درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 04:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1727صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 17 مهر 1391 - 20:23
الگویی جهانی برای روابط عمومی اسلامی
ایران یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان اسلام و یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان امروز است و برگزاری کنکره جهانی روابط عمومی اسلامی در ایران بسیار معنادار است.
  

دکتر احمد یحیایی ایله ای/ ایران می تواند الگویی جهانی برای روابط عمومی اسلامی ارایه کند

 

 اشاره

 با دکتر احمد یحیایی ایله ای در باره دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی گفت و گو کردیم که در پی آید:

 

لطفا نظرتان را درباره اهمیت و ضرورت برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان نمایید؟

به نظر من یکی از طلایی ترین اتفاقات در تاریخ روابط عمومی ایران برگزاری این کنکره مهم با موضوع استثنایی آن است که جا دارد از مسئولان برگزاری بطور شایسته نه توسط امثال بنده بلکه از سوی مقامات کشوری و بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شود.

اهمیت برگزاری این کنکره از دو جهت قابل بحث است:

یکی اینکه روابط عمومی یک فعالیت و خدمت اخلاقی است و با این مفهوم که اسلام اخلاق را محور زندگی اجتماعی می داند بسیار همخوانی دارد. لذا کنکره می تواند مدل اسلامی روابط عمومی را که مبتنی بر  ارزش های جهانی است ارایه کند.

دوم اینکه ایران یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان اسلام و یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان امروز است و برگزاری کنکره جهانی روابط عمومی اسلامی در ایران بسیار معنادار است. تاریخ مسلمانان ایرانی و تولید دانش دینی در ایران نشان می دهد که ایران می تواند الگوهایی جهانی برای روابط عمومی اسلامی ارایه کند.

 

اصولا برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با توجه به جایگاه روابط عمومی در ایران چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

اگر چه در چند سال اخیر فعالیت های کلیدی روابط عمومی کمتر مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و یا اساسا روابط عمومی از هدف و اهداف نهایی خود دور شده است اما برگزاری این کنکره در چنین شرایطی می تواند مجددا روابط عمومی را به اولویت های برتر و بالاتر در سازمان های دولتی ایران و همچنین سایر بخش ها ارتقا دهد.

نگریستن به روابط عمومی از زاویه ارزشی برای جامعه ایرانی و بخصوص مدیران سازمان ها و از همه مهمتر مدیران روابط عمومی که یک جامعه ارزشی را تشکیل می دهند بسیار مهم است.

همچنین مباحث علمی این کنکره می تواند نگاهی عمیق تر به روابط عمومی و کارکردهای آن را بخصوص در نهادهای حکومتی و دولتی دنبال کند و راهگشایی برای ادامه شایسته تر فعالیت های روابط عمومی در ایران باشد.

 

 با توجه به موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، روابط عمومی ها چه نقشی در شکل دهی افکار عمومی جوامع می توانند داشته باشند؟

روابط عمومی ها و رسانه ها اگر به واقعیت ها بطور واقعی نگاه کنند و بخصوص اگر گوش شان بیشتر از دهانشان باز شود در تبیین این واقعیت ها می توانند بهتر عمل کنند و مردم را درست تر راهنمایی کنند.

بدون شک مردم کشورهای اسلامی به رسانه ها و روابط عمومی ملی بیشتر اعتماد دارند تا رسانه های غربی؛ و این فرصت خوبی است که اگر این اعتماد وجود دارد روشنگری کنند و سهم مهمی در جهت دهی افکار عمومی داشته باشند.

 

لطفا نظر خود را درباره انتشار فیلم موهن درباره پیامبر اکرم (ص) و نقش کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان بفرمایید؟

اساسا توهین به هیچ انسانی موجه نیست و توهین به مقدسات به هیچ وجه قابل توجیه و قابل پذیرش نیست و به نظر اینجانب توهین به فخر بشر پیامبر اسلام (ص) به هر شکلی گناهی نابخشودنی است و مسلمانان هرگز چنین رفتاری را نمی پسندند و نمی پذیرند.

روابط عمومی ها و بخصوص روابط عمومی های رسانه ها در این زمینه می توانند نقش بیدار کنندگی و روشنگری داشته باشند.

روابط عمومی ها در سازمان ها می توانند کارکنان را آگاه و توجیه کنند. روابط عمومی ها می توانند از طریق سایت های سازمانی و ویلاگ ها صدای اسلام را جهانی کنند؛ صدای صلح طلبی مسلمانان را.

اسلام دین صلح و عقلانیت است و لازم است روابط عمومی ها با مسلح شدن به دانش و مهارت های الکترونیکی و اینترنتی و زبان بین المللی یعنی زبان انگلیسی در جهت آگاه سازی مسلمان و غیر مسلمانان و توسعه شناخت اسلام حقیقی تلاش کنند.

 

لطفا پیشنهادات خود را درباره نحوه برگزاری بهتر کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی ارائه فرمایید؟

امیدوارم سازمان ها بطور جدی این کنکره را حمایت کنند، مدیران روابط عمومی بطور فعال مشارکت داشته باشند و صاحب نظران روابط عمومی نقش و سهم خود را ادا کنند.

به نظر من اگر سخنرانان کنکره بطور متنوع از کشورهای صاحب سبک اسلامی همچون ایران، ترکیه، مصر، عربستان، پاکستان و مالزی حضور داشته باشند بسیار مفید است. دعوت از صاحب نظران روابط عمومی غیر مسلمان هم مفید است. من فکر می کنم دعوت از سفرای کشورهای اسلامی در افتتاحیه می تواند اثربخش باشد یا حداقل تعدادی.

پوشش رسانه ای کنکره هم بسیار مفید است هم رسانه های داخلی و هم رسانه های خارجی.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد