درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 05:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34223صفحه نخست » گفتگوجمعه، 5 مرداد 1397 - 19:40
قربانعلی تنگ شیر عضو هیت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: نیروی انسانی متخصص موتورمحرکه روابط عمومی
در روابط عمومی تطمیع و ترفند کارساز نیست. اگرچه در مقاطعی زمینه رشد و شکوفایی روابط عمومی با امکان آموزشی نیروی های روابط عمومی در دانشگاه، انتشار کتاب ها و مجلات تخصصی در این زمینه و برگزاری جشنواره های روابط عمومی های برتر با معیارهای دانشگاهی و... فراهم شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نکته مهم در خصوص ساختار نیروی انسانی روابط عمومی ظرفیت های خلاقیت و نو آوری و توانایی های فکری و در نتیجه مهارتهای ارتباط با رسانه هاست که می تواند باعث موفقیت و پیشرفت سازمان گردد.

 

در مدیریت روابط عمومی این امر به عنوان مدیریت اقناعی جلوه می کند و اساس مناسبات و ارتباطات سازمانی و هم برون سازمانی را انجام می دهد و روابط عمومی هم ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی را انجام می دهد. وظیفه روابط عمومی ساختن یک تصویر مطلوب از یک سازمان و موسسه است که با باور داشتن و توان تخصصی نیروی انسانی در درون خود روابط عمومی میسر می شود.

 

با مروری کوتاه بر ساختار نیروی انسانی روابط عمومی های کشور به آسانی می توان خلاء موجود این ساختار را مشاهده و بر بی توجهی و غفلت بسیاری از تصمیم گیران سازمانی و مدیران روابط عمومی خرده گرفت. این ساختار نیروی انسانی است که باید از ذوق و استعداد، علاقه، تخصص، مهارت، تجربه، هوش و ذکاوت و احساس مسئولیت سازمانی و تعهدات اجتماعی در زمینه ای مناسب از مناسبات همکاری جویانه اجتماعی برخوردار باشند.

 

یکی از وجوه مهم این ساختار، ساختار تخصصی است. ساختار تخصصی نیروی انسانی یک واحد روابط عمومی در چگونگی انجام ماموریت، هدف ها وظایف و ایفای نقشهای آن مهم ترین سهم را دارد. نخستین وجه این بعد ساختار نیروی انسانی تحصیلات دانشگاهی و تخصص سازمانی و حرفه ای است. مشارکت در انتخاب مدیران متخصص روابط عمومی، ادامه روند آموزش و ارزیابی سالانه روابط عمومی های کشور از جمله انتظاراتی بود که از دولتها می توان داشت که به سرانجام نرسید که نتایج آن از جمله تعطیلی یا کمرنگ شدن برخی فعالیتهای آموزشی همایشهای علمی، تخصصی و توقف و انتشار نشریه های تخصصی مثل هنر هشتم بود که تغییرات مدیریتی عامل مهم آنها بوده است تا روابط عمومی بتوانند خواست ها و نیازهای واقعی مردم آگاه شوند و امید و شادابی را به جامعه باز گرداند.

 

در روابط عمومی تطمیع و ترفند کارساز نیست. اگرچه در مقاطعی زمینه رشد و شکوفایی روابط عمومی با امکان آموزشی نیروی های روابط عمومی در دانشگاه، انتشار کتاب ها و مجلات تخصصی در این زمینه و برگزاری جشنواره های روابط عمومی های برتر با معیارهای دانشگاهی و... فراهم شده است. اما به دلیل ریشه نگرفتن این اقدامات در ساختار سازمانی کشور و کمرنگ شدن مفاهیم اصلی روابط عمومی در ذهن و جان دولتمردان ما نه تنها این زمینه رشد نکرده بلکه نزول هم داشته است و شورای اطلاع رسانی دولت هم نتوانست کار مفیدی برای اعتلای روابط عمومی های کشور انجام دهد.

 

زیرا بدون تصمیم گیری انجام دادن این وظایف ممکن نخواهد بود. ایجاد قوانین و مقررات انتخاب و استخدام نگهداری و بهسازی نیروی انسانی، تعیین وظایف و مسئولیت های کارکنان،سرپرستی و هدایت و رهبری نظارت وارزیابی عملکرد کارکنان را از جمله وظایف مدیران به حساب می اید که همه اینها باید در یک روابط عمومی پویا و به روز و عملگرا دیده شود تا از یک ساختار منسجم برخوردار شونند. بنابراین نیروی انسانی در روابط عمومی و هر سازمانی دیگری حرف اول را می زند و باییایم به همدیگر احترام بگذاریم وپاسخگوی را ملاک خود قرار دهیم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد