شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شاون پل وود- بهار معمولا چیزهای خوبی در افق برای آژانس های روابط عمومی و رسانه های مرتبط با آنها وجود دارد. برای هوای خوب، شکار تخم مرغ، یا به دلایل عام تر، این سه روز آخر هفته اغلب به عنوان یک نقطه عطف در بسیاری هفته ها عمل می کند.
هدف خرگوش عید پاک
بنابراین در این هفته پنج نکته است که ما می توانیم از خرگوش عید پاک بیاموزیم و این نوشتار به این پنج نکته می پردازد.
1. تکامل می تواند خوب باشد.
این روز در سنت مسیحی روزی است که کار پسر خدا برای بشر به پایان می رسد. درک مفاهیم مسیحیت از تعطیلات باعث می شود که حضور خرگوش عید پاک از همه جالبتر باشد- زیرا خاستگاه این ها غیر مسیحی است.
تعطیلات نام خود را مدیون استورا، الهه آلمانی از بهار و باروری هستند. اما در طول تاریخ این نام تکامل یافته است و به روز تولد مسیح که آن را جشن می گیریم تبدیل شده است.
تعطیلات به گونه ای متحول شده است که نهایتا هم کلیسا و هم بسیاری کسب و کارها از دیدن آن شرایط پول ساز منتفع شده اند. به همین ترتیب، روابط عمومی به طور مداوم با شرایط بهتری نیازهای مشتری را با استفاده از مجموعه ابزارهای در اختیارمان تکامل می بخشد.
به عبارت دیگر، تغییر تقریبا همیشه خوب است… به ویژه در صنعت سیالی مانند روابط عمومی.
2. تاریخ خودتان را بدانید.
مجسمه سازی از غایوس ژولیوس سزار (13 ژوئیه 100 قبل از میلاد – 15 مارس 44 قبل از میلاد) شروع شد. آیا شما این را می دانستید، وقتی مهاجران آلمانی (بسیاری از آنها خداترسان محلی بودند) در پنسیلوانیا در اوایل قرن هفدهم مستقر شدند، آنها را خرگوش عید پاک می نامیدند؟
بچه های آنها لانه هایی ایجاد می کردند به طوری که خرگوش عید پاک اجازه داشته باشد که در آنجا تخم بگذارد که این تخم ها به رنگ های مختلف در می آمدند. در نهایت، لانه به سبدی تبدیل می شد که خانواده آنها از آن به عنوان محلی برای نگهداری هدایا و آب نبات استفاده می کردند.
در این نقطه نظر: در حالیکه بسیاری ادعا می کنند که ایو لی و ادوارد برنیز این حرفه را ایجاد کرده اند، ژولیوس سزار اولین بار کمپینی را با انتشار یک بیوگرافی و زمانبندی یک «تور» برای متقاعد کردن مردم روم مبنی بر اینکه او رهبر خوبی برای شروع دولت است، برگزار کرد. این کمپین کار کرد، و آن را به عنوان مطالعه موردی قطعی در صنعت روابط عمومی می توان استفاده کرد.
3. یافتن معنای پیام.
هر کمپینی که برای موفقیت ایجاد می شود باید با پیامی ثابت شده آغاز شود. بدون کلماتی که مردم بتوانند آن را باور کنند، مشتریان شما هیچ حرفی برای گفتن ندارند. مخاطبان شما هیچ چیزی برای به اشتراک گذاری ندارند، و رسانه کاملا هیچ چیزی برای نقل قول ندارد.
ما می دانیم که مسیحیان معنای روحانی را در عید پاک پیدا می کنند، اما آیا شما می دانید که عمل رنگ کردن «تخم مرغ های عید پاک» در حدود 60 هزار سال قدمت دارد؟
مصریان، ایرانیان، یونانیان و حتی اهالی کالاهاری بوشمن روی تخم شترمرغ کنده کاری هایی انجام می دادند تا داستان های محلی و بومی خودشان را تعریف کنند و متخصصان کامپیوتر می دانند که عبارت «تخم مرغ عید پاک» معنای مدرنی نیز دارد. این مرتبط با علائم مخفی یا پیام های برنامه ریزی شده در واسط های فرهنگ عامیانه است و از حدود 1979 به لطف یک برنامه نویس که آثاری را در یک اتاق مخفی طراحی کرده بود و در آن بازی های ویدئویی ماجراجویانه می ساخت نشات گرفته است.
این یعنی در پیام معنا وجود دارد. شما فقط باید آن را پیدا کنید.
4. مصمم باشید.
هر روابط عمومی واقعی نیازمند یک استراتژی خوب، بینشی تیز و توفیق فوق العاده است.
برداشتن تلفن و متقاعد کردن خبرنگار برای چاپ یک مطلب می تواند در زمانی چالشی باشد، اینکه 100 بار شما را رد کنند بسیار مایوس کننده است، و فراتر از ان بسیاری مشتریان ایده های خودشان را درباره «ارزش های خبری» دارند.
با این حال، اگر می خواهید ارزش افزوده ای داشته باشید، شما نباید میدان را خالی کنید.
به این منظور، نگاهی زیرچشمی به نسیمی که از دور می وزد داشته باشید. افراد بسیار معدودی هستند که تصمیم می گیرند که آنها را در نظر بگیرند. هنوز آنها در هر آوریل به طور جادویی وزیدن می گیرند. چرا؟ این رازی است برای اینکه بخواهید مصمم باشید.
5. یک هدف مشخص را توسعه دهید.
هر نوع کمپین موفقیت را به نوعی برای خودش تعریف می کند.
از فروش ها، ایجاد روندها یا پخش یک بحث آگاه باشید. روابط عمومی درباره چیزی است که پیش از آن چیزی نبوده است.
بر اساس انجمن شیرینی پزان ملی، بیش از 16 میلیارد لوبیای ژله ای هر ساله برای عید پاک ساخته می شود. این میزانی کافی از این لوبیا برای پر کردن تخم مرغ های غول پیکر 89 فوت ارتفاع و 60 فوت عرض است و این باعث می شود که جنبه های هویتی یک تعطیلی زمینه ای را برای فعالیت خرده فروشان فراهم می کند.
عید پاک به هر حال هدفی است که شما برای پیوستن، مختل کردن، یا حتی گفتگوی بیشتر تعیین کنید. پس لازم است که این کار را انجام دهید. تنها وقتی یک هدف به طور شفاف مشخص شود می تواند به شما این اطمینان را بدهد که می توانید آن را بدست آورید.
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید