درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 08:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3420صفحه نخست » صوت و فیلم روابط عمومییکشنبه، 5 خرداد 1392 - 00:11
سخنرانی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران
  

سخنرانی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران

 

شارا-نخستین جشن و همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی  با حضور دکتر علی دارابی - معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی در تالار وحدت تهران توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه‌ی کارگزار روابط عمومی و در آستانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش شارا، این همایش با حضور علی دارابی - معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران - و علی‌اکبر جلالی - پدر علم فناوری ارتباطات ایران -، کاظم متولی - پیشکسوت حوزه‌ی ارتباطات - و جمعی از متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی در تالار وحدت تهران توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه‌ی کارگزار روابط عمومی و در آستانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: مشکلی که برای روابط عمومی‌های ما وجود دارد برگرفته از دولت‌های رانتی و نفتی ماست. رگ حیاتی دولت ما به نفت بسته است و سازمانی که به شیر نفت نزدیک‌تر باشد، اعتبار بیشتری می‌گیرد و متاسفانه این حالت همچنان در کشور ما دیده می‌شود.
علی دارابی، معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این برنامه گفت: می‌خواهم بحث خودم را روی این موضوع متمرکز کنم که مخاطب شعار روابط عمومی را جدی بگیریم، کیست ما که اینجا هستیم؟ یعنی آیا ما روابط عمومی را جدی نمی‌گیریم یا شاید افرادی که باید در این جمع باشند، ولی غایبند. به راستی مگر روابط عمومی نزد ما مهم نیست که باید جدی گرفته شود؟
وی افزود: اگر اعتقاد داریم روابط عمومی مانند هوای تنفسی و اکسیژن مورد نیاز است پس اصرار بر اینکه باید جدی گرفته شود، چیست؟ روابط عمومی‌ها همواره خدمات و تلاش‌های بسیار زیادی داشته‌اند، منشا اثر بوده‌اند و بسیاری از خدمات جمهوری اسلامی ایران از طریق روابط عمومی‌ها منتقل شده است. با این حال چرا این همه نشست برگزار می‌کنیم و چرا روابط عمومی هنوز جایگاه جدی خود را در کشور ما ندارد. یکی از دلایلش این است که از کل اعتبارات سالانه کمتر از 5 درصد به فرهنگ و هنر و ارتباطات تخصیص داده می‌شود که مسئولان مجلس و دولت باید فکری برای این قضیه بکنند.
معاون سیمای سازمان صدا و سیما ادامه داد: اما در قرن بیست و یکم و عصر ارتباطات باید نگاهی به چیزی که به عنوان روابط عمومی می‌شناسیمش و اسباب آن داشته باشیم. اگر بخواهم صریح‌تر بگویم باید اشاره کنم که روابط عمومی به جای اینکه تبلیغات‌محور باشد باید پژوهش محور باشد و دیگر واقعا دوران تبلیغات لوکس و گران گذشته است. هیچ وقت هم روابط عمومی‌ها دارای چنین بودجه‌ای نبوده اند و دسترسی هم به آن دشوار است.
دارابی ادامه داد: پس واقعا باید در اصولی که در عصر حاضر یعنی در دهه چهارم انقلاب و با حضور نسل سوم و چهارم انقلاب برای سازماندهی روابط عمومی‌ها تعیین می‌کنیم تغییرات جدی بدهیم.
وی گفت: نکته دیگری که باید از روابط عمومی همه کاره یا هیچ کاره فاصله بگیریم و به سمت روابط عمومی با برنامه برویم. یک مشکل دیگر که برای روابط عمومی‌های ما وجود دارد برگرفته از دولت‌های رانتی و نفتی ماست. رگ حیاتی دولت ما به نفت بسته است و سازمانی که به شیر نفت نزدیک‌تر باشد اعتبار بیشتری می‌گیرد و متاسفانه این حالت همچنان در کشور ما دیده می‌شود. باید توجه کنیم که داریم به سمتی می‌رویم که جامعه مدنی بزرگتر و دولت کوچکتری داشته باشیم. در چنان جامعه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حضور بیشتر و جدی‌تری دارند. روابط عمومی‌ها هم باید مبتنی بر پژوهش و تحقیق مسائل را شناسایی کنند، فرهنگساز باشند و در ارتقای همبستگی و ارتقای درون سازمانی نقش محسوس داشته باشند.
وی ادامه داد: حوزه کار روابط عمومی حوزه حکومت بر قلب‌هاست و با نگاه مکانیکی و ابزاری نمی‌توان به موفقیت رسید. اگر معتقدیم بالاترین قدرت در گروه داشتن اطلاعات است امروز روابط عمومی‌ها بالاترین نهاد قدرت درون سازمان‌ها و جامعه هستند.
دارابی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روابط عمومی بدون اتاق ایده‌های نو مانند ماهی بیرون آب است. یک روابط عمومی باید به طور مستمر ایده‌های نو داشته باشد. نکته دیگر اینکه روابط عمومی‌ها با رسانه و مطبوعات همسایه‌اند؛ نه همسایه قهر بلکه دیوار به دیوار و باید به هم کمک کنند. یک نکته دیگر اینکه روابط عمومی‌ها باید با کلیشه ها وداع کنند و از کارهای پراکنده غیرمفید و تشریفاتی که من آنها را سم مهلک می‌دانم، پرهیز کنند. ارتباط با دانشکده‌ها به ویژه دانشکده‌های ارتباطات و روابط عمومی از دیگر کارهای مهمی است که نهادهای روابط عمومی باید در دستور کار داشته باشند.
معاون سیمای صدا و سیما در پایان گفت: روابط عمومی‌ها باید یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده باشند و آموزش در چنین نهادی بر توسعه استوار است و توسعه هم بر انسان. روابط عمومی‌ها همچنین دفاع از حیثیت سازمانشان نزد افکار عمومی را فراموش نکنند.
وی اظهار داشت: چند سال پیش هنگامی که دربار ملکه بریتانیا به دنبال مسئول روابط عمومی بود به این نکته اشاره کرد که برای احراز این پست کسی را می‌خواهیم که ضمن داشتن مهارت‌های لازم حیثیت از دست رفته دربار را نیز باز گرداند و این موضوع میزان اهمیت نقش روابط عمومی را در دنیای کنونی مشخص می‌کند.

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد