روابط‌عمومی با درک مخاطبان، اعتماد آنها را جلب کرد

روابط‌عمومی نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط مثبت بین سازمان و مخاطبان آن دارد. پاسخگویی سریع و شفاف، یکی از مهم‌ترین اصول روابط‌عمومی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز بحران‌های روابط‌عمومی کمک کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در یک شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی، مدیر روابط‌عمومی خانمی به نام مریم بود. مریم فردی باتجربه و کاربلد بود و در طول سال‌ها فعالیت خود در این شرکت، روابط خوبی با رسانه‌ها و افکار عمومی برقرار کرده بود.

یک روز، یکی از محصولات این شرکت دچار مشکل شد و تعدادی از مصرف‌کنندگان از آن شکایت کردند. مریم بلافاصله موضوع را پیگیری کرد و با تیم فنی شرکت موضوع را مورد بررسی قرار داد. پس از بررسی‌های اولیه، مشخص شد که مشکل از طراحی محصول است و باید اصلاح شود.

مریم با مشورت و موافقت مدیرعامل تصمیم گرفت که در اسرع وقت این موضوع را به اطلاع عموم برساند. او ابتدا با رسانه‌ها تماس گرفت و توضیحاتی در مورد مشکل ارائه کرد. سپس، بیانیه‌ای رسمی صادر کرد و در آن از مصرف‌کنندگان برای صبوری و همکاری آنها تشکر کرد.

مریم همچنین در شبکه‌های اجتماعی شرکت، پستی منتشر کرد و توضیحاتی در مورد مشکل ارائه کرد. او در این پست از مصرف‌کنندگان خواست که اگر محصول معیوب خریداری کرده‌اند، با شرکت تماس بگیرند تا محصول آنها تعویض شود.

پاسخگویی سریع و شفاف شرکت، باعث شد که اعتماد مصرف‌کنندگان به شرکت حفظ شود. شرکت نیز اقدامات لازم را برای اصلاح مشکل انجام داد و محصولات جدیدی را روانه بازار کرد.

در این داستان، روابط‌عمومی با پاسخگویی سریع و شفاف خود، توانست از بروز یک بحران جلوگیری کند. او با درک صحیح از مخاطبان هدف شرکت، پیام‌ها را به‌طور موثرتری به آنها منتقل کرد و روابط مثبتی با آنها ایجاد کرد.

چند نکته مهم در خصوص پاسخگویی روابط‌عمومی

سرعت: پاسخگویی سریع و به‌موقع، یکی از مهم‌ترین اصول پاسخگویی روابط‌عمومی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، روابط‌عمومی باید در اسرع وقت موضوع را به اطلاع عموم برساند.

شفافیت: پاسخگویی باید شفاف و صادقانه باشد. روابط‌عمومی باید تمام اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهد تا آنها بتوانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

احترام: روابط‌عمومی باید با مخاطبان خود با احترام برخورد کند. حتی اگر مشکلی ایجاد شده است، روابط‌عمومی باید سعی کند با توضیحات و اقدامات خود، اعتماد مخاطبان را جلب کند.
روابط‌عمومی نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط مثبت بین سازمان و مخاطبان آن دارد. پاسخگویی سریع و شفاف، یکی از مهم‌ترین اصول روابط‌عمومی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز بحران‌های روابط‌عمومی کمک کند.

 

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>