شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی بانک تجارت از ابتدای سال 1392 پروژه تلویزیونهای هوشمند اطلاعرسانی داخل شعب را راهاندازی کرده است. این پروژه به نوعی اطلاعرسانی مستقیم به مخاطب با استفاده از سیستم یکپارچه الکترونیکی محسوب میشود، حال آنکه در گذشته همین اطلاعرسانی با روشهای سنتی مثل تقویمهای دیجیتالی به صورت زیرنویس یک سری خدمات و خبرها انجام میشد.
یکی از مهمترین عواملی که زمینهساز آغاز پروژههای تلویزیون شعبه ای شد، استفاده بهینه از فضای داخل شعب و آمادهسازی اذهان مشتریان برای انجام خدمات بانکی است زیرا بهترین موقعیت برای انتقال پیام مورد نظر و القای آن ایجاد شده است. بهینهسازی ایجاد این بستر در شعب و انتقال بیشترین مطالب و تبلیغات بانک با توجه به میزان زمان حضور مشتری یکی از ارکان اصلی طراحی این سیستم بود.
از مهمترین مزایای تلویزیون اطلاع رسانی داخل شعب این است که در زمان پخش برنامه، ذهن مشتری معطوف بر یک رسانه میشود و به نوعی میزان زمان مصرفی در یک شعبه جهت دریافت خدمات را کمتر احساس میکند. اکنون حدود هزار شعبه از بانک تجارت مجهز به سیستم سایبر نیوز هستند و به طور میانگین میتوان گفت که این رسانه روزانه بیش از 500 هزار بیننده دارد.
از دیگر مزایای این تلویزیون دگرگونی سبکهای سنتی اطلاعرسانی در شعب از قبیل بولتنهای خبری و بریده جراید و تابلوهای دیجیتالی ساعت و تقویم است که خود باعث کاهش چشمگیر هزینهها میشود. هوشمندی و آنلاین بودن یکی دیگر از مهمترین مزایای تلویزیونها اطلاع رسانی شعب بانک محسوب می شود به نحویکه تنها از طریق یک دستگاه مرکزی که در اداره روابط عمومی بانک قرار گرفته قابل تنظیم و کنترل میباشد و فقط میزان تنظیم صدای آن در اختیار پرسنل شعبه است.
این تلویزیونها (Smart tv) به کلیه کارکردهای یک رایانه پیشرفته مجهز بوده و این امکان را فراهم میکند تا در کنار پخش کانال های دیجیتالی و آنالوگ تلویزیون، آخرین اخبار اقتصادی کشور را به اطلاع مشتریان برسانیم و جدیدترین خدمات بانک را نیز به آنان معرفی کنیم. این تلویزینها با استفاده از سیستم نرم افزاری خود این قابلیت را دارند که هر نوع برنامه ای که برای انتقال خبر و تبلیغات نیاز است را اجراء نمایند. روابط عمومی بانک تجارت صبح هر روز اخبار این رسانه را به روزرسانی کرده و آخرین خبرهای اقتصادی بانکی و دیگر خبرهای مهم را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد. در کنار این، امکان نمایش یک شبکه تلویزیونی را نیز باید به توانمندیهای این تلویزیون اضافه کرد.
شاید به جرات بتوان گفت که بانک تجارت این سیستم را با این امکانات، برای اولین بار در ایران به اجرا در آورده و یک تلویزیون خانگی را به یک "سیستم اطلاع رسانی متمرکز حرفه ای مبتنی بر تلویزیون" تبدیل نموده است. در نهایت از برنامههای طراحی شده برای نمایش در دستگاهها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود: آخرین اخبار بانک تجارت و شبکه بانکی، زیرنویس تبلیغاتی، آخرین اخبارروز اقصادی ایران و جهان، ارائه تقویم روز و ساعت به صورت Online ، معرفی کانالهای ارتباطی بانک و مشتریان (1554)، پوشش شبکههای دیجیتال و تلویزیونی، نمایش نرخ ارز و پخش تیزر های اطلاع رسانی و تبلیغی.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|