درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 11:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15374صفحه نخست » سه شنبه، 30 دی 1393 - 09:00
بانکداری موبایل
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استفاده از بانکداری موبایل ممکن است در حال افزایش باشد، اما همزمان با آن، تلاش هکرها نیز افزایش یافته و باعث می‏شود بسیاری از مصرف‏کنندگان امنیت و محرمانه بودن این کانال ارتباطی را زیر سوال ببرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  استفاده از بانکداری موبایل ممکن است در حال افزایش باشد، اما همزمان با آن، تلاش هکرها نیز افزایش یافته و باعث می‏شود بسیاری از مصرف‏کنندگان امنیت و محرمانه بودن این کانال ارتباطی را زیر سوال ببرند.

 

وب‏سایت GOBankingRates در مورد احساس امنیت مصرف‏کنندگان آمریکایی هنگام استفاده از گوشی‏های هوشمند برای بانکداری موبایل تحقیق کرده است. نتایج این تحقیق که در نشریه دیجیتال Financial Brand (که بر مسائل بازاریابی و استراتژی موثر بر بانک‏های خرده‏فروشی و اتحادیه‏های اعتباری متمرکز است) منتشر شده، نشان می‏دهد 44 درصد مصرف‏کنندگان برای استفاده از بانکداری موبایل هیچ گونه نگرانی ندارند. این در حالی است که بیش از نیمی از مصرف‏کنندگان، یعنی حدود56 درصد، درمورد بانکداری موبایل نگرانند و تصدیق کرده‏اند که نمی‏دانند این دستگاه‏ها به اندازه کافی امن هستند و ایمنی آنها در چه حدی است.

نقش جنسیت و سن
در این تحقیق، زنان 65 درصد بیش از مردان نسبت به خطاهای فنی بانکداری موبایل برای جابه‏جایی مبالغ بین حساب‏ها نگرانی داشتند. مردان 1/4 درصد بیش از زنان نگران سرقت هویت، 85 درصد بیشتر نگران نبود رسید کاغذی و 37 درصد بیشتر نگران سوءاستفاده از اطلاعات هستند. همچنین رده سنی بین 45 تا 54 سال کمترین نگرانی را برای استفاده از بانکداری موبایل دارند که اثبات می‏کند فقط نسل جدید نیست که با تکنولوژی‏های بانکداری دیجیتال مانوس شده است. مصرف‏کنندگان 55 تا 64 ساله بیشترین نگرانی‏ را دارند. افراد زیر 45 سال بیشترین نگرانی را در مورد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی داشتند.

هکرها، مزاحمان اصلی
بیایید نگاه عمیق‏تری به نگرانی‏ برخی افراد در مورد بانکداری موبایل بیندازیم. تعداد کمی از پاسخ‏دهندگان به نظرسنجی وب‏سایت این نشریه (حدود 3 درصد) نداشتن «هیچ‏گونه رسید کاغذی» را به‌عنوان نگرانی اصلی خود ذکر کرده‏اند. مطمئنم این افراد به دلیل نبود رسید کاغذی هیچ خرید آنلاینی انجام نمی‏دهند، چون این معاملات هیچ‌گونه مدرک کاغذی دال بر انجام آنها به جای نمی‏گذارند. اگر 3 درصد افراد در جهان وجود داشته باشند که فقط به‌صورت چهره به چهره معامله می‏کنند و می‏توانند رسید کاغذی دریافت کنند، مشکلی وجود ندارد. من فکر می‏کنم بانک‏ها می‏توانند بدون اینکه روی این افراد به‌عنوان مشتریان بانکداری موبایل حساب کنند، به حیات خود ادامه دهند.
هفت درصد پاسخ‏دهندگان نگرانی اصلی خود را «سوءاستفاده از اطلاعات شخصی» عنوان کردند. ظاهرا این افراد چیزی راجع به حمله به داده‏های شرکت‏هایی مثل Target، Home Depot و بسیاری خرده‏فروشی‏های دیگر که اطلاعاتشان فاش شده، شنیده‏اند. اما این 7 درصد زمانی که به‌صورت رودررو خرید‏ انجام می‏دهند، هنوز هیچ مشکلی برای استفاده از کارت‏های اعتباری خود ندارند.
9 درصد «خطاهای فنی» را به‌عنوان نگرانی اصلی خود در مورد بانکداری موبایل ذکر کرده‏اند. این افراد واقعا آگاهند. ترس از خطاهای فنی، بزرگ‌ترین نگرانی من درمورد بانکداری- نه فقط بانکداری موبایل- است. البته، آخرین باری که در یک کار بانکی به مشکل برخوردم، مربوط به یک خطای انسانی بود- نه یک خطای فنی- و من آن فردی بودم که آن خطا را مرتکب شدم. کم و بیش می‏توان گفت، بیشترین تعداد افرادی که نسبت به بانکداری موبایل نگران بودند، حدود 37 درصد بود که سرقت هویت را به‌عنوان نگرانی‏ اصلی‏شان مطرح کردند.
سرقت هویت؟ چگونه این امر اتفاق می‌افتد؟ این افراد به‌طور واضح مدرکی از دلایل متداول یک سرقت هویت ندارند. و باعث تعجب است که چگونه این 37 درصد بانکداری اینترنتی انجام می‏دهند. کارهایی مثل چک کردن تراز حساب یا انتقال وجه بین حساب‏ها با استفاده از کامپیوتر شخصی ایرادی ندارند، اما در گوشی‏های هوشمند یا تبلت مشکل ساز خواهد بود؟
ذکر چنین دلایلی برای نگرانی مردم از بانکداری موبایل، بی‌پایه و اساس است. اگر شما نیاز به دلیلی قانع‏کننده برای ترس از این نوع بانکداری دارید، من دلایل خوبی را به شما ارائه می‌دهم:
1) استفاده از اپلیکیشن بانکداری موبایل، چون رسید کاغذی معامله را به ما نمی‏دهد، ترسی در وجود ما ایجاد می‏کند که گویی مار‏ها با پیچ و تاب از تلفن‏های هوشمند بیرون می‏آیند و ما را از ادامه انجام کار بازمی‏دارند.
2) متاسفانه باید این را به شما بگویم که اپلیکیشن بانکداری موبایل شما به عکس‏های شخصی‏ که آنها را داخل گوشی‏تان نگه می‏دارید و گاهی در شبکه‏های اجتماعی به اشتراک می‏گذارید، دسترسی خواهد داشت. این موضوع برای ما بسیار نگران‏کننده است.و مورد آخر که مهم‏ترین دلیل برای ترس از بانکداری موبایل است:
3) آی دی و پسورد خود را وارد می‏کنید و قبل از اینکه هکرها به اکانت شما دست یابند، تلاش می‏کنید از یک اپلیکیشن بانکداری موبایل برای تغییر آن پسورد استفاده کنید- اما آن اپلیکیشن موبایل اجازه انجام چنین کاری را به شما نمی‏دهد. متاسفانه این کاملا درست است و من با تجربه شکست‏های بسیار این را آموختم.
البته، موارد ذکر شده مانع ادامه استفاده من از اپلیکیشن بانکداری موبایل نشده است، اما حداقل نگرانی‏های من در مورد بانکداری موبایل به حقیقت پیوست.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/854948/#ixzz3PKoVaExm
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: thefinancialbrand.com

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد