درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 08:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30355صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 18 تیر 1396 - 20:40
دکتر علیرضا امیرپور استاد دانشگاه: رسانه‌ها آیینه‌ تمام نمای افکار عمومی
روابط عمومی موفق است که بتواند با کاربران خود تعامل دو سویه ایجاد کند و بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان در اختیار آن‌ها قرار دهید و مقابل سرعت‌گیرهای حوزه‌های اجرایی که موانعی را ایجاد می‌کنند، مقابله کند و مطالبات و انتظارات کاربران را به مسئولین سازمان منعکس نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحلیل رسانه از اهمیت بسیار بالایی در حوزه‌ روابط عمومی دارد و من از سه مقوله به توضیح این اهمیت می‌پردازم. در ابتدا با تکیه بر4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199 تعریف روابط عمومی استوار است، تعریفی که عموم صاحب‌نظران و اساتید روابط عمومی از این رشته قبول دارند و مرحوم دکتر نطقی نیز به این تعریف تأکید کرده‌اند. در واقع بر اساس این تعریف روابط عمومی دادستان سازمان خود و وکیل مدافع مخاطبان و مردم است.


از سوی دیگر بحث ارتباطات تعاملی دو سویه را شاهد هستیم که به عنوان یک کارکرد مهم روابط عمومی توسط صاحب‌نظران روابط عمومی مورد نظر قرار دارد و مقوله‌ سوم دو کارکرد مهم برای فعالیت‌های روابط عمومی قابل تصور است که یکی اطلاع‌رسانی است و دیگری اطلاع‌یابی.


به نظر من اگر روابط عمومی‌ها بخواهند وکیل مدافع مخاطبان خود باشند باید به پایش رسانه‌ها توجه ویژه‌ای داشت چرا که رسانه‌ها آیینه‌ تمام نمای افکار عمومی محسوب می‌شوند و نقطه نظرات کاربران را منعکس می‌کنند.


از طرف دیگر اگر ارتباطات تعاملی دو سویه را در نظر بگیریم نه ارتباط یکسویه‌ تحکمی بالا به پایین که متأسفانه این روش جزو آسیب‌های روابط عمومی محسوب می‌شود. این ارتباط تعاملی دو سویه مقوله مهم آن بحث شناخت است.


افکار عمومی و درک مطالبات کاربران و مخاطبین است که نهاد روابط عمومی باید به صورت دو سویه آن را منعکس کند و به اطلاع مسئولان تصمیم گیر و مدیران ارشد وزارتخانه یا سازمان رسانده شود.


از طرف دیگر اگر یکی دیگر از کارکردهای روابط عمومی را اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی در نظر بگیریم، در مقوله اطلاع‌یابی و یا اطلاع‌گیری با مقوله‌ پایش و رصد و تحلیل و افکار عمومی مواجهه می‌شویم، همچنین آشنایی با انتظارات و مطالبات کاربران و مخاطبان سازمان که همه این‌ها به این مسأله منجر می‌شود که بهترین پاسخگویی را داشته باشیم.


امروزه در عصر هزاره‌ سوم و دیجیتالی شدن بسیاری از فعالیت‌ها و عصر فن‌آوری اطلاعات، سازمانی موفق است که روابط عمومی آن تعاملی دو سویه باشد و بهترین پاسخگویی را به مخاطبان ارائه داده باشد.


امروزه دیگر مقوله مشتری و مخاطب نداریم چرا که این تعریف تریبون یک طرفه‌ است که فقط انتظارات آن‌ها را منعکس می‌کند. اما در مفهوم جدید علم ارتباطات از مبحثی به عنوان کاربران استفاده می‌شود.


کاربران مشتریانی هستندکه تعامل دو سویه با سازمان مربوطه دارند که هم مطالبات و انتظارات خود را عنوان می‌کنند و هم توقع دارد در سریع‌ترین زمان بهترین خدمات را دریافت کنند.


روابط عمومی موفق است که بتواند با کاربران خود تعامل دو سویه ایجاد کند و بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان در اختیار آن‌ها قرار دهید و مقابل سرعت‌گیرهای حوزه‌های اجرایی که موانعی را ایجاد می‌کنند، مقابله کند و مطالبات و انتظارات کاربران را به مسئولین سازمان منعکس نماید.


امروزه افکار عمومی یعنی صدای ملت، و پاسخگویی به صدای ملت بالاترین و عالی‌ترین وظیفه و رسالت نهاد روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد