درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 01:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4167صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 30 تیر 1392 - 06:22
وضعیت فعلی زنان در روابط عمومی
انجام صحیح و بهینه وظایف مدیریت روابط عمومی و شاخص های اصلی آن یعنی صداقت، شفافیت و مهمتر از همه قانونمندی از خصیصه هایی است که معمولا خانم ها بدان مقیدترند.
  

اشاره:

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با مژگان جزی زاده کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص جایگاه بانوان در بخش های مدیریتی روابط عمومی ها به گفت و گو پرداخته ایم، که در این مورد نقش همایش ملی زن و روابط عمومی جهت ارتقاء علمی و کیفی کارگزاران روابط عمومی را جویا شدیم. ایشان همچنین  برنامه های همایش فوق را موجبات بهبود کیفی و کمی فعالیت های زنان در روابط عمومی را عنوان کردند و گفتند: روابط عمومی زمانی موفق تر خواهد بود که اساس فعالیت های خود را بر پایه مبانی علمی و پژوهشی استوار کند. متن کامل این گفت و گوی اختصاصی در ادامه آمده است...

 

مشارکت بانوان را در بخش مدیریتی کشور چطور بررسی می کنید و در حیطه روابط عمومی تا چه حد این نقش پررنگ بوده است؟

خوشبختانه حضور پرشور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور همگی نشانگر رشد و ارتقای شخصیت زن بعد از انقلاب اسلامی است؛ اما متاسفانه در بخش اجتماعی گاها با مشکلاتی نظیر بی اعتمادی به عملکرد مدیران زن مواجهیم. گاهی شاهد این هستیم که سلایقی در سطح جامعه به نمایش گذارده می شود که مانع ارزش گذاری واقعی فعالیت های مدیران زن در جامعه است.

امروزه شاهد حضور چند برابری آقایان نسبت به بانوان در بخش های مدیریتی کشور از جمله روابط عمومی هستیم؛ اگر بتوانیم دیدگاه های موجود را با اعتمادسازی نسبت به عملکرد بانوان مدیر اصلاح کنیم، با حضور پررنگ تر بانوان در حوزه روابط عمومی مواجه خواهیم بود. قطعا بانوان با ظرافت اندیشه و انگیزه های جستجوگرانه در بسیاری از مسایل می توانند فرصت های منحصر به فردی را برای خود و شکوفایی استعدادشان در این حوزه به ارمغان آورند، شغل روابط عمومی کاملا حرفه ای و پراسترس است که مدیریت آن نیاز به دیدگاهی وسیع، عملگرا، زیرکی، خوش فکری و پشتکار و تلاش دارد.

زنان امروزه با پشتکار و تلاش بیشتر توانسته اند جایگاه خود را در جامعه و به ویژه مدیریت به اثبات برسانند اما حضور زنان در مدیریت روابط عمومی به دلایل مختلف از جمله نگاه سنتی به حضور موثر زنان در این عرصه و نگرانی مدیران ارشد سازمان از نحوه مدیریت زنان کمرنگ است که البته حضور اندک اما موفق زنان در این پست، نشاندهنده نگرانی بی جهت عده ای از مدیران است.

با توجه به اینکه روابط عمومی در مرکز تلاقی افکار و ارتباطات و نظرها و انتقادها می باشد، دقت بیشتر زنان در تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی و صبر و حوصله در ارتباط موثرتر با کارکنان و برنامه ریزی کاری اثرگذارتر و حسن خلق و تعامل در مجموعه می تواند موجب ایجاد تصویری رضایتمند از سازمان گردد.

 

توجه به استعدادها و توانایی های زنان، جایگاه و امور حرفه ای کارگزاران زن روابط عمومی را چطور می بینید؟

زنان با قدرت رابطه تعاملی، آگاهی و اطلاعات، تاثیرگذاری و اعتبار، اراده اقناع کنندگی و اثرگذاری شغلی بالایی که دارند، بخش عظیمی از نیروی انسانی سازمان های امروزی را تشکیل می دهند که درصد اشتغال آنها رو به فزونی است. با این وجود بعضاً مشاهده می شود که مدیران به توانایی های زنان توجهی ندارند، لذا بخشی از این توانایی ها و استعدادها بدون مصرف باقی می ماند و این خود روند توسعه را کندتر می کند. بنابراین کارگزاران زن روابط عمومی می توانند ضمن معطوف کردن توجهات مدیران و مسوولان به توانایی ها و متجلی ساختن استعدادهای بانوان شاغل، نقش به سزایی را در تسریع روند توسعه ایفا کنند.

 

ایجاد ارتباط علمی و تبادل نظر و طرح تجارب کارگزاران زن روابط عمومی چه اثربخشی در عملکردهای آتی آنها خواهد داشت؟

گشودن قفل‌های دانش و فناوری‌های امروز به کلیدهای امروز نیاز دارد و بازکردن این قفل‌ها با کلیدهای دیروزی، محال است. امروز به دلیل پیچیدگی‌های مسایل اقتصادی و اجتماعی، سازمانی می‌تواند موفق عمل کند که به تشکیلاتی یادگیرنده تبدیل شده باشد. با این وجود باید اذعان کرد سطح معلومات، مهارت‌های کارکنان و کارشناسان شاغل در بخش‌های مختلف روابط عمومی ایران به میزان لازم ارتقا نیافته است، در این میان ایجاد ارتباط علمی و تبادل نظر و طرح تجارب کارگزاران زن روابط عمومی گامی بسیار موثر و ارزشمند در مسیر دستیابی به کلید گشایش قفل های دانش و فناوری های امروز روابط عمومی است.

 

امروزه وضعیت فعلی زنان در روابط عمومی را چطور می بینید؟

امروزه ما شاهد حضور بانوان در حوزه روابط عمومی هستیم اما در این راستا به وضعیت مطلوبی دست نیافته ایم. دین مبین اسلام مدیریت زنان را باور دارد و نقش آنها در جامعه امروزی براساس تخصص و مسوولیت هایشان پذیرفته شده است. جامعه ایران امروز، جامعه ای اسلامی و مدرن است که توانمندی بانوان چه از نظر تحصیلی و علمی و چه مدیریتی و عملی کاملا در آن ثابت شده است.

جامعه امروز شایسته سالاری، اصول اخلاقی و کارآمدی و تعهد زنان را باور دارد، گرچه بعضی ها در ذهن خود با توجه به تفاوت مرد و زن، ویژگیهای جنسیتی را مطرح کنند اما زنان صلابت و اقتدار کافی خود را در مسوولیت های اجرایی به اثبات رسانده اند. انجام صحیح و بهینه وظایف مدیریت روابط عمومی و شاخص های اصلی آن یعنی صداقت، شفافیت، پاسخگویی سریع، پویایی، آگاه سازی و تزریق انرژی مثبت و مهمتر از همه قانونمندی از خصیصه هایی است که معمولا خانمها بدان مقیدترند.

 

به نظر شما کدام یک از بخش های همایش باعث بهبود کیفی و کمی فعالیت های زنان در روابط عمومی می شود؟

بدون شک می توان گفت تمامی برنامه های همایش از جمله ارایه مقاله در جلسات و نشست ها، طرح تجارب کارگزاران زن روابط عمومی، کارگاه های آموزشی و توان افزایی، تقدیر از برترین کارگزاران زن روابط عمومی و تهیه بانک جامع اطلاعات کارگزاران زن روابط عمومی موجبات بهبود کیفی و کمی فعالیت های زنان در روابط عمومی را فراهم خواهد آورد.

 

برگزاری همایش ملی زن و روابط عمومی چگونه باعث بالا رفتن سطح علمی کارگزاران زن روابط عمومی می شود؟

روابط عمومی زمانی موفق تر خواهد بود که اساس فعالیت های خود را بر پایه مبانی علمی و پژوهشی استوار کند و با اصل قرار دادن مبانی علمی و نتایج پژوهش ها، خلاقیت ها و ابتکارها را استخراج و در اختیار سازمان خود قرار دهد. خوشبختانه برگزاری این همایش فرصت ویژه ای را برای کارگزاران زن روابط عمومی فراهم کرده تا با تبادل نتایج مطالعات و پژوهش ها، علاوه بر ارتقای سطح علمی خود، روابط عمومی سازمانشان را به سمت موفقیت هرچه بیشتر سوق دهند. بر خود لازم می دانم از دست اندرکاران این برنامه که با عنایت ویژه به جایگاه بانوان در عرصه روابط عمومی نسبت به برگزاری این همایش اقدام کردند، تقدیر و تشکر نمایم.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی و صداقت


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد