درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 06:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3318صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 31 اردیبهشت 1392 - 00:24
روابط عمومی الکترونیکی
مشکل روابط عمومی ها نیست که نمی توانند از روابط عمومی دو استفاده کنند. مشکل اصلی نبود یک استراتژی مناسب در حوزه فناوری اطلاعات است.
  

اشاره

دکتر جلالی در این گفتگو با شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، به جایگاه روابط عمومی ها از نظر حقوقی و علمی در ایران پرداختند.

ایشان همچنین توسعه پایدار در هر کشوری را وابسته به نهادهای قانونگذار و سازمان های برنامه ریز دانستند و گفتند وقتی جایگاه حقوقی روابط عمومی ها دقیقا تبیین نمی شود هر سازمانی با توجه به توان و درک خود شکل جدیدی از روابط عمومی را ارائه می دهد.

 

با توجه به این که در آستانه روز روابط عمومی قرار داریم وضع و عملکرد روابط عمومی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید و فعالیت های این حوزه تا چه اندازه متنی بر استانداردهاست؟
در مجموع اگر مبنا را ده سال قبل قرار دهیم و بخواهیم حایگاه روابط عمومی‏ ها را از نظر حقوقی و موقعیت آنها در سازمان ها بررسی کنیم پیشرفت فوق ‏العاده بوده است. امروزه روابط عمومی ها در کشور جا افتاده اند و در تلاش هستند که تا در سطح بالاترین مسئول یک سازمان تاثیرگذار باشند. اما از نظر علمی و رسیدن به یک استاندارد قابل قبول، هنوز روابط عمومی ها جایگاه خود را ندارند و این ضعف در اکثر قریب به اتفاق روابط عمومی ها دیده می شود. مثلا علی الرقم تلاش های زیادی که برای توسعه روابط عمومی الکترونیک در سطح کشور شده است، هنوز موضوع روابط عمومی الکترونیک جا نیفتاده و بجز تعداد محدودی از سازمان ها از این پدیده نوظهور استفاده نمی کنند. اگر روابط عمومی سنتی تبدیل به روابط عمومی الکترونیکی شود استاندارد شدن آنها نیز اتفاق می افتد و الی روابط عمومی سنتی را باید روابط عمومی ذهن مدیران دانست و هرگز قابل استاندارد شدن نیستند.

 

روابط عمومی امروز ایران با چه فرصت ها و چالش هایی مواجه است و برای استفاده بهینه از آن چه پیشنهادی دارید؟

فرصت های بیشماری در خدمت روابط عمومی ها قرار دارد. امروزه روابط عمومی ها در ایران فعال شده اند و می توانند با نوآوری و خلاقیت موقعیت سازمانها را هم از درون و هم از بیرون سازمان بهبود دهند. ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات هم در حوزه انتشارات و هم حوزه تبلیغات به عنوان بخشی از فعالیت های روابط عمومی ها بستر توسعه خلاقیت و نوآوری را در روابط عمومی ها بوجود آورده است. برای استفاده بهینه از ابزارهای نوینی که در خدمت روابط عمومی ها قرار دارد باید آموزش مادم العمر در حوزه روابط عمومی را جا انداخت و اجرا کرد. روابط عمومی الکترونیکی مهمترین فرصت روابط عمومی ها است تا بتوان بصورت بهینه وظایف را پیش برد.

 

متاسفانه در حوزه روابط عمومی دو و استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بیش از آنکه عملیاتی شود شعار داده می شود مشکل کجاست؟ چرا در این حوزه پیشرفت محسوسی نداشتیم؟

این مشکل مربوط به روابط عمومی ها نیست که نمی توانند از روابط عمومی دو استفاده و آنرا توسعه دهند. مشکل اصلی نبود یک استراتژی مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که زیرساخت لازم را ایجاد نکرده است. علاقه روابط عمومی ها را می توان در برگزاری همایش های متعدد، انتشار کتاب، برگزاری نشست های علمی و سمینارهای متعدد در همین موضوعات دید، اما وقتی پهنای باند لازم برای دسترسی به داده های با کیفیت در اختیار نیست و بحث سنگین فیلترینگ در فضای سایبر وجود دارد و به راحتی نمی توان از تجربیات جهانی استفاده کرد، روابط عمومی ها چگونه روش های نوین که وابسته به انتشار متن، صدا، تصویر و چند رسانه ای در انتشارات است را منتقل کنند و یا در تعامل با مخاطبین درون و برون سازمان از طریق روابط عمومی 2 باشند.

 

با توجه به نیازهای توسعه ای کشور در زمینه های مختلف، روابط عمومی ها چه نقشی در توسعه پایدار کشور دارند؟

توسعه پایدار در هر کشوری وابسته به نهادهای قانونگذار و سازمان های برنامه ریز است. اگر قوانین پایدار در کشور ایجاد شود توسعه پایدار را هم می توان انتظار داشت. اما وقتی جایگاه حقوقی روابط عمومی ها دقیقا تبیین نمی شود و هر سازمانی با توجه به توان و درک خود شکل جدیدی از روابط عمومی ارائه می نماید چطور می شود انتظار تاثیر روابط عمومی ها در توسعه پایدار را داشت. اول باید بدانیم توسعه پایدار یعنی چه، و بعد بدانیم ظرفیت روابط عمومی ها در تاثیرگذاری به این مولفه چه میزان است تا بعد بتوانیم راهکارهای مناسب برای روابط عمومی ها پیدا کنیم تا در توسعه پایدار نقش داشته باشند. به هر صورت نقش روابط عمومی ها در هر زمینه ای از امور سازمان ها می تواند کلیدی و موثر باشد بشرط اینکه مدیران سازمانها به درک درست از نقش راهبردی و عملیاتی روابط عمومی ها رسیده باشند.

 

 اصلی ترین و اثرگذارترین نقش روابط عمومی ها در"سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" چیست؟
روابط عمومی ها باید تلاش فیزیکی خود را همراه با یک نقشه راه از پیش تهیه شده داشته باشند تا بتوانند با نوآوری و خلاقیت روشی جدید برای پشبرد اهداف خود پیدا کنند. برای رسیدن به یک حماسه سیاسی حضور روابط عمومی ها در مجامع مختلف و اظهار نظر در موضوعات مرتبط لازم است. برای حضور در یک حماسه اقتصادی نیز باید جایگاه فعلی اقتصادی کشور را روابط عمومی ها بشناسند و اهداف نظام را برای یک جهش اقتصادی در نظر بگیرند تا بتوان به جایگاه مناسبی که بتوان آنرا حماسه اقتصادی دانست رسید. بنابراین حضور فعال در رسانه ها و تبلیغات شاید موثرترین نقش روابط عمومی ها در سال حماسه سیاسی و اقتصادی باشد.

 

سخن پایانی؟

27 اردیبهشت روز روابط عمومی را به همه عناصر در گیر در این حوزه تبریک می گویم و از همه انتظار دارم نگاهی به تحولات پیش رو تا سال 2050 میلادی داشته باشند تا بتوانند با آینده نگری قدم های بلندتری در توسعه روابط عمومی هزاره سوم بردارند.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد