درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 00:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29586صفحه نخست » گفتگوشنبه، 30 اردیبهشت 1396 - 03:11
دکتر جلالی: حمایت قانون از روابط عمومی کمک بزرگی به جایگاه آنهاست
مهمترین مشخصه روابط عمومی ها ارتباطات روانی و انسانی است و اگر بتوانند در شرایط مختلف از جمله بحران نقش خود را با برقراری ارتباطات موثر ایفاء کنند اجرای دستاوردهای سازمانی را ارتقاء بخشیدند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پدر علم فناوری اطلاعات ایران با انتقاد از جایگاه روابط عمومی در سازمان ها که مغفول واقع شده گفت: موقعیت ارتباطی بین اطلاعات و مدیران سازمانی همچنین کاهش آسیب های جامعه از طریق روابط عمومی ها محقق می شود.

دکتر علی اکبر جلالی در این گفت و گو، نقش روابط عمومی ها در حوزه آسیب های اجتماعی را تشریح و اظهار کرد: مهمترین مشخصه روابط عمومی ها ارتباطات روانی و انسانی است و اگر بتوانند در شرایط مختلف از جمله بحران نقش خود را با برقراری ارتباطات موثر ایفاء کنند اجرای دستاوردهای سازمانی را ارتقاء بخشیدند.

وی افزود: روابط عمومی ها نقش اطلاع رسانی و فرصت یابی دارند به عنوان مثال می توان از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی به اطلاعات خیلی زیادی دسترسی پیدا کنند و در مواقع خاص به سازمان خودشان اطلاعات بسیاری را منتقل کنند.

این استاد علم ارتباطات همچنین بیان کرد: می توان دستاوردهای کارهای روابط عمومی ها را از منظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دسته بندی کرد و توان آنها را در این عرصه ها بررسی کرد و در هر موقعیتی اقدام هایی که می توانند انجام دهند را مورد توجه قرار داد چه بسا که روابط عمومی ها می توانند سازمانی را از یک بحران نجات دهند و می توانند برای آنکه عملکرد سازمان متبوع آنها بعد وسیعتری را شامل شود ایفای نقش کنند.

جلالی همچنین گفت: معتقدم روابط عمومی ها مجموعه ای هستند که لازم است در رشته های مختلف اطلاعات اولیه داشته باشند که در جستجو قابلیت های بالایی داشته باشند تا بتوانند از دانش جهانی و دانش بومی و محلی به راحتی استفاده کنند و اهداف سازمان خود را پیش ببرند.

وی در مورد موقعیت فعلی روابط عمومی ها بیان کرد: در مقایسه با ۱۵ سال قبل روابط عمومی ها پیشرفت بسیاری کردند و در آن زمان تصور نمی شد که روابط عمومی ها بتوانند از علم و دانش تخصصی رشته روابط عمومی صحبت کنند و در جلسات علمی مباحث حوزه کاری خود را بررسی کرده و به چالش بکشند.

جایگاه روابط عمومی ها مغفول واقع شده
پدر علم فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در حال حاضر روابط عمومی ها جشواره انتشارات برگزار می کنند و به طور علمی بر روی حرفه خود متمرکز شدند و متخصصان آنها یک انجمن تخصصی تشکیل دادند و این یک ترقی نامحسوس داشتند و این به صورت محسوس دیده نمی شود چرا که کل کشور پیشرفت کرده است.

جلالی خاطر نشان کرد: آنچه مغفول واقع شده جایگاه روابط عمومی از دید مدیریت کلان است که هنوز در این سطح مدیران درک درستی از اثرگذاری روابط عمومی ها ندارند و این یک ثروت ملی است و چالش پیش روی روابط عمومی هاست و ارتباطات خوبی را در مجموعه سازمانی ایفاء خواهد کرد در حالیکه روابط عمومی ها جایگاه ویژه داشته باشند.

وی افزود: از طرفی لازم است روابط عمومی ها از نظر محتوا توانمندی بالایی داشته باشند و از نظر تحلیل توان تجزیه و تحلیل داشته باشند و بتوانند فرصت و تهدیدها را شناسایی و اقدام لازم را انجام دهند.

حمایت قانون از روابط عمومی کمک بزرگی به جایگاه آنهاست
پدر علم فناوری اطلاعات ایران با اشاره به لایحه نظام جامع روابط عمومی و رسانه گفت: معتقدم هر اقدامی به صورت قانونی در حوزه روابط عموی در سطح ملی انجام شود، کمک بزرگی به روابط عمومی است و در حال حاضر ساختار دهی و سازمان دهی روابط عمومی ها در جایگاه مناسبی نیست باید این جایگاه در کنار مدیریت سازمان و گاهی باید قدرتش از مدیر سازمان هم بیشتر باشد تا در مواقع بحران بتواند درست عمل کند.

روابط عمومی نیازمند توسعه فرهنگی است
جلالی در موضوع ارتباط روابط عمومی با عموم جامعه و مردم اظهار کرد: روابط عمومی باید طوری عمل کند که بیانگر دانایی مردم است و بر اساس این نگرش رفتار به نحوی باشد که در ارتباط دو عنصر روابط عمومی شکل می گیرد و به نوعی در صدد آموزش عمومی در هر ارتباط باشد و در این رویکرد شهروندان در هر مواجهه آگاهی های جدید را به دست می آموزند و به دیگر شهروندان منتقل خواهند کرد و این مهم موجب توسعه عنصر روابط عمومی است.

وی تأکید کرد: روابط عمومی نیازمند توسعه فرهنگی است و در درون شبکه روابط عمومی این روند را تقویت کند و در این سیستم آسیب ها و مشکلات جامعه قابل گشایش است چرا که چرخه گردش اطلاعات از سوی روابط عمومی ها از بدنه جامعه به سمت مجریان و عوامل تصمیم گیر شکل می گیرد و ارتباط بین مردم و مسئولان محقق می شود.

 

منبع: قدس آنلاین
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی و صداقت


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  گزارش‌گری بومی


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد