درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 23:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27499صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 13 دی 1395 - 20:02
محتوای پیام و سواد رسانه ای
سخنران سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بررسی می کند: - «سواد رسانه‌ای» نقشی بی‌بدیل در تقویت توأمان نگاه نقاد و مدیریت مصرف رسانه‌ای ایفا می‌کند. مخاطب فعالی که مسلط به سواد رسانه‌ای و مسلح به فنون خلق و دریافت رسانه‌ای است، روابط عمومی را به چشم «چشم سوم» خود و در ساختاری «نیمه‌مستقل» توقع می‌کند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سید بشیر حسینی مدیر گروه علوم نوین رسانه و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما در گفتگو با ستاد خبری4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199 سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: با ظهور رسانه‌های فردی به موازات رسانه‌های جمعی و ایجاد محبوبیت رسانه‌های نوین در عموم مخاطبان و بهره‌برداری فزاینده از شبکه‌های اجتماعی، نه تنها سپهر رسانه‌ای جهان، بلکه مناسبات متعددی دستخوش تغییرات عمده‌ای شده‌اند. از یکسو فرایند «فرسایش حاکمیت ملی» تسریع و از سوی دیگر «رشد فردی و توانمندسازی جمعی» تسهیل شد و با کاهش قدرت دولت‌ها و افزایش توانمندی ملت‌ها، از «فاصله قدرت» کاسته شده است. در چنین فضایی است که توانمندی مخاطب اگر با هوشمندی و مدیریت مناسب همراه نشود، به ضد خود بدل می‌شود.


از اینرو «سواد رسانه‌ای» نقشی بی‌بدیل در تقویت توأمان نگاه نقاد و مدیریت مصرف رسانه‌ای ایفا می‌کند. مخاطب فعالی که مسلط به سواد رسانه‌ای و مسلح به فنون خلق و دریافت رسانه‌ای است، روابط عمومی را به چشم «چشم سوم» خود و در ساختاری «نیمه‌مستقل» توقع می‌کند؛ نه این‌که جایگاه و رسالت مسئول روابط عمومی را به مثابه زبان سازمان و سخنگوی «غیرمستقل» دریابد، که اگر چنین استنباطی کند، در گزینشگری و ادراک انتخابی خود، مقاومت اجتماعی را سرلوحه قرار داده و مواضع روابط عمومی را «سوگیرانه» ارزیابی می‌کند.


به تعبیر دیگر اگر روابط عمومی به جای آن‌که «پیش‌ران» و یا لوکوموتیو محرک سازمان باشد، به واگنی سنگین و تأخیری بدل شود، نه تنها گوی سرعت که گوهر صحت را هم در تحلیل «مخاطب فعال» از دست می‌دهد. مخاطبِ مُشرف به پنج‌گانه سواد رسانه‌ای با شناخت مناسب و متناسب از فرستنده پیام و جریان‌های رسانه‌ای، فنون اقناع و اثرگذاری پیام، رسانه‌شناسی و بسترهای حاکم بر آن، دیگر رابطه‌ای «عمودی»، «یکسویه» و با «فاصله قدرت زیاد» با روابط عمومی نخواهد داشت و خود در تولید محتوا و تحلیل پیام، مستقلاً در حکم یک «روابط عمومی فردی» نقش ایفا خواهد کرد.

 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی و صداقت


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  گزارش‌گری بومی


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد