیده است؟

البته مشکلات و موانع پیش روی عملیاتی شدن و اجرای روابط عمومی واقعی مختص سیرجان و استان نیست. در همه جا چنین مسایلی کمتر و بیشتر هست. اما با پتانسیل هایی که سیرجان دارد همچون رسانه های حرفه ای و نیمه حرفه ای، بالا بودن سطح سواد رسانه ای مردم، اختیارات و بودجه کافی در روابط عمومی شرکت های اقتصادی و صنعتی، امکان آموزش برای مسئولین روابط عمومی، مطالبه گری مردمی، تبیین بسیاری روش های اطلاع رسانی و تبلیغی، نگاه ویژه استان و دستگاه های استانی به این شهرستان و… ، انتظار بیشتر از اینها برای رشد روابط عمومی موثر در این شهرستان می رود. بسیاری مدیران ارشد سازمان ها، ادارات و شرکت های اقتصادی و صنعتی به کارکرد، اهمیت و تاثیری که روابط عمومی می تواند در بهبود و پیشروی حوزه آنها بگذارد، باور کافی را ندارند.


مسئول روابط عمومی هرچقدر هم قوی و توانمند باشد اما اگر باور و اعتقاد به روابط عمومی در مدیران ارشد سازمان وجود نداشته باشد، روابط عمومی جایگاهی برایشان ندارد و بالعکس همین هم هست اگر مدیری بر اصل روابط عمومی معتقد باشد و مسئول روابط عمومی لایقی را انتخاب نکند و هزینه لازم برای امور روابط عمومی را در نظر نگیرد، باز هم روابط عمومی جایگاهی نخواهد داشت؛ البته در مورد دوم معتقدم اگر مدیری، روابط عمومی را بفهمد و باور کند، فرد لایق و شایسته ای را بر مسند روابط عمومی‌اش می نشاند.

این روزهای کرونایی یکی از پرمشغله ترین روابط عمومی ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود. در این رابطه بگویید؟

از همان ابتدای اعلام وجود کرونا در ایران، روابط عمومی ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعال و به طبع آن در دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردیم. شاید قبل از فعال شدن بسیاری کمیته ها و واحدهای ستاد های کرونا، این روابط عمومی های علوم پزشکی بودند که فعال شدند چرا که نیاز ابتدایی این بحران؛ اطلاع رسانی، آگاهی رسانی و حساس سازی شهروندان بود.


در کنار پروتوکل های اطلاع رسانی که وزارت بهداشت برایمان تعریف کرد، کارگروه اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشکده علوم پزشکی و کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای شهرستان را تشکیل دادیم. ساز و کار های لازم و روش های مختلف برای آگاهی سازی، اطلاع رسانی، حساس سازی و جلوگیری از شایعاتی که در بحران ها پیش میاید را تعریف و بلافاصله آغاز کردیم. بایستی جدای از این ها، پل ارتباطی میان آموزش های پیشگیرانه و مردم هم می شدیم و برخی وظایف درون سازمانی خودمان را نیز انجام می دادیم. از اول اسفند یک روز تعطیل هم نداشتیم تعطیلات عید نوروز حتی پرکار ترین روزهای ما بود. خوشبختانه با مدد الهی، مدیریت خوب مدیران ارشد و هیات رئیسه مجموعه دانشکده علوم پزشکی، تلاش همکارانم در روابط عمومی واحدهای تابعه دانشکده، عنایت و دقت مردم و همکاری رسانه ها توانستیم در این حوزه عملکرد نسبتا خوبی را داشته باشیم.

اولین نیاز فعلی روابط عمومی ها در سیرجان را چه می دانید؟

آموزش نیاز مبرم و اصلی روابط عمومی ها خصوصا در شهرستان سیرجان است. آموزش همیشه و در هر درجه و اعتباری به تناسب خود لازم است. خیلی از روابط عمومی ها می خواهند موثر باشند اما دانش کافی را ندارند. اگر آموزش به کمک شان بیاید شاید بهترین ها بشوند. از فرماندار محترم به عنوان رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان می خواهیم تا با هدایت خود، مدیران ارشد سازمان ها، ادارات و نهادها را بیشتر به سوی روابط عمومی موثر سوق دهند و با بهره گیری از پتانسیل های شرکت های اقتصادی و صنعتی، زمینه برگزاری دوره های آموزشی روابط عمومی فراهم شود.


مدیران ارشد ادارات و نهادها لطفا سعی کنند تا جای مقدور است برای فعالیت های روابط عمومی هزینه کنند. در واقع این هزینه نیست؛ به گونه ای سود است.


قسمتی از موفقیت وقتی است که مدیران دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌ها در انتخاب و انتصاب مسئولین روابط عمومی‌شان، معیارهای حداقلی روابط عمومی را در نظر بگیرند. اگر روابط عمومی های شهرستان به جایگاه واقعی خود برسند و کاربلد بشوند، سودش برای همه است هم برای مدیران، هم رسانه ها و هم شهروندان.

در پایان اگر صحبتی مانده، بفرمایید؟

رسانه ها در این روزهای کرونایی واقعا دلسوزانه پای کار بودند و به خوبی نقش آفرینی کردند که جای تشکر دارد. لازم می دانم از همین جا از دستگاه ها، ادارات و شرکت هایی که این روزهای کرونایی به هر نحوی کمک کردند، از مردم که اکثرا تا جای امکان به توصیه های بهداشتی عمل کردند و پویش های مردمی که واقعا سنگ تمام گذاشتند تشکر کنم و قدردانی ویژه ای هم داشته باشم از همکاران خودم در روابط عمومی واحدهای تابعه دانشکده و نیز همه مدافعین سلامت در حوزه های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی که شبانه روز زحمت می کشند.

منبع: سیرجان خبر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد