درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 10:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24918صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 5 مرداد 1395 - 00:07
اطلاع رسانی بحران+بحران
نیاز به خبرنگار آموزش دیده برای اطلاع رسانی بحران
در گفتگو با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مطرح شد: - واژه بحران در حرفه روزنامه‌نگاری معنای متفاوت و ویژه ای دارد. به این معنا که آنچه در این حرفه کار روزمره است، در بسیاری از حرفه‌های دیگر کار بحرانی تلقی می‌شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- واژه بحران در حرفه روزنامه‌نگاری معنای متفاوت و ویژه ای دارد. به این معنا که آنچه در این حرفه کار روزمره است، در بسیاری از حرفه‌های دیگر کار بحرانی تلقی می‌شود.

از این رو، بحران در حوزه خبر شامل وقایع داخلی و بین المللی و اتفاقات طبیعی و یا انسانی می شود که به معنای واقعی کلمه منجر به بروز اختلالاتی می شود. فرصت و زمان کم برای واکنش نسبت به بحران، وجود اطلاعات ناقص، نامعتبر و مشکوک در هنگام وقوع حادثه و تهدید کردن منابع طبیعی و یا زندگی بشر، از خصوصیات بحران است.

از آنجاکه، بحران ها متنوع بوده و اغلب آنها تکرار شونده هستند و مشکلات و خسارات ناشی از آنها متفاوتند، برای این بحران ها باید اقداماتی فوری و اضطراری انجام شود.

با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و ارتباطات در حوزه مدیریت بحران، نیاز است که مسیر معین و مشخص به منظور اطلاع رسانی وجود داشته باشد. از این رو، خبرنگاران حوزه مدیریت بحران لازم است افرادی آموزش دیده در رسانه ها باشند و اطلاع رسانی در زمینه بحران در قالب گروهی نظام مند صورت گیرد.

محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس، با اشاره به وقوع اتفاقات اخیر در سطح جهان و نقش رسانه ها در نحوه انعکاس آنها گفت: با توجه به انعکاس اخبار اتفاقات اخیر در ترکیه و فرانسه در می یابیم که در شرایط بحران جمع آوری و ارسال اطلاعات بسیار اهمیت دارد. به دلیل همین اهمیت و حساسیت موضوع، رسانه ها نیازمند متخصصان حوادث هستند که وظیفه تربیت آنها بر عهده دانشگاه ها و برقراری ارتباط دانشگاه ها با رسانه هاست.

وی ادامه داد: رسانه های جمعی باید متوجه باشند که به منظور جذب مخاطب، در شرایط بحران احساسات جامعه را متلاطم نکنند. از این رو، اخلاق حرفه ای در زمان بحران، نیاز به توجه مضاعف دارد.

رسانه های جمعی باید متوجه باشند که به منظور جذب مخاطب، در شرایط بحران احساسات جامعه را متلاطم نکنند.

این کارشناس ارتباطات تصریح کرد: روزنامه‌نگار هر روز با واقعه‌ای بی‌سابقه و غافلگیرکننده، روبه‌روست که باید درباره آن تصمیمی بی‌سابقه بگیرد؛ از کلمات و جملاتی که بعضی از آنها را تا آن روز هرگز به‌کار نبرده استفاده کند و محصول نهایی را با آرایشی کاملاً نو تدوین و در زمان و حجم معین عرضه کند و منتظر بماند تا مطمئن شود که محصولی که رقیب او در روزنامه‌ای دیگر تولید کرده بهتر از محصول او نیست.

وی اظهار کرد: از منظر هیئت تحریریه یکی از نخستین مشخصه‌های «بحران»، ضرورت آرایش جدید هیئت تحریریه است، با تلفن‌های متعدد، بسیج کردن چند خبرنگار و عکاس و تعیین مأموریت آنها، پیش‌بینی مساحت غیرعادی در صفحات روزنامه، آرایش غیرعادی صفحه اول، در عین حال دغدغه رعایت زمان ارسال خبر به بخش فنی و رسیدن به‌موقع به ساعت انتشار. در رسانه‌های دیگر نیز همین التهاب حاکم است، زیرا آنها هم در محدودیت‌های مشابه ناشی از سرعت و حجم خبری گرفتار هستند.

خدادی با ذکر مثالی ادامه داد: در مواردی مرگ ناگهانی یک فرد می‌تواند در روزنامه‌ها آرایش بحرانی ایجاد کند. خبر درگذشت جمال عبدالناصر، رئیس جمهوری وقت مصر، در ساعت 11:30 به ایران رسید. در یکی از روزنامه‌های آن روز 12 مترجم و نویسنده و خبرنگار نیمه شب به روزنامه فراخوانده شدند و با استفاده از آرشیو، تلکس و تلفن به صاحب‌نظران، روزنامه روز بعد شش صفحه گزارش در این باره داشت.

وی افزود: از این رو، همکاری مناسب بین خبرگزاری ها و سایر دستگاه ها مختلف می تواند سبب تولید، انتشار و اطلاع رسانی بهتر اخبار در شرایط مختلف شود.

خدادی در ادامه به لزوم تدوین محتوای ویژه مدیریت بحران در دانشکده خبر اشاره کرد و گفت: با تدوین دروس مرتبط با مدیریت بحران و دوره های آموزشی پیوسته و مداوم برای اصحاب رسانه می توان در این زمینه به پیشرفت های بزرگی رسید. ضمن اینکه، امروز دیگر امکان موفقیت دستگاه ها بدون اینکه دغدغه اطلاع رسانی داشته باشند، وجود ندارد.

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد