درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3050صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 16 اردیبهشت 1392 - 22:38
همیاران روابط عمومی
صفرلکی بکارگیری همیاران روابط عمومی در 800 شعبه بانک مهر اقتصاد از برنامه های محقق شده روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در راستای مراقبت از برند در سال گذشته عنوان کرد.
  

شارا، بهنام امینی- روابط عمومی ها در هر سازمانی نقشی مهم و کلیدی ایفا می کنند، چنانچه روابط عمومی سازمانی بتواند در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط گیری، وظیفه خود را به نحوی شایسته ایفا کند، موفقیت و رضایتمندی از آن سازمان دور از انتظار نیست.
 در واقع می توان اینگونه عنوان کرد که روابط عمومی ها اگر در معرفی و دفاع از برند سازمانی خود به نحوی شایسته عمل کنند، آن سازمان از جایگاه و مقبولیت مناسبی در جامعه برخوردار است.
 با ابراهیم صفرلکی، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد به گفتگو نشستیم تا بیشتر از چند و چون ریزه کاری های فعالیت روابط عمومی در این بانک برای دفاع از برندش میان بانک ها و موسسات مالی دیگر با خبر شویم. با ما همراه باشید.
 
 تدوین سند راهبردی بانک مهراقتصاد
 صفرلکی درخصوص فعالیت های روابط عمومی بانک مهر اقتصاد گفت که سال گذشته اقداماتی را در چند بخش ساماندهی کردیم؛ اولین موضوعی که توانستیم با همکاری متخصصان حوزه روابط عمومی به آن دست یابیم تدوین و طراحی سند راهبردی برای مجموعه بانک مهراقتصاد بود تا براساس آن، برنامه ها و اقدامات خود را با استراتژی های خاص تدوین کنیم که خوشبختانه توانستیم سال را با موفقیت نسبی به پایان برسانیم.
 در مطالعات اولیه که درخصوص روابط عمومی بانک مهراقتصاد براساس سنوات گذشته انجام گرفت، نکات قوت و قابل بهبود را بررسی کردیم. از جمله نکات قابل بهبود، ارتقاء میزان مهارت و دانش همکاران در رابطه با روابط عمومی در دفتر مرکزی و استان ها بود. در همین راستا تلاش کردیم با برگزاری دوره های آموزشی و حضور در مجامع علمی روابط عمومی میزان دانش و مهارت همکاران را ارتقاء بخشیم.
 
 مدیریت بر هزینه و اطلاع رسانی هدفمند
 مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد اولین اقدام در راستای افزایش میزان دانش و مهارت همکاران را برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان عنوان کرد و افزود: در سطوح بالاتر نیز مدیران در مجامع تخصصی روابط عمومی که عموما در تهران و چند استان محدود برگزار شد، حضور یافتند که خوشبختانه از برگزاری این دوره های آموزشی رضایت نسبی به دست آمد و می توان مدعی بود از نظر تئوری همکاران بنده به حوزه ماموریت های ذاتی روابط عمومی به سطح خوبی از آگاهی رسیده اند.
 دومین موضوعی که شخصاً مد نظر داشتم و برای تحقق کامل آن تلاش های زیادی صورت گرفت: بودجه ریزی در روابط عمومی بود. برای این امر از برخی مدل ها که برای تنظیم نظام بودجه ریزی میتوان بهره برد با ترکیبی از توانمندی بانک، رقابت با سایر موسسات مالی و درصدی از فروش، توانستیم میزان بودجه سالانه خود را برآورد و در نهایت بودجه را بر اساس شاخص های مشخص به استان ها اختصاص دهیم.
 رویکردمان را نیز در سال 91 «مدیریت بر هزینه ها و اطلاع رسانی هدفمند» تعریف کردیم، ضمن اینکه بودجه مناسبی به استان ها اختصاص دادیم، تلاش شد ما به ازای هزینه ها، بهره گیری و استفاده از ابزارها و کانال های ارتباطی به شکل صحیح بکار گیری شوند تا خدایی ناخواسته منافع سازمان هدر نرود.
 در ارزیابی عملکرد سال 91 این موضوع را هم می توان بیان کرد که با بودجه ای که در سال گذشته هزینه شد نتیجه کار با ارزیابی های به عمل آمده از اقدامات روابط عمومی و تبلور آن در میزان جذب منابع ریالی برای بانک و اعطای تحصیلات در نظام بانکی، به شکل قابل قبولی محقق شده و این اطمینان حاصل شد که ابزارها، کانال ها و میزان بودجه ای که در استان هزینه شده، توانسته موثر واقع شود و اهداف راهبردی بانک مهر اقتصاد به خوبی محقق شود.
 
 همیاران روابط عمومی
 صفرلکی بکارگیری همیاران روابط عمومی در 800 شعبه بانک مهر اقتصاد را یکی دیگر از برنامه های محقق شده روابط عمومی بانک مهر اقتصاد را در راستای مراقبت از برند در سال گذشته عنوان کرد و گفت: نگاه به بکارگیری همیاران روابط عمومی برگرفته از نگاه جامع به حوزه عملکرد روابط عمومی ها است، بنده معتقدم روابط عمومی ها در سراسر کشور باید بتوانند در پنج حوزه ایفای نقش کنند؛ اولین حوزه ای که روابط عمومی ها باید بتوانند در آن به خوبی نقش آفرینی کنند، حوزه برندسازی بطور کلی مراقبت و توسعه برند سازمانی است. با توجه به گسترده گی نظام بانکی و به طبع بانک مهر اقتصاد با بهره مندی از 9 میلیون سپرده گذار که حاصل 20 سال فعالیت این بانک است، تصویری از بانک مهراقتصاد در اذهان عموم از خود برجای گذاشته است که می توانیم آن را اینگونه عنوان کنیم که از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار شده است. ما معتقدیم مراقبت از این شهرت و اعتبار وظیفه ای همگانی برای تمامی دست اندرکاران بانک مهر اقتصاد است البته با اولویت روابط عمومی. امیدواریم با اعتبار و شهرتی که حاصل سال ها تلاش خالصانه و صادقانه همکارانم در مجموعه بانک مهراقتصاد است، بتوانیم به درستی از آن مراقبت کنیم و به مشتریان و مخاطبان جدیدمان، اعتبار و خوش نامی این بانک را با عنوان روابط عمومی منتشر و اطلاع رسانی کنیم.
 کارکرد دیگر در روابط عمومی در بانک مهراقتصاد: اطلاع رسانی شفاف و صادقانه است که نیازمند مخاطب شناسی خاص می باشد؛ مخاطبانی که ما در بانک مهراقتصاد با آن ها در ارتباط هستیم، از قشر و صنوف مختلف، با دیدگاه ها و نظرات متنوع است. اما به هر شکل همه اینها در سبدی به اسم سبد مشتریان بانک مهراقتصاد قابل احترام و تکریم هستند و ما وظیفه داریم به آن ها در حوزه خدمات، محصولات و برند سازمانی به درستی و به موقع با استفاده از ابزارها و تاکتیک های مناسب، اطلاع رسانی صحیح داشته باشیم.
 
 نقش آفرینی روابط عمومی در عرصه مسئولیت های اجتماعی
 رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد درخصوص توسعه و مراقبت از سرمایه اجتماعی به عنوان یکی دیگر از کارکردهای روابط عمومی اظهار داشت: ما معتقدیم بانک و همه سازمان های بزرگ باید بتوانند در عرصه مسئولیت های اجتماعی نقش آفرینی کنند.
 توسعه و مراقبت از سرمایه اجتماعی سازمان به عنوان کارکرد دیگری که برای روابط عمومی بانک مهر اقتصاد طراحی شد بر مبنای انتظاراتی که از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد می رفت، نیازمند تدبیر درست از طرف متولیان امر در دفتر مرکزی و اجرا در سراسر کشور بود. در راستای تبیین کارکردها و نقش آفرینی روابط عمومی، سال گذشته در سراسر کشور به ازای هر نقطه تماس ما با مشتری که همان شعبه است، یک همکار به عنوان همیار روابط عمومی در نظر گرفته شد و اولین موضوعی که در سال 92 به صورت جدی دنبال می کنیم آموزش این عزیزان است که به عنوان همیار با ما همکاری می کنند و طبیعی است به علت گستردگی شعب و تعداد زیاد همیاران روابط عمومی -بالغ بر 800 نفر- تا حدودی امکان برگزاری دوره های آموزشی بصورت حضوری میسر نیست اما می توانیم به صورت مکاتبه ای، انیمیشن، مولتی مدیا و سایر ابزارهای مورد نظر، اطلاعات تخصصی را به این عزیزان منعکس کنیم تا نسبت به وظایف ذاتی روابط عمومی آشنا شوند. قدم بعدی تشویق و ترغیب به عنوان کارکردها و وظایفی است که موجب جلب اعتماد بیشتر مشتریان می شود، پس از روابط عمومی ها انتظار می رود آن را به خوبی انجام دهند تا از این طریق با گسترش حوزه نفوذ روابط عمومی ها، حداکثر بهره وری را از ظرفیت های خوب روابط عمومی ببریم.
 ناگفته نماند که همیاران روابط عمومی، همکارانی هستند که در قسمت های مختلف بانک وظایفی را بعهده دارند اما با توجه به علاقه مندی شان به فعالیت در حیطه کاری روابط عمومی، همکارانی شناسایی شدند که بیشترین تناسب و ویژگی را با روابط عمومی داشته باشند.
 
 ارتقای دانش روابط عمومی در میان همیاران
 صفرلکی در خصوص حمایت از افزایش دانش همیاران روابط عمومی اظهار داشت: امسال روابط عمومی بانک مهر اقتصاد به کمک کارگزار روابط عمومی، سررسیدی را که در این حوزه کم نظیر و تخصصی است منتشر کرد و با تقدیم آن به هر همیار، در واقع محتوای آموزشی فوق العاده ای را در اختیارشان قرار داد، هر چند که در طول سال هم با ابزارهای متنوع دیگری، دانش روابط عمومی را به دوستانمان منعکس خواهیم کرد. با این حال برگزاری همایش و گردهمایی استانی راهکار دیگریست تا اهداف، برنامه ها و نکات آموزشی را به آن عزیزان اطلاع رسانی کنیم.
 
 «سرمایه انسانی» حافظ «سرمایه اجتماعی» است
 رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، اتخاذ تدابیر و رویکردهای مناسب آن را با ایفای نقش روابط عمومی با پنج کارکرد، کماکان در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و افزود: انتخاب رویکردها دال بر توجه به مباحثی بود که بتوانند کارکردهای مورد نظر را به ظهور برسانند، اما مهمترین موضوعی که در سال جدید باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم، مراقبت از سرمایه اجتماعی سازمان است.
 از آنجا که سرمایه انسانی به عنوان حافظ سرمایه اجتماعی سازمان تلقی می شود، همکاران ما از میان قشر تحصیلکرده جوان انتخاب شده اند، همین قابلیت، درصد تغییر پذیری در سازمان را افزایش داده و آنان را موظف به فرهنگ جهادی کرده یعنی هم کار خوب می کنند و هم خوب کار می کنند و ما این را به عنوان یک هدف گذاری در نظر گرفتیم.
 دوستان عزیز بنده باید بتوانند در بانک مهراقتصاد، همکاران نخبه را شناسایی کنند، بعد از شناسایی نخبگان، روابط عمومی در حوزه مرکزی باید بتواند ویژگی های اخلاقی، رفتاری و کاری آن ها را بیرون کشیده و به عنوان الگو به سایر همکاران مان انتقال دهد. بدین طریق روابط عمومی در حوزه مراقبت و توسعه سرمایه اجتماعی سازمان نقش آفرینی می کند.
 از سویی دیگر، ما با حجم زیادی از مشتریان در ارتباط هستیم که به علت تعلقات رفتاری همکارانمان جذب سازمان شده اند و این مزیت در حوزه مسایل اقتصادی به نوعی ویژگی خاصی برای مهر محسوب می شود چراکه بانک ها و موسسات مالی می بایست از قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تبعیت کنند و بعد رفتاری کارکنان تنها شاخصی است که می تواند برای بانک ها مزیت ایجاد کند.
 اگر روابط عمومی ها از کُدهای ویژه ای برای سازماندهی بُعد رفتاری کارکنان استفاده کنند، می توانند از مزیت ایجاد سرمایه عظیمی همکاران و مشتریان بیشترین بهره برداری را کنند.
 طبیعتاً حفظ این سرمایه عظیم نیازمند مراقبت است، همین امر مستلزم تسریع در انتقال فرهنگ، اندیشه و نگاه به سایر همکاران و مشتریان است. از این طریق در کنار حفظ برند سازمانی، مزیت رقابتی ایجاد شده و نتیجه اش حفظ منافع سازمان و مشتریان است.
 
 27 اردیبهشت روزی برای پاسداشت روابط عمومی
 صفرلکی معتقد است نخست باید از متولیانی که تلاش کرده اند در تقویم رسمی ایران عزیزمان روزی به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شود تشکر و قدردانی کرد زیرا از این طریق؛ کمک به توسعه مفاهیم، کارکردها و نقش آفرینی هایی که روابط عمومی در حوزه پیشرفت سازمان، نهادها و در نهایت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد، بیشتر نمود دارد.
 در ثانی من معتقدم روابط عمومی ها یک سری وظایف ذاتی در قبال سازمان شان بعهده دارند که باید به درستی و با حساسیت خاص برای اجرای آن ایفای نقش کنند، اما نگاه خاص تر بنده این است که روابط عمومی ها باید بتوانند به جهت گیری های نظام هم کمک کنند.
 همانطور که می دانید هر سال از سوی مقام معظم رهبری یک شعار سال مطرح می شود که اگر این شعار توسط روابط عمومی ها در ساختار تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی به درستی تبلیغ، تشریح و رمز گشایی شود، کار بزرگی در کشور شکل می گیرد. پیشنهادم به متولیان امر روابط عمومی اعم از انجمن متخصصان روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی، سمپوزیوم روابط عمومی و همه تشکل هایی که در کشور به توسعه روابط عمومی کمک می کنند این است که در رمزگشایی از شعار سال احتمام ورزند و همانطور که «ارتباطات» همواره امری دوسویه تعریف شده است، باید بتوانیم بازخورد و نتایج عملکردی شعار سال را نیز به درستی به عموم منتقل کنیم و ان شاالله در مسیر واقعی خودش، آن را به اجرا در عمل و بازخوردکمک کنیم.
 
 حرف آخر
 مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد گفت دو انتظار دراین حوزه وجود دارد: نخست آن که به طبع متولیانی پذیرفته اند در راستای توسعه مفاهیم روابط عمومی در کشور به عنوان یک حرفه و تخصص تلاش کنند، این ها باید از نگاه درآمدی پرهیز داشته باشند تا در راستای کمک به سایر مدیرانی که در دستگاه های اجرایی متولی انجام امور اند، نقش آفرینی کنند، کارکرد و ضریب نفوذ روابط عمومی ها را در مقام عمل نشان دهند و به میزان تاثیرگذاری روابط عمومی ها اذعان کنند.
 یک توصیه هم به مدیران روابط عمومی ها دارم: برنامه ریزی عالمانه داشته باشند و نگاه شان را به حوزه روابط عمومی چه در بُعد تبلیغ، اطلاع رسانی، ارتباط با رسانه و چه در بهره گیری از تمامی ابزارهای مورد نیاز حوزه عمومی روابط عمومی به گونه ای باشد که بتوانند میزان اثر بخشی را افزایش و نظر مساعد مخاطبین و سایر ذینفعان را نیز تامین کنند.
 به گونه ای از ابزارها و کانال های ارتباطی استفاده نکنیم که موجب رنجش خاطر مخاطبان شود و یا بخشی از مدیران را از فعالیت های روابط عمومی دل زده کنیم.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد