درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27368صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 1 دی 1395 - 23:00
تولید محتوای اثربخش برای شبکه های اجتماعی ضروری است
دکتر امیر مسعود امیرمظاهری استاد جامعه شناسی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی: - پیش از این که در جهت ارتقاء و رشد کمیت کار شود باید نگاه جدی در راستای ارتقای کیفی محتوا و جلسات نقد و بررسی آثار انجام شده در محتوا و عملکرد روابط عمومی‌ها و باز کردن فضای پژوهش و مطالعات و ارزیابی و نظارت بر تولید محتوای ویژه‌ خودمان در فرهنگ ما ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر امیر مسعود امیرمظاهری استاد جامعه شناسی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: به نظرم در این رابطه تولید محتوا یک مسئولیت مشترک می‌شود تعریف کرد که بخشی از آن را سازمان‌های آموزشی و دانشگاهی انجام دهند و بخش دیگر را نیز مؤسسات دولتی روابط عمومی و سازمان‌های دولتی و بخش سوم را تشکل‌ها و مؤسسات خصوصی که در این حوزه فعال هستند باید نقش خود را ایفا کنند.


تجریه ثابت کرده در بحث تولید محتوا به شکل حرفه‌ای عملاً سازمان‌های دولتی و نهادهای دانشگاهی دولتی نقش مهم و تأثیرگذاری نداشته‌اند و همین اندک حاصل، تلاش و فعالیت‌های بخش خصوصی و انجمن‌های روابط عمومی است که حدود 90 درصد محتوای علمی وآموزشی این بخش را تولید می‌کنند.


در واقع در این بخش جای مراکز علمی دانشگاهی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی خالی است از سویی نیز در مؤسسات آموزشی رشته‌ روابط عمومی به شاخه‌ ارتباطات وابسته است و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به شکلی که باید؛ توسعه نیافته است و معضل دیگر این که در مراکز علمی و سازمان های‌ دولتی، کتاب‌ها و مقالاتی ترجمه می‌شوند که از قوام لازم علمی برخوردار نیست و در این بخش ضعف‌هایی مشاهده می‌شود که در محتوای ارائه شده تأثیرگذار است.


همچنین برای این که محتوای بومی با توجه به شرایط فرهنگی اجتماعی تولید شود لازم است تا در کنار فعالیت‌هایی که بخش خصوصی در این حوزه می‌کند، سازمان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی نیز پا به میدان گذاشته و دست به دست هم بدهند تا سطح علمی لازم در تولید محتوا تحقق بیابد.


دکتر مظاهری در ادامه آسیب اساسی در تولید محتوای بومی را معطوف به مباحث نظری دانست و معتقداست: بومی‌سازی نظریات در حوزه‌ ارتباطات و روابط عمومی شامل به هنگام‌سازی شرایط اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در کنار مباحث نظری وارد پژوهش و آموزش شوند و در عرصه‌ تبلیغات و ورود روابط عمومی به عرصه‌ سازمان‌ها می شوند، به جای این که به شکل شعاری و نظری غیر قابل اندازه‌گیری فعالیت‌هایی را داشته باشند.در حالی که تاکنون در حوزه‌ تولید محتوای بومی نیز کارهای زیادی انجام شده، ولی دانش‌افزایی را در توسعه روابط عمومی نتوانسته ایجاد کند و دلیل آن نیز این بوده که از خواستگاه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار نبوده است.


همچنین در طی یک دهه اخیر که بخش خصوصی با برگزاری کنفرانس ها و نشست‌های علمی فعالیت های‌ خوبی در این حوزه داشته‌اند، در تولید کمی محتوا نسبت به دهه‌های اخیر رشد کمی خوبی ملاحظه شده اما رشد کیفی در این عرصه وجود نداشته است.


با وجود این مؤسسات خصوصی و سازمان‌های غیردولتی با توجه به خلاءهایی که در خصوص کیفیت محتوای تولید شده وجود داشت، خیلی تلاش کرده‌اند تا این که ارزیابی و بازنگری در خصوص اصالت متن‌ها و ترجمه‌ها صورت گیرد و محتوا و متن‌ها در داخل سازمان‌ها بومی‌سازی شده مورد استفاده قرار گیرد.


به نظر من پیش از این که در جهت ارتقاء و رشد کمیت کار شود باید نگاه جدی در راستای ارتقای کیفی محتوا و جلسات نقد و بررسی آثار انجام شده در محتوا و عملکرد روابط عمومی‌ها و باز کردن فضای پژوهش و مطالعات و ارزیابی و نظارت بر تولید محتوای ویژه‌ خودمان در فرهنگ ما ایجاد شود.


مثلاً در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در حالی که شاهد هستیم از کنار آن رد می‌شوند.

 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد