درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 01:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1875صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 8 آبان 1391 - 23:27
کارگزاران روابط عمومی پیشتازان آگاهی و بیداری
کارگزاران روابط عمومی را باید پیشتازان آگاهی و بیداری و رسوخ آرا و اندیشه های نو و نهادینه کردن و درونی سازی رفتارهای عقلانی و اقناع کننده دانست .
  

 

کارگزاران روابط عمومی را باید پیشتازان آگاهی و بیداری و رسوخ آرا و اندیشه های نو و نهادینه کردن و درونی سازی رفتارهای عقلانی و اقناع کننده دانست که روابط و مناسبات انسانی و عدالت جویانه را میان مدیران و کارکنان از یک سو و میان سازمان و ذینفعان از سوی دیگر برقرار و بر مفاهمه و گفت و گو و همکاری سازنده تأکید می کنند.

به بهانه برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با دکتر اسماعیل قدیمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت و گو کردیم که در پی می آید:

1. لطفا" نظرتان را درباره اهمیت و ضرورت برگزاری کنگره ی جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان نمایید؟
برگزاری این کنگره جهانی به چند دلیل اهمیت و ضرورت دارد. نخست، نزدیکی شرایط و وضعیت عمومی این کشورها و اشتراک ارزش ها و هنجارها و علائق مشترک آن ها که مستقیما بر روی شکل گیری و کارکرد حرفه هایی مانند روابط عمومی تأثیر دارند. دوم این که کشورها تجربیات نسبتا یکسانی دارند و با داشتن نظام های دینی و سیاسی به تقریب یکسان میل زیادی به بومی سازی متن های این رشته دارند تا تفاوت های شان نسبت به شرایط غرب در آن ها لحاظ شود. سوم؛ موضوع انتقال تجربیات است که باید در چنین فرصت هایی زمینه های آن فراهم شود. چهارم؛ لزوم استمرار این همایش هاست تا تبادل تجربه و نقد و بازنگری رویکردهای جاری صورت گیرد و همراه با تحولات پرشتاب این داد و ستدها زمینه برای غلبه بر کاستی های ناشی از شدت جریان های تحولی و هم افزایی تلاش ها فراهم شود. افزون بر این برگزاری این کنگره از آن جهت ضرورت دارد که برخی از کشورهای اسلامی طی سال های گذشته موفقیت های زیادی در بومی سازی و به کارگیری موثر دستاوردهای علمی ناشی از به کارگیری روابط عمومی در توسعه اقتصادی و بازرگانی و هماهنگی با بازارهای جهانی به دست آورده اند و این ها می توانند الگوی آماده تری را برای به کارگیری حرفه مبتنی بر زمینه های فرهنگی و تاریخی مشترک در اختیار ما بگذارند.

2. اصولا برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با توجه به جایگاه روابط عمومی در ایران چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟
روابط عمومی در ایران به خاطر شرایط خاصی که به لحاظ تاریخی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داریم دچار آسیب های بسیاری است و به شهادت بسیاری از صاحبنظران این حرفه در ایران فاقد کارکردهای مطلوب است. روابط عمومی در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی ایران که اکثریت قریب به اتفاق واحدهای این حرفه را دربرگرفته اند، در فضایی رقابتی به دنبال شکار افکار عمومی نیست و عدم رقابت اقتصادی این امر را بیشتر تقویت کرده است. این حرفه با تمهیداتی ویژه در کشورهایی مانند مالزی، ترکیه، اندونزی، امارات عربی و حتی کویت بیشتر از ایران جای خود را باز کرده است. بنابراین ایران بیش از دیگر کشورهای اسلامی به استفاده از تجربیات حرفه ای دیگران نیازمند است چرا که با داشتن تمدنی سه هزار ساله و مفتخر بودن به حکومتی اسلامی با آن سابقه درخشان روابط عمومی پیامبر بزرگ اسلام بیش از همه به تحول و رسیدن به یک موقعیت درخشان نیاز دارد. در واقع هیچ کشوری اکنون همچون ایران داعیه دار بهره مندی از سرچشمه و گنجینه رفتارهای تمدن ساز و اقدامات درخشان پیامبر اسلام در ارتباط اقناعی نیست که از یک قوم بیابان نشین تمدنی بزرگ را به دنیا معرفی کرد، بنابراین ما نباید از هیچ کوششی در بهره گیری از تجربیات و الگوهای موفق در کشورهای اسلامی فروگذار باشیم.

3. با توجه به موج بیداری اسلامی در کشور های اسلامی، روابط عمومی ها چه نقشی در شکل دهی افکار عمومی جوامع می توانند داشته باشند؟
کارگزاران روابط عمومی را باید پیشتازان آگاهی و بیداری و رسوخ آرا و اندیشه های نو و نهادینه کردن و درونی سازی رفتارهای عقلانی و اقناع کننده دانست که روابط و مناسباتی انسانی و عدالت جویانه را میان مدیران و کارکنان از یک سو و میان سازمان و ذینفعان از سوی دیگر برقرار و بر مفاهمه و گفت و گو و همکاری سازنده تأکید می کنند. اکنون که رسانه های همگانی و شبکه های اجتماعی و اینترنت زمینه تأثیر پذیری مردم کشورهای اسلامی را در بیداری و رهایی از بندهای اسارت فراهم کرده اند روابط عمومی ها می توانند همراه با رسانه های همگانی که در سطحی وسیع اخبار بیداری مسلمانان را منتشر می کنند به بیداری افکار عمومی در سازمان ها و شرکت ها و توسعه فرهنگ سازمانی یاری رسانند و زمینه را برای کاربرد ابزارهای نوین ارتباطی در داد و ستد اطلاعات و دانایی و توسعه همه جانبه ارتباطات سازمانی فراهم کنند. روابط عمومی ها در عین حال می توانند همچون بنیانگذاران این حرفه مسئولان و دست اندرکاران موسسات را به ایفای رسالت های اجتماعی و رعایت اخلاق حرفه ای فرا خوانند و در گسترش امواج بیداری اسلامی و مردم سالارانه نقشی اساسی ایفا کنند. افزون بر این ها روابط عمومی ها می توانند با ارتباطی سازنده و متعهدانه با رسانه های همگانی به جای تبلیغات مسموم مبتنی بر سود یک طرفه و به زیان مشتریان، حقوق مشتریان و ذینفعان را رعایت و افکار عمومی را برای انتخابی هوشمندانه در برابر اقدامات غیر اجتماعی و تبلیغاتی صاحبان قدرت و ثروت هشیار کنند.

4. لطفا نظر خود را درباره انتشار فیلم موهن درباره پیامبر اعظم (ص) و نقش کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان فرمایید.
این اقدام زشت و خبیثانه هرگز نمی تواند به ایمان عمیق مردم مسلمان در سراسر گیتی خللی وارد کند و به یقین مرتکبان این اعمال ناپسند برای همیشه خود را از نعمت تعامل با مسلمانان به عنوان جمعیتی بیدار و متمدن محروم می کنند.

5. لطفا پیشنهادات خود را درباره نحوه برگزاری بهتر کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی ارائه نمایید. بهتر است این کنگره اقداماتی به شرح زیر انجام دهد تا سودمندی بیشتری از اقدامات خود به دست آورد:
 به کیفیت و کاربردی بودن مقالات و محتوای مطالب و سخنان ابراز شده بیش از کمیت اهمیت دهد و از پرداختن به امور ناممکن و شعاری پرهیز کند.
 تدوین راهبردها و سیاستگذاری ها علمی و دقیق باشد و تا حد ممکن اقدامات مبتنی بر بهره وری و کارایی و اثربخشی صورت گیرد.
 از تجربیات کنگره گذشته به عنوان دستمایه ای برای کنگره جدید غفلت نشود.
 تأکید بر تعامل مسلمانان نباید به غفلت از بهره مندی از تجربیات دیگر کشورها بینجامد.
 کنگره به آوردگاه تبادل اندیشه و نقد وضعیت کنونی تبدیل شود و به صورتی حافظ گونه طرحی نو در روابط عمومی های کشورهای اسلامی انداخته شود.
 دستاوردهای کنگره به گونه ای مناسب به همه مراکز تصمیم گیری کشور ارسال تا مورد استفاده مقامات قرار گیرد.
 سرانجام تلاش شود تا از مباحثات صورت گرفته و طرح دیدگاه های کارشناسان، الگوهای مناسب تئوریک و نظری تدوین شده تا با استفاده از آن ها، روابط عمومی های کشورهای اسلامی به صورتی کارامد در خدمت توسعه همه جانبه این کشورها قرار گیرند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی و صداقت


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد