درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 20:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3013صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 11 اردیبهشت 1392 - 18:18
ویژگی های محتوی اثربخش
اعضای هیات مدیره انجمن حساسیت بالایی در ارزیابی علمی آثار بدون هیچ گونه ملاحظه ای دارند برای همین سعی شده در هر رشته حداقل از دو داور استفاده شود.
  

شارا- انجمن متخصصان روابط عمومی از سال 1381 تاکنون هفت دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها را با رویکرد مهارتی و تخصصی در قالب همایش، جشنواره و کارگاه های آموزشی برگزار کرده است. در آستانه برگزاری هشتمین دوره این جشنواره با سید شهاب سید محسنی، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی به گفت و گو نشسته ایم.
 

جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، چه سالی و با چه چشم اندازی آغاز شد؟

اولین جشنواره در اسفندماه سال81 با هدف معرفی الگوهای برتر انتشاراتی روابط عمومی سازمان ها و ایجاد رقابت سالم در این حوزه توسط انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار شد، چرا که انجمن بر این اعتقاد بود که محتوای تولیدات انتشاراتی اعم از نشریات سازمانی، بروشورها، گزارش های سازمانی و ... فاقد رویکرد حرفه ای و پیام های اثربخش و انگیزشی می باشد و لازم است روابط عمومی ها در این زمینه هم آموزش ببینند و هم با آثار فوق در این حوزه آشنا شوند و سطح کمی و کیفی تولیدات شان ارتقاء یابد.

 

از همان ابتدا هم بخش رقابتی در جشنواره پیش بینی شده بود، دلیل وجود این بخش در متن جشنواره چه بود؟

جشنواره چیزی جز ایجاد یک رقابت سالم و ارائه الگوهای برتر نیست و از این رهگذر است که افراد شرکت کننده در جشنواره با آثار بدیع و حرفه ای در حوزه های مختلف نشر چه به صورت مکتوب و یا الکترونیکی آشنا می شوند، بنابراین بخش رقابتی از مهمترین برنامه های جشنواره محسوب می شود و میدان رقابت علمی روابط عمومی ها می باشد.

 

نگاه شما در انتخاب آثار برتر، ایده آل ها است و یا نه! به واقعیت هم توجه داشته اید؟

بدیهی است به واقعیت ها توجه داریم ولی رویکردمان رسیدن به ایده آل ها هم است، برای همین منظور ارزیابی آثار روابط عمومی ها را در دو سطح ملی و استانی تقسیم بندی کرده ایم که رقابتی عادلانه وجود داشته باشد و برحسب اعتبارات، جایگاه، امکانات و گستردگی روابط عمومی ها انتظار تولیدات انتشاراتی را داشته باشیم. در پایان جشنواره نیز تلاش داریم که کارنامه ای از عملکرد روابط عمومی های شرکت کننده در جشنواره و سطح کمی و کیفی آثارشان را ارائه کنیم.

 

آیا احساس نمی کنید پس از برگزاری هفت دوره، جشنواره در موضوع انتشارات به پایان راه خود در بحث انتشارات رسیده اید؟

در انجمن همواره سعی هیات مدیره بر این بوده که در هر دوره نوآوری هایی در برگزاری جشنواره وجود داشته باشد و همزمان با روند توسعه تکنیک های انتشاراتی به ویژه در حوزه نشر الکترونیک پیش بینی هایی شده است به عنوان مثال جشنواره امسال در بخش رقابتی ارسال آثار مربوط به نسخه موبایلی وبسایت نیز آورده شده است که به نوعی صرورت وجود استفاده از این نوع فعالیت ها در حوزه نشر الکترونیک نیز تبیین و تعریف شود و یا برگزاری دومین همایش تخصصی تولید محتوا نیز بر اساس این ضرورت برگزار می گردد.

 

گاهی اوقات مطرح می شود که آثار حمایت کنندگان جشنواره، احتمالاً بدون داشتن شرایط لازم و با ملاحظاتی به عنوان اثر برگزیده معرفی می شوند، این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

اعضای هیات مدیره انجمن حساسیت و دقت نظر بالایی در ارزیابی علمی آثار بدون هیچ گونه ملاحظه ای را دارند برای همین در هفت دوره ارزیابی آثار سعی شده در هر رشته حداقل دو داور و از اساتید متخصص در هر رشته استفاده شود که در مسیر قضاوت و داوری حق سازمانی ضایع نشود. در عین حال معمولاً سازمان هایی که از همایش ها و جشنواره ها حمایت می کنند اکثراً خود دارای رویکرد حرفه ای بوده و در ردیف روابط عمومی های فعال قرار دارند که گاهاً این شبهه ایجاد می شود که بواسطه حمایت مالی از آنان تقدیر شده است.

 

آیا جشنواره به جز بحث معرفی آثار برتر در بخش رقابتی، اهداف دیگری را هم تعقیب می کند؟

ایجاد رقابت سالم و انتقال تجارب بین روابط عمومی های سازمان های دولتی و غیر دولتی در حوزه فعالیت های انتشاراتی با هدف ارتقاء سطح کیفی این تولید را می توان از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد که در این راستا از دستاوردهای آن نیز ارائه الگوهای برتر انتشاراتی در زمینه های مختلف تولید نشریات سازمانی، بروشور، وب سایت و ... است.

 

کارها معمولا در چه سطحی اند (سطح کارها را چگونه ارزیابی می کنید)! الویت ها و ارزیابی هایتان از آثار برتر با چه مشخصاتی سنجیده و داوری می شوند؟ (به اختصار بفرمائید)

آثار انتشاراتی روابط عمومی ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد: آثاری که دارای محتوی ضعیف ولی پر زرق و برق و کاغذ گران و چاپ خوب است، آثاری که محتوای نسبتاً قابل قبولی دارند ولی از چاپ خوبی بهره مند نیستند و آثاری که هم محتوای خوب و کیفیت درخوری داشته و هم در امور فنی و چاپ مطلوب هستند. در این میان آنچه بیش از همه مورد توجه اساتید و داوران ارزیاب قرار دارد محتوای غنی به همراه جذابیت حداقلی نشریه برای جذب مخاطبان است. در عین حال هر یک از اقلام انتشاراتی که مورد ارزیابی واقع می شود دارای فرم ارزیابی مخصوص و شاخص های جداگانه ای می باشد که یک فن انتشاراتی از تمامی ابعاد مورد بررسی و ارزیابی واقع شود.

 

با تاکیدی که در این دوره از جشنواره هم بر محتوا دارید، آیا توجه به محتوا در ارزیابی آثار جشنواره هم به شکل خاص تری توجه قرار می گیرد؟

بله همانطور که در سوال قبل اشاره کردم در عصر حاضر ابزارهای اطلاع رسان هم زیاد و هم ارزان و در دسترس هستند. امروزه کیفیت کاغذ و چاپ های جدید دیجیتال قابل مقایسه با گذشته نیست ولی آنچه بیش از همه نیازمند توجه و سرمایه گذاری است تولید محتوایی است که قرار است نشریه، بروشور و یا یک سایت را از اطلاعات اش بهره مند سازد که بتواند مخاطب را جذب، آگاه و بر آن اثر بگذارد، بنابراین محتوا به شکل خاص تری مورد توجه واقع شده است.

 

قبول دارید که برخی پیام ها و یا حتی محتواها به محض دریافت از سوی مخاطب یا مشتری، راهی سطل زباله می شوند؟ دلیل آن چیست؟

یکی از دلایل و اهداف اصلی برگزاری جشنواره که قبلاً اشاره کردم پایین بودن سطح کیفی بسیاری از اقلام و فنون انتشاراتی روابط عمومی ها بوده است. در این میان محتوا در تولیدات انتشاراتی نقش مهمی ایفا می کنند برای همین منظور در دو سال اخیر در کنار جشنواره انتشارات، همایش تخصصی تولید محتوا را با حضور اساتید و صاحب نظران این رشته برگزار می کنیم که اتفاقاً استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده است. لذا هدف نهایی انجمن ارتقاء سطح کیفی و عمق بحشیدن به محتوای اقلام انتشاراتی روابط عمومی ها می باشد.

 

آیا تاثیر محتوا در همه قالب های انتشاراتی یکسان و به یک شکل است؟

محتوا چیزی جز پیامی که می خواهیم از طریق ابزار و رسانه ها و اقلام انتشاراتی، انتشار و انعکاس دهیم نیست. بنابراین اهمیت و تاثیر محتوا یک اصل محسوب می شود حال اینکه آیا این محتوا در تمامی قالب های انتشاراتی دارای اهمیت یکسانی است، بستگی به نوع رسانه و قالب انتشاراتی آن دارد چرا که محتوا در یک نشریه داخلی با شکل و کارکردهای محتوا در یک وب سایت نیازمند تفاوت ها و قطعاً با اثرگذاری متفاوتی همراه خواهد بود.

 

در پایان اگر نکته و حرف نگفته ای با مخاطبان هشتمین جشنواره انتشارات روابط عمومی دارید بفرمائید.

بهر حال با حمایت اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی تاکنون هفت دوره جشنواره ملی انتشارات به همراه همایش تخصصی تولید محتوا برگزار شده است و این همراهی و حمایت برگزاری این رویداد امکان پذیر کرده است و هم این انگیزه را در بین هیات مدیره انجمن ایجاد کرده که این راه را ادامه دهند. در این مسیر همواره از نقطه نظرات علاقه مندان و شرکت کنندگان استفاده و سعی شده هر دوره با نوآوری های بیشتر و کاستی های کمتری روبه رو باشد. امید است که جشنواره هشتم نیز بتواند رضایت نسبی دست اندرکاران روابط عمومی را فراهم آورده و یک گام دیگر تولیدات کمی و کیفی عرصه انتشارات را به جلو ببرد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد